DOKK

Folytatódnak a Dokk estek, az eseményt a dokk.hu facebook lapján is hirdetjük.

 
2843 szerző 38850 verse
dokk.hu irodalmi kikötő :: alapítva 2000-ben
Bejelentkezés
KIEMELT AJÁNLATUNK


 
Új maradandokkok

Szőke Imre: Ki kíséri le?
Paál Marcell: Mélység és magasság
Vasi Ferenc Zoltán: Ezüst-VADRÓZSA
Vasi Ferenc Zoltán: Halálcsönd-idő III.
Vasi Ferenc Zoltán: Halálcsönd-idő II.
Vasi Ferenc Zoltán: Paul Celan Halálcsönd-idő
Vasi Ferenc Zoltán: Sellő
Valyon László: Új Herosztratoszok
Valyon László: Rózsa és Viola (Virágének 2005)
Vadas Tibor: Keresem a szót
FRISS FÓRUMOK

Vasi Ferenc Zoltán 6 órája
Kiss-Teleki Rita 11 órája
Szőke Imre 11 órája
Szilasi Katalin 12 órája
Vezsenyi Ildikó 1 napja
Gyurcsi - Zalán György 1 napja
Paál Marcell 4 napja
Serfőző Attila 4 napja
Ötvös Németh Edit 5 napja
Farkas György 6 napja
Filip Tamás 10 napja
Vadas Tibor 11 napja
Ocsovai Ferenc 12 napja
Valyon László 14 napja
Bátai Tibor 18 napja
Karaffa Gyula 24 napja
DOKK_FAQ 27 napja
Tóth Gabriella 27 napja
Gyors & Gyilkos 34 napja
Tóth János Janus 39 napja
FRISS NAPLÓK

 Bátai Tibor 22 perce
Hetedíziglen 3 órája
A vádlottak padján 10 órája
ELKÉPZELHETŐ 12 órája
Janus naplója 1 napja
Gyurcsi 1 napja
Baltazar 2 napja
négysorosok 3 napja
nélküled 6 napja
az univerzum szélén 6 napja
Egyser fenn egyszer lenn 12 napja
mix 14 napja
Szőnyeg 19 napja
Nyakas 22 napja
Bara 28 napja
BECENÉV LEFOGLALÁSA
VERSKERESő

Részlet a versből:
SZERZőKERESő

Szerző névrészletre:
FÓRUMKERESő

Szövegrészlet:
FOTÓK


NAPLÓK: törmelék
Legutóbbi olvasó: 2024-10-05 08:06 Összes olvasás: 27570

Korábbi hozzászólások:  
232. [tulajdonos]: hasonlat2024-05-26 15:44
Kedden pünkösdi istentisztelettel kezdett az iskola. Új, fiatal iskolalelkészünk van, a millenniumi generáció tagja. Már korábban is mondott zavarba ejtő dolgokat, illetve nem igazán van érzéke a történetmeséléshez, de most igazán emlékezetes hasonlattal élt.

Ott kezdődött, hogy úgy döntött, a pünkösdi igeszakasznak arra a részére építi rá a prédikációt, hogy " Mások azonban gúnyolódva mondták: Édes bortól részegedtek meg. ", aminek során a hitet előbb a szerelemhez, majd - kis habozás után- valami máshoz hasonlította, amit először azt hittem, hogy rosszul hallottam. Mások is így lehettek vele, az enyhe, értetlenkedő moraj alapján.

Viszont a prékáció legvégén visszakanyarodott erre és megismételte, majd kifejtette a hasonlatot: A hit tehát olyan, mint amit a szerelemről is mondanak: mint a bepisilés. Mindenki látja rajtad, de a melegét csak te érzed! Ámen."

xxx
Nagy felháborodást keltett: már bent a tanáriban tárgyalták, főleg az osztályfőnökök, akik az osztályaik reakcióját is megélték. Nem tudom, mondott-e bárki bármit a szemébe. Hogy az igazgató esetleg szóvá tette-e neki négyszemközt. Vagy csak gyűlik a rovásán úgy, hogy ő maga nem is tud róla.

Rákerestem a neten, tipikus esküvői vicc, amit a vőfély szokott elsütni. A lelkészünk fiatal házas, onnan, a saját esküvőjéről is vehette. Sem a hitében, sem a jó szándékában nem kételkedem. De (ez is) kommunikációs hiba volt.

Viszont bennem inkább az az idézet keltett megütközést, amit az igazgatónk mondott útravalónak a végzősöknek a ballagáson: „mindenkinek, akinek van, adatik; akinek pedig nincs, még amije van is, elvétetik tőle.”
(Lk 19:26.)

231. [tulajdonos]: ref2024-03-05 13:19
Nem értem ezt a közeget, mióta - 6 éve- itt vagyok. A nem értem azt jelenti, h egyáltalán nem olyan, mint amilyennek feltételeztem, h bizonyos cselekvésekből, történésekből egészen más következik, mint amit gondolnék. Ez folyamatos bizonytalanságot kelt bennem, nem engedhetem el magam, nem bízhatom meg totálisan senkiben.

Csak leírom, milyen reakciókat tapasztaltam eddig a bicskei ügy kapcsán, ami rossz érzéseket keltett bennem.

1. Még az első héten, közvetlenül a botrány kirobbanása után épp dolgozok az egyik gépen, miközben mögöttem a közös étkezőasztalnál beszélget az iskolaigazgató felesége,aki református hittantanár a fiatal iskolalelkésszel. Dolgozom, tehát csak foszlányok ütik meg a fülemet, s főleg olyanok, amikor hangosabban nyilvánulnak meg:
"Most hogy mi reformátusok is bele lettünk keverve..." (Pedig akkor még annyi történt, h felmerült Balog Zoltán neve. Ő aztán tényleg mögé bújt az egyháznak, s a saját személyes felelőssége vállalása helyett egyház elleni médiatámadásnak láttatta a neki feltett kérdést)
"És azt hogy mi is történt, nem tudja senki!" Ez nagy kacajok közepette, óríási hangerőn. Mármint, h Bicskén. Hogy elkövette-e.

2. A második héten értekezlet, ahol az igazgató (szintén református hittantanár) elmondja, h a hétvégén Soltvadkerten jártak istentiszteleten, ahol lelkész azt mondta, h a következő hetekben csak az olvassan, hallgasson médiát, akinek alacsony a vérnyomása és jó az idegzete.

3. Mostani hétfő reggeli áhítaton az iskolalelkész utal általánosságban a médiában felbukkanó botrányokra, amikről nem lehet tudni, h igazak, vagy nem.

Tágabb színtéren:
Balog Zoltánnak első körben nem kellett lemondania, mert a szimpátia szavazáson 86% támogatta. Elhangzott olyan érv, ami azt hiszem, kulcsfontosságú az eszük járásának megértésében:

"Ha elfogadtuk a jót, amit hozott, ki kell állnunk mellette a bajban is."

(A jó, gondolom, pénz. Hogy ez maga az aranyborjú, nem merül fel. A másik a kiállás, amire KONDICIONÁLVA vannak. A baj pedig a támadás. Az ellenségeinktől. Önvizsgálat, pláne bűnbánat, nem merül fel. Az, hogy ki ellen állnak ki így, szintén nem.)

BZ megbocsátásról prédikál bűnbánat nélkül. Számos bibliai idézet adódna, de egyik sem merül fel.

***
Amire rájöttem (talán) református közegben töltött időm alatt, h a hívők nagy része, aki ebbe beleszületett a vallásba, az örökölt tulajdona, úgy tekint magára, mint aki a jó oldalon áll, tehát különb, mint aki nem. Én nem születtem bele, eszembe nem jutna magamra úgy tekinteni, mint aki eleve jó attól, h vallásos. Nem vagyok jobb oldali, ilyen értelemben sem, bár jobb nekem, ha van hitem, mint ha nem, de itt nem rólam lenne szó. Inkább arról, h látom, milyen veszélyesmorálisan, ha úgy éli meg magát vki, h "Jó vagyok, hiszen hiszek."

Olvasói hozzászólások nélkül
230. törmelék : 11[tulajdonos]: Mennyit érek a hazának2024-01-27 11:03
Lemaradt:az első a 11-es csoport.

229. [tulajdonos]: Mennyit érek a hazának2024-01-27 11:00
Ja, most jöttem rá, hogy én 315 ezret sem keresek 30 éves tanári munkaviszony után, mert a gazdasági vezető a bérlettámogatásomat is hozzá számfejti a béremhez Bérlettámogatással együtt 315 049, S mivel ezt nem kapnám, ha nem lennék bejáró, a munkám értéke az iskolának és a magyar nemzetnek így havonta 300049 forint. Persze, mert szar vagyok. Ehhez a félévi beszámolóm mennyiségi mutatói:

es csoport: Jelenleg 10 fő Ebből 7 B2-es nyelvvizsga, a maradék 3 márciusban megy, 1-3 fő C1-re is. ( A valós nyelvvizsgaszám ennél 5-tel több, csak ők tavaly már leérettségiztek. ) Most osztályozózott mindenki, a második félévben nyelvvizsga felkészítést tartok, fognak visszajönni C1-es felkészítésre olyanok is, akik az előző évben már leérettségiztek, de 9-ben még tagjai voltak a csoportnak.

10-es csoport: 17 fő, 16 B2-es, 3 C1-es nyelvvizsga, 4 osztályozó vizsga. Aki nem osztályozózott, azzal C1-re készülünk.

9-es csoport 15 fő, közepes haladású csoport, első nyelvvizsgák jövőre várhatóak, de terveim szerint 12. évfolyamra mindenkinek lesz.

6-os csoport. 15 fő, 8. osztályra minimum 10-nek B2-es nyelvvizsgája lesz.

Egyszem versenyeredmény volt, 2 fő dicséretben részesült az Európa Ifjú Költője műfordító versenyen."

Ezt úgy, hogy fölöttem lebeg a rák, apám - anyam beteg, és a héten kiderült, hogy a férjemmel is baj van.

Ha a soha nem látott mértékű, átlagosan 32,5%-os emelés utáni
béremet megkaptam február 10. körül, leírom majd, hogy esetemben mennyi lett a százalék és a végösszeg.

228. [tulajdonos]: of2023-12-02 14:25
Miután én nem azon a Magyarországon élek, ahol finn színvonalú az egészségügy, amiben most sajnos nyakig érintve vagyok, az oktatás sem hasít, bár el kell ismernem, h építőipari cselekmények szép számban valósultak meg ezen a téren is. Például iskolámban, ahonnan múlt évben racionalizálásra hivatkozva egy angoltanárt elküldtek, egy némettanárt meg passzív agresszíven elüldöztek, továbbá úgy fűtöttek, hogy volt kolléganő, aki plédben tanított, arra nem sajnáltak több milliót elkölteni, hogy a gazdasági vezető, aki egyébként az előbbi intézkedések ötletgazdája volt, beköltözhessen a volt rajz szaktanterem helyére. Jobb volt a világítás, no. Két épületben történtek emiatt jelentős építési munkálatok, a rajztagozat meg azóta a könyvtár hátsó helyiségében van, hiába a közfelháborodás és tanári tiltakozás.

De a hatékonyság azóta is fókuszban: a gazdasági iroda dolgozóinak nemcsak napi szinten le kell adniuk, h mit fognak elvégezni egy adott napon, de azt is, hogy ebből mennyit teljesítettek. Plusz azt is - nem hazudok- hogy mikor és mennyi ideig voltak vécén.

Ez csak a bevezető elkanyarulásom, az az igazság, h kurva sok dolog kavarog bennem megíratlanul, de mivel nagyon ritkán van alkalmam írni, ha egyszer nekifogok, jönne ki az egész.

Szóval most csak azért ültem ide, h leírjam, h a fennálló világrendnek, s ebben Magyarország jelenlegi urainak természetes ellensége a jó pedagógus. Úgyhogy teljesen természetes, h uszítanak ellenük, h már terjed a csúfnevünk is, ahogy liberális helyett is csak libsit köpnek oda hazánk egyes fiai, a Kormányablakban is az jött ki az ügyintéző száján, h tudja ő, h a "pedáknak" se mindig könnyű.

Egy normális pedagógus közösséget épít és bántalmazásellenes. És pl tudja, h legtöbbször az utóbbi nem azzal kezdődik, h megverik a nagyok a kicsit, akit könnyű megverni, hanem, h elkezdik csúfolni. Beszólnak neki. Viccből, ugye. Vagy csúfnéven kezdik hívni. (Ami első lépcső a dehumanizálás felé.) Van, persze, fekete pedagógia, ahol a tanár visszaél a hatalmával. És ő csúfol, pl azzal, h megszégyenít. De aki a gyerekekért lett pedagógus, az ennek megpróbál ellene tenni.

S mivel napi szinten csinálja, csak felismeri, ha látja ugyanezt a hatalom kommunikációjában. Mert az az igazság, h az ember nemcsak a gyerekekért lett pedagógus. Hanem az emberekért. És ha nem azért ment oda, mert csak oda vették fel, hanem gyakorlatilag bárhova felvették volna, de ezt és ezért választotta, akkor nem tudja nem meglátni a párhuzamokat az osztály és a nemzet között. És hogy mit művel a közösséggel az osztályfőnökünk. Csúfol, illetve csúfoltat. És eszében sincs ellene tenni.

És ez csak az egyik. A másik a szabályok betartatása, a gondolkodó, felelősséget vállaló emberré nevelés. Elsősorban példamutatással. Emberszámba venni a gyereket, odafigyelni az igényeire és nem hazudni neki. A tévedések felvállalása. Tök nehéz. De gyönyörű, tényleg. Mindennek ellenére, még mindig sokszor úgy érzem, ez az, aminek van értelme.

De, hogy visszakanyarodjak ahhoz, amiről írni akartam, mert nem ez volt az, nézem a DOKK-esteket, és tényleg nem értem, h nem tűnik föl a nemek aránya. Biztos vagyok benne, h bonyolult összeszervezni és baromi nagy munka, de az utóbbi időben férfi, férfi, férfi, férfi. Nem lehetne kicsit vegyesebb? (Osztályfőnökként biztos így kéne csinálni.)

227. [tulajdonos]: dream2023-05-23 14:20
Nagyon sok tartozásom van ebben a naplóban, dolgok, amiket le akartam jegyezni. Az "utókornak", mondanám, ha ez lenne még a 19. század, a csecsszoóknak, akikben megnő majd az értelem, csak az a bökkenő, h nem hiszek már egyikben sem.

Ettől függetlenül kötelességemnek érzem a dokumentálást, akkor is, ha soha nem kerül felhasználásra, mert még ha lenne is olyan, akiben meglenne az, ami ahhoz kell, hogy összeillessze a dolgokat, nem fog ezekre a jegyzetekre rátalálni.

+++
By the way, mate, dearest friend, Reader with a capital R, when was the last time you had enough time for anything? (As for myself, I can't recall.)
+++

Ma éjjel- többek közt- azt álmodtam, h a kádban ülök, vízben, s bejön a fürdőbe egy félszemű, rosszindulatúnak és végtelen butának tűnő alak, aki a láttomra sem megy ki. Sőt, hiába jelzek kézzel-lábbal, hogy távozzon, inkább odajön, fölém hajol és én úgy ledermedek, hogy nem tudok segítségért kiáltani, nem jön ki hang a torkomon. Eszembe is jut, h ez nekem sosem szokott menni, basszus. De ekkor vmi emberfeletti erővel mégiscsak kiordítom a hangot a torkomon és kinn találom magam az álomból. Bocs, mondom a férjemnek, rosszat álmodtam. Te voltál? Ilyet még nem hallottam tőled, fogja meg a kezem. Aztán elalszik és elengedi.

+++

Nem sorrendben lesz, hanem ahogy sikerül. Mert nincs és nem is lesz időm megcsinálni rendesen. Szóval időrend az nuku, azt írom, amit tudok, s jóval könnyebb, ami friss.

Politics. Faszom, minden az, a polisz ügyei. Ezt elöljáróban azért, mert nem célom senkit meggyőzni igazamról, viszont le kell írnom, azt amit én látok az oktatásból. Na, sztem van terv, koncepció. De nem úgy van, illetve nem úgy nincs. Előttem az rajzolódik ki, h kell a teljesítménybérezés, mert annak örvén tudnak uniós pénzből bérekre fordítani, mert akkor az fejlesztésnek könyvelhető.Aztán a státusztörvény arra kell, h össze lehessen vonni iskolákat. A tanárképzők vészesen ürülnek, de no worry, mert hadba foghatók a képesítés nélküliek, a nyugdíjasok, az összevonással eleve kevesebb tanár kell. Akiknek ezzel munkahelye szűnik, abból lehet "vándortanár", az utazást megoldja az vármegye-, illetve országbérlet. De hosszabb távon mindent visz és mindent megold majd a mesterséges intelligencia remélhetőleg.
Véleményem? A tanárlét folyamatos szarnyelés és alázás, ha mesterterv bejön amaradék pályán lévő megérheti mellé az "örülj, hogy van állásod" visszatértét megint. Az okatás/nevelésről: cheaters on the rise and bullying unlimited.
De hát minek is a tudás a 21. században? Mit számít, hogy saját gondolat, hogy saját eredmény? Mit számít , hogy ért-e bármihez?
There is only one relevant skill left: cheating. Or deceipt. Or just to be born in the right place.

+++

226. [tulajdonos]: Hivatástudat2023-03-12 19:38

Ez a baj azzal, ha eleget alszom két nap egymás után: lesznek gondolataim. Most például azon jártak ráérősen és meg-megbámulva a rendelkezésre álló tényeket, mint ahogy az ember séta közben teszi, szabad idejében, de rohanás közben soha, hogy ha tudom, hogy mi az, ami megbetegít, s mi lenne jó a testemnek-lelkemnek, miért választom mégis mindig az előbbit, s miért nem fér az utóbbi az időmbe bele.

S hasonlóan ahhoz, mint mikor séta közben az ember észrevesz egy kékre festett kaput, egy rézkilincset, a rügyeket a fákon, vagy az égnek feszülő ágak alakját, amit sietve nem lát meg, egyszerre ott volt előttem, a szemem ütötte ki a megoldás: amibe lassan belepusztulok, azt úgy hívják, hogy hivatástudat.

Ez betegít meg, kényszerít rá, éri el, hogy azt válasszam, abba törődjek bele, ami nekem nem jó, akkor is, ha az már olyan káros, hogy a testem üzen: ne tovább.

Nemcsak az érzés, mert az pszichológia, azt még helyre lehetne hozni. Hanem a TÁRSADALMI ELVÁRÁS. A gyakorlatban ez nemcsak áldozathozatal elvárása a nagyobb, közösségi jóért (“gyermekeinkért”), hanem a végenincs, határanincs önkizsákmányolásé is. Zokszó nélkül.

Ez az, ami megnyomorít és megbetegít. Ironikus módon kizárólag azokat, akikben van ‘hivatástudat’, azaz hajlam az áldozathozatalra és a közösségi célok, mások (pl gyermekek) jóllétének a saját jólléte elé helyezésére. És hogy nagyon is létező a társadalom részéről és sulykolt a társadalmat vezetők részéről ez az elvárás, az is jelzi, hogy abban a pillanatban, hogy a pedagógus ezt megsérti, szóvá teszi az ingyenmunkát, méltánytalanságot, rögtön ALKALMATLAN lesz, hisz aki panaszkodik, abban nincs nincs hivatástudat, (s a gyermekeket sem szereti).

Ezerszer leírták, hogy hivatástudattal nem lehet kenyeret venni a boltban, s próbálták elmagyarázni, hogy attól még, hogy meg szeretne valaki élni a fizetéséből, nem jelenti azt, hogy ne tanítana szívvel-lélekkel. De ez is, meg az érvelési hibák kimutatása is csak védekezés, ami a problémát változatlanul hagyja. Az pedig nem más, mint hogy hivatástudatot elvárni eleve TISZTESSÉGTELEN.

A hivatástudatot mint fogalmat, mint elvárást sürgősen törölni kellene a szótárakból és az emberi elmékből. Mert itt a neoliberális késő kapitalizmusban semmi mást nem jelent, mint elvárt megfizetetlen önkizsákmányolást. Nemcsak a pedagógusoknál, az orvosoknál is, ápolóknál is, minden szakmánál, ahol felmerül.

A nagyobb jó, a köz java sem sérülne, ha hivatástudat helyett szakértelmet, lelkiismeretességet és tisztességet várnánk el. Igaz, akkor ezeket már nem lenne olyan egyszerű nem megfizetni. De “gyermekeink” semmit nem vesztenének vele. Sőt. Egy jobb, élhetőbb világot nyernének.

225. [tulajdonos]: jav[tulajdonos]: új jogviszony2023-03-03 21:29
meghosszabbíthatja a tanévet július 15-ig - s ez esetben a szabadságok kiadásától is el lehet tekinteni
a tantestületek 50%-a lehet óraadó tanár.

Ez utóbbit, aki kitalálta, nem látott még belülről iskolát. Azt a rengeteg láthatatlan ingyenmunkát, ami az egészet még mindig úgy-ahogy összetartja, a nem óraadók végzik. 50%-os csak órát leadó és ilyesmit nem vállaló munkatárssal egy iskola nem működtethető. Vagy csak úgy, mint az új trend szerint a kórházak, hogy csak bizonyos helyeken és napokon lehet szülni. Pl egyes osztályoknak nem lesz osztályfőnöke (sem). Na, bumm.

224. [tulajdonos]: új jogviszony2023-03-03 21:17
Az orvosok bérét legalább rendezték a jogfosztás mellé. A pedagógusok csicskák, nekik elég a totális szabadságvesztés.

"Pár változás a törvénytervezetből, amit 8 napig emailben véleményezhetünk:

eddig a pedagógiai programot a nevelőtestület fogadta el, mostantól csak véleményezi
eddig az éves munkatervet az iskola készítette, mostantól az igazgató és a fenntartó fogadja el, a nevelőtestület csak véleményez
az igazgató a fenntartó jóváhagyásával meghosszabíthatja a tanévet
az egyházi iskolákban a tanárok alkalmazásánál nem lehetnek világnézeti és hitéleti elvárások
a tanulók fegyelmi bizottságának tagja az igazgató, a fenntartó delegáltja és a nevelőtestület képviselője
nincs kötelező továbbképzés és Ped II
megszűnik a kötött munkaidő, valamint az is, hogy a munkaidő 65%-ában rendelhető el tanórai és egyéb foglalkozások megtartása
kikerül a törvényből a Nemzeti Pedagógus Kar, az előmeneteli rendszer, a Pedagóguskártya
az intézményvezető nem gyakorol munkáltatói jogokat (az önálló költségvetéssel rendelkező intézményeknél sem)
a nevelőtestület nem dönt az SZMSZ, pedagógiai program elfogadásáról, a tanulók fegyelmi ügyeiben, a továbbképzési tervről, az éves munkatervről.
az országos mérésekről a miniszter dönt
ha túl sok a sztrájkoló, engedetlenkedő, a diákokat átirányíthatják más iskolába
tanítási év közben is át lehet alakítani bármit, iskolát bezárni, indítani, tanulócsoportokat átszervezni
a napi munkaidő maximum 12 óra, hetente maximum 48 óra
lehet digitális tananyag a tankönyvjegyzékben
nincs többet garantált illetményalap és pótlékok" (N. G.)

Elképzelem, ahogy a rabszolgatartó írásbeli véleményeket vár a testcsonkításos motiváció kapcsán. Rabszolgák: ne! Rabszolgatartó, oké, nem mondhatod, hogy nem kérdeztelek, mielőtt elkezdjük. Unió is adhassa a pénzem, mer jó csóka vagyok, egyeztetés volt, ugathattak, azér nem üttetttem le a fejüket..

Olvasói hozzászólások nélkül
223. törmelék: jav[tulajdonos]: torlaszok2023-02-06 19:12
*elől (Nehogy eltorlaszoljam.)


Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak.
Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!




Kedvenc versek

Egyelőre a lista üres. Bővíteni a listát az egyes versek olvasásakor lehet.
Mások kedvenc versei

2024-05-30 08:23 l
2024-01-06 21:31 Sokadik
2023-07-15 16:45 Kosztolányi M. szerint
2023-07-10 12:57 Genovéva ajánlása
2022-10-13 10:07 lilis
2022-05-13 09:03 lili
2021-11-05 08:42 lista
2020-11-27 16:47 Kedvenc verseim
2020-09-25 22:55 furim
2019-11-21 14:36 nélküled
ÚJDONSÁGOK a dokkon

2024-10-06 00:20   Napló: Bátai Tibor
2024-10-06 00:20   Napló: Bátai Tibor
2024-10-05 18:24   Új fórumbejegyzés: Vasi Ferenc Zoltán
2024-10-05 14:12   Napló: A vádlottak padján
2024-10-05 14:10   Napló: A vádlottak padján
2024-10-05 13:36   Új fórumbejegyzés: Kiss-Teleki Rita
2024-10-05 13:15   Új fórumbejegyzés: Szőke Imre
2024-10-05 12:35   Új fórumbejegyzés: Vasi Ferenc Zoltán
2024-10-05 12:24   Napló: ELKÉPZELHETŐ
2024-10-05 11:46   új fórumbejegyzés: Szilasi Katalin