A kőkorszaki az úgynevezett tételek kidolgozása, felmondása. Annyira a kommunikatív nyelvoktatásból jöttem, h itt még visszaborzadtam attól, h visszamenjek saját, 1999-es szintemre. Mert így csináltam én is, mielőtt kommunikatív módon oktató nyelvtanárrá olvastam/képeztem/fejlesztettem magam.
Szóval itt még visszaborzadok. De a próbatanítás után, ami fényesen megy, látszik, h megengednék nekem a más utat. A munkaközvez nem biztos, h van olyan jó, mint én, ez így baljóslatú felállás, de nem tűnik álnoknak. Inkább nyitottnak az együttműködésre, h tanuljon tőlem (ő is) vmit.
Az irónia az, h a másik iskolában, amit végül is választok, és ahol most is vagyok, olyannyira bevett gyakorlat a 'tételezés' nemcsak angolból, de a többi nyelvből is, h csak nemrégen beszéltük meg azzal az ifjú kollégával, aki sajnos elmegy jövőre, h ezzel mindketten radikálisan szemben állunk, állnánk, csak azért így rohadt nehéz, ha a másik 80-90% meg azt sulykolja a gyereknek normálisnak. Akkor, ha te nem azt csinálod, akkor úgy jöhet le a diákoknak, h nem teszed a dolgod. Hiába értesz esetleg te hozzá jobban, és hiába voltak jobb eredményeid amúgy.)
|