NAPLÓK: az utolsó alma Legutóbbi olvasó: 2024-04-29 00:05 Összes olvasás: 63917745. | [tulajdonos]: mazsola | 2021-02-23 11:49 | „Jelenleg három típusú csetbot közül lehet választani. Van egy professzionális, egy általános és egy humorzsák, aki mindent elpoénkodik, de azért a végén érdemben válaszol is a feltett kérdésre. Mindhárom személyiségén egy olyan csoport dolgozik, ahol nem feltétlenül a programozók a szupersztárok, hanem forgatókönyvírók, sőt költők agyalnak azon, hogy egy egyszerű kérdésre vagy kijelentésre mit reagáljon, és mi az a mondat, ami tovább is viszi a beszélgetést, segít is a felhasználónak, ugyanakkor rövidre is zárhatja a fecsegést úgy, hogy sosem lesz bántó, amit mond.
Nem egyszerű a feladat, mert olyan mondatokat kell találni, amik illenek az adott bot személyiségéhez. “Mi van, ha egy ügyfél hirtelen bejelenti a robotnak, hogy a saját neméhez vonzódik? Nem tudhatjuk, hogy most áll elő először ezzel, és gyakorlatilag főpróbát tart, hogyan reagál majd erre a környezete, vagy csak úgy mellékesen közli, esetleg poénkodik. Érezhető, hogy egy félresikerült vicc ilyenkor mennyi kárt okozhat, ezért nagyon okosan kell kiválasztani, hogyan is reagáljon a csetbot” - mesélte Harrison, mit is jelent pontosan a személyiség design az ő esetükben.
A megoldás erre egyébként az lett, hogy a bot a “Meleg vagyok” jellegű mondatokra azt válaszolja, hogy “Rendben, én pedig egy MI”. Szintén összetett feladat kitalálni, hogyan reagáljon a sértegetésekre és a káromkodásra, ami nem ritka, hiszen nem csak internetes trollok élik ki frusztrációjukat a csevegőroboton, hanem sokszor a konkrét problémával jelentkező ügyfelek is, akik eleve egy feszült helyzet miatt jutnak el az ügyfélszolgálatig. A csetbotok tanulnak, javaslatokat tesznek megfelelő válaszokra, de mindig szükség van arra, hogy az ember felülbírálja a szavait, és Harrison szerint az is egyértelmű, hogy még így is hiba fog csúszni a gépezetbe, valaki megsértődik, egy mondatról kiderül, hogy élesben mégsem sül el jól, vagy egy poén tesztkörnyezetben működik, de aztán élesben senki nem tartja viccesnek. Sőt, eljöhet a pont, hogy a csetbotnak fel kell ismernie, hogy valaki bajban van, és segítséget kell hívnia, legyen szó mentális problémáról, vagy valamilyen bűntényről.”
(https://index.hu/techtud/2019/04/14/ai_etika_chatbot_megszemelyesites/)
| |
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
|
|