DOKK

Folytatódnak a Dokk estek, az eseményt a dokk.hu facebook lapján is hirdetjük.

 
2829 szerző 37158 verse
dokk.hu irodalmi kikötő :: alapítva 2000-ben
Bejelentkezés
KIEMELT AJÁNLATUNK

Machó Zsófia
  Apokalipszis
Új maradandokkok

Bara Anna: a csend árnyékában
Albert Zsolt: CELLAINFORMÁCIÓ
Bártfai Attila Márk: 5
Kiss-Teleki Rita: Veszekszem
Petz György: Arany appendix
Vezsenyi Ildikó: Zsoltárok helyett
Albert Zsolt: ELTÉVEDNI INDULOK ÉS HA LEHET BELÉD SZALADNI
Nyári László: aranyszajha
Albert Zsolt: HARAG
Farkas György: ALVÁSGYAKORLAT (XVl) (jav.)
FRISS FÓRUMOK

Kosztolányi Mária 2 perce
Szalay Károly 15 perce
Albert Zsolt 4 órája
Szakállas Zsolt 6 órája
Bara Anna 7 órája
Tálos Barbara 7 órája
Gyors & Gyilkos 7 órája
Szilágyi Erzsébet 7 órája
Busznyák Imre 11 órája
Vajdics Anikó 11 órája
Király Ferenc 11 órája
DOKK_FAQ 1 napja
Ötvös Németh Edit 1 napja
Szilasi Katalin 1 napja
Tóth Gabriella 2 napja
Vezsenyi Ildikó 4 napja
Kiss-Teleki Rita 5 napja
Magyar Éva 5 napja
Petz György 6 napja
Farkas György 6 napja
FRISS NAPLÓK

 Hetedíziglen 23 perce
törmelék 1 órája
Szuszogó szavak 4 órája
az utolsó alma 9 órája
EXTITXU-UXTITXE 9 órája
Baltazar 21 órája
az univerzum szélén 23 órája
Etzel Mark Bartfelder 1 napja
Gyurcsi 1 napja
Sin 1 napja
nélküled 1 napja
Sorrento 1 napja
Zúzmara 2 napja
fejlakók... 3 napja
fejlakók 3 napja
BECENÉV LEFOGLALÁSA
VERSKERESő

Részlet a versből:
SZERZőKERESő

Szerző névrészletre:
FÓRUMKERESő

Szövegrészlet:
FOTÓK


NAPLÓK: törmelék
Legutóbbi olvasó: 2020-05-30 21:02 Összes olvasás: 5393

Korábbi hozzászólások:  
95. [tulajdonos]: helyi érték kieg2020-05-30 19:29
2020.04.07.

"Kimaradt. A helyiértékkel járnak a jogosultságok: kitől fogadja el a közösség, h okosakat mondjon. Kinek lehet tudása, s ki az, akinek nem áll jól. stb stb"

2020.04.08.

"Szóval a helyi érték/helyiérték szójátéknak pont a lényegét nem magyaráztam meg. Tehát, ha vki az egyesek helyén áll, ha a maximumot hozza ki magából, eléri a 9-et, míg, ha vki tízes helyiértékű, ha csak közepesen teljesít, az mindjárt 40. Szóval, h én a maximummal (9) se tudok oda eljutni, ahonnan a magasabb helyiértékű eleve indult.(10)"

94. [tulajdonos]: helyi érték2020-05-30 19:27
2020. 04. 07.

"Pedig gyűlölöm a munkahelyem.

Sajnos én másokat akarok a legtöbbször boldoggá tenni, a saját boldogságom nagyrészt abból jön, ha ez sikerül. Ez az alkalmazkodó hozzáállásnak felel meg, az ilyeneken általában taposnak. (lásd fiatalember pl) Viszont ebben az is benne van, h pont ezért szembe megyek bármilyen gonosszal, ami másokat bánt. Nem, nem engem, a magamért kiállás rosszabbul megy, mint szarul. De nem félemlít meg se a hatalom, se a csoportnyomás. Szorongok tőle, mint állat, de ha ki kell vmi kurva igazságot mondani, akkor ki, ha meg kell akadályozni vmi szart, ami elviszi a dolgokat félre, akkor meg legalább megpróbálom.

Szakirodalommal megtámogatva képviseltem egy álláspontot érvekkel alátámasztva, aminek a célja az volt, h ne terjesszék már el a gyerekek körében, h csak az online videós óra az 'igazi', s aki másképp csinálja, az nem végzi megfelelően a munkáját.

Ehhez képest most az van, ahogy egy végzős osztályfőnök megosztotta az osztályától kapott visszajelzést, h negatívumként szerepel, h x tárgyból nincs 'rendes' online óra.

Ezek nem az én gyerekeim, ezen az évfolyamon nem is tanítok. De ezt se tudja a tantestületben pl senki, úgyhogy biztos vagyok benne, h sokan fényesen bizonyítva látják - nem mintha bizonyítaná ez így- hogy marhaságokat írtam.

Azt a levelemből kiszedtem, pedig eredetileg benne volt, h a következtetéseim a 12. évfolyamra nem vonatkoznak az érettségi miatt, ami ott lebeg. Aztán kiszedtem, mert így is annyira hosszú lett, h nevetségesnek találták.

Ami a lényeg, h itt engem soha nem fognak úgy érzékelni, értelmezni, h az számomra kedvező legyen. Mindenki több szálon összefonódik mindenki mással, itt születtek, ide jártak/házasodtak, egy oviba, iskolába, együtt sportoltak stb stb. Itt ami számít, az nem az ész, vagy szakmai tudás, hanem a HELYIérték, h a helyi, kisvárosi hierarchiában mennyit érek. Így külsősként, én az egyesek helyén állok. Azok a kolléganők, akik nem szakmai érvekkel, hanem a személyiségemmel visszaélve lehetetlenítették el az álláspontomat százas helyiértékűek. Ezért nem hallatszottam eddig sem, s most, h kénytelenek voltak virtuálisan meghallani és valószínűleg kognitív disszonanciát okozott eleinte, h az írásomat nem lehetett szelíden lesajnálni, mint engem eddig, kitaláltak egy mögöttes gyengeséget, ami azt velem íratta. Amivel viszont már igen. Így nem kellett a tartalommal bajlódni, se hasonló szintű választ írni (vajon képesek lennének rá egyáltalán? Mert mért nem úgy 'győztek le', ha igen? Illetve mit mond el a szervezetről, h nevetségesnek találják, hogy olvasom a szakirodalmat és alkalmazni szeretném?)

S még ezt sem nyíltan, nekem címezve, csak úgy bele a közös térbe, viccelődve , a viccben implikálva, h ha nincs online óra, akkor a szülő kénytelen a gyerekkel tanulni. (A saját visszajelzéseim szerint ez nincs így nálunk egyelőre, közhelynek ugyan közhely, de ha viccként hangzik el, s másnak van mondva, akkor vitatkozni sem lehet vele.)

Ez ennek a nőnek a sokadik ilyen húzása. Röviden: nem enged érvényesülni, nem akarja, h kiderüljön rólam, h mit érek, ha kiderülne vmi teljesítmény kapcsán, akkor azt nemcsak, h negligálja, hanem rendszeresen megdicsér- vki mást. De nem nyíltan csinálja, és mindig mosolyogva, vmi közös béke nevében. Az ő HELYIértéke magas, minimum százas, hiszen az életműve az, h nem mozdult el erről a helyről, a rokoni, gyülekezeti hálóját már nem is említve, kiérdemelte magának a legjobb csoportokat, s mivel a legjobb eredményeket a legjobb csoportokkal lehet elérni, s az a legjobb tanár, akinek a legjobb eredményei vannak, esze ágában sincs ezt a pozíciót elengedni. Ha ő mond vmit, az százszorosan hallatszik. Ha én, az egyszeresen, és nem számít.

A dolog természetéből következik, h ez nem fog változni. Egyre inkább az az érzésem, h elnézőbbek lennének, ha butább, vagy rosszabb tanár lennék. Nem kell nekik rivális, olyan kell, aki lefedi a nemszeretem csoportokat. De a nem nyelvszakos többséget is zavarja az eszem. Valószínűleg jobban kedvelnének, ha okosabbnak éreznék magukat nálam. De nem igazán van szükségem rájuk munka közben. Akire igen, illetve aki esélyes, h van olyan okos, mint én, azt nem zavarja. (Fiatalembert leszámítva, de őt én irritálom, nem az eszem.)

Még Zsákfalván írtam, h olyan munkahelyet szeretnék, ahol nem kell eltitkolni az eszemet. Hát ez nem olyan."

93. [tulajdonos]: s2020-05-28 11:54
2020.04.02.

"Jut eszembe tavaly is azokon a napokon kerültem közel ahhoz, h feladjam, mikor csak a kollégákkal találkoztam és gyerekekkel nem. Az egyes önismereti meg közösségfejlesztő továbbképzések után teljesen hitehagyottan és összetörve. Aztán volt 6 órám és kisütött a nap.
Szóval a tanítástól, még így is, h nagyon be akarnak nyomni az általános iskolai tanár szerepbe, s esélyem nincs emelt szintű, vagy C1-es, de még jó B2-es csoportot sem kapni (ám kifejezetten szórakoztató volt tegnap a tantárgyfelosztás, azok a sunyi próbálkozások, amiket legnagyobb sajnálatomra ezúttal nem hagytam magammal megtenni), maradnék. De."

92. [tulajdonos]: közeg2020-05-28 11:53
2020.04.02.

"Megint volt online meeting. És utalás rám, h 'nem kell online videós órát tartanom, ha abban nem érzem jól magam'. Mert mi másért írtam volna 'azt a hosszú levelet' arról, h nem feltétlen magasabb rendű az olyan óra, meg milyen buktatói lehetnek, ha nem azért, mert "ÉN NEM ÉRZEM JÓL BENNE MAGAM". Lefordítom: azért, mert nem vagyok rá képes. Amiben benne, h azért csak az az igazi, én meg a selejt, aki hosszan magyarázza azt, ami nem megy.

(Nem mintha ne tartottam volna azóta is olyan órát IS. Szarom őket le. A lényeg, h jól csináljam. Nem attól vagyok/voltam/leszek jó tanár, h ők, akik lassan két év alatt egyetlen órám meg nem nézték, mit gondolnak. A másik meg, h csak maradnék 'hű magamhoz'. Megmutattam milyen vagyok. Kurvára nem fogták fel. De attól még nem fogok visszatérni a 'szegény' szerephez. Egy frászt. Van, akinek átment azért, miről írtam. Biztos, h egy törpe kisebbségnek és nem a hangadóknak. De hát mikor is voltam velük egy csapatban? No, ugye.

Egyébként meg azt a cikket, amit Kinemondd átküldött, olvastam korábban. Ezért is agyalunk már egy hete azon a pótofőmmel, h hogyan tudnánk a gyerekeket együtt játszatni. Holnap egyet ki is próbálok, ha a laptopom nem hagy cserben.

A nagy kérdés, h mit kezdjek egy ilyen közeggel, ami ennyire nem kér a jobbik részemből. "

91. [tulajdonos]: taking sides2020-05-28 11:50
Utol szeretném már érni magam időben, h onnantól ami tanítás és azzal vhogyan kapcsolatos, (a tantestületi működés sztem része) azt ideírnám elve, amoda meg az egyebet.

Közben meg az a fura érzésem van, h előbb-utóbb innen is kipenderítenek, verset többet nem akarok, csak a naplómban vagyok jelen, úgy, mint az az ember, akinek magamat tartom, aki kapcsolódik ahhoz is, aki voltam, csak itt.
De a fura érzés az, h ez se fog menni így sokáig, h mire utolérem, már nem lesz minek.

2020.04.01.

"Persze, mert nincs eszmecsere, még vita sem. Az igazgatónő legalább reagált valamelyest a TARTALMÁRA, amit írtam. De egyébként oldalak vannak. Akiknek pont ő adta a muníciót.

Mert már hozzá is szól másik kolléganő, aki mindig, de aki még az életben soha olyat hozzá nem szólt, h attól jobban érezzem magam.

Amit írtam, arra annyi, h senkit nem kíván 'meggyőződésében' megváltoztatni.

És beszámol pozitív tapasztalatairól az online órákkal kapcsolatban, ami azt sugallja, h mégis csak az az igazi, van abban is önálló munka, meg videó, csak még közösség is. (Amiből világos, h fogalmazhatok bármilyen körültekintően, nem azt fogják olvasni, amit írtam. ) Ahogy a Fiatalember által linkelt cikk is alátámasztja. Illetve, h azon felbátorodva vonja le a következtetéseit.

Volt értelme írnom? NEM."

90. [tulajdonos]: erővonalak2020-05-25 14:35
2020.04.01.

"És tényleg fedi fel.
Este kapok egy üzenetet fészbukon, amiben másik nyelvszakos kolléga megköszöni, h leírtam. Ő egyike a 6-nak, akiben bízni lehetett tavaly, de ő is el fog menni, sajnos. Másik kolléga nyilvános a levlistán örül, h véleményt nyilvánítottam, ő eddig is emberszámba vett.

Igazgatónő sok emailt küld, de erre nem reagál egész nap. Egy kolléganő viszont igen, úgy köszöni meg, h abban van is, nincs is köszönet. Viszont őt követi az a kolléganő, akinek a fia az osztályomba jár és tanárként és szülőként is köszönetet mond nekem.


Aztán igazgatónő mégis, amennyire megismertem ilyen, szerintem ennyi idő kellett neki, h lenyelje a mérgét és megköszönje a véleményem, mert ebben ő őszintén hisz, még ha az érzéseit nem is képes rögtön kikapcsolni. És hogy ő nem akarta erőltetni, félreértettem.

Itt lép be fiatalember egy tanárblogos cikkel, ami a másik oldalról közelíti a kérdést, h a gyerekeknek beszűkülnek a szociális kapcsolatai, ha nem teremtünk nekik online szociális tereket.

Amiért az kolléganő, aki az online órák legnagyobb híve, és sürgetője, nagyon hálás is volt.

Mire váratlan fordulattal az igazgatónő is linkel egy cikket a tanárblogról, pont azt, ahonnan eredetileg az ötleteim kiindultak.

(Tehát megszólalt az az ember is, és arra keresett cikket egy portálon, ahol talált volna olyasmit is, ami engem támaszt alá, h miért nincs igazam. Mert nem fekete, és nem fehér, és egyébként ha ez tényleg eszmecsere lett volna, örülnék is. Mert így lehet fejlődni. Mert igazából ez az egész most először élesben kipróbálva és most csiszolódik, illetve derül ki róla az, h milyen.

De, sajnos, nem erről volt szó. Hanem kiállásról vki mellett, illetve természetesen ellenem. Mint mindig. Egyébként pontosan erre számítottam tőle. )"

89. [tulajdonos]: loom2020-05-25 14:34
2020.04.01.

"Nem mondhatok ki semmi jót magamról. Nem beszélhetek sikerekről, legyenek azok akár szakmaiak, akár magánéletiek. Nem tehetem, mert akkor elvesztem őket. Hogy ez miért van így, azt nem tudom, h ezt én magam teszem magammal, vagy a sorsomat igazgató erők büntetnek/vigyáznak rám e módon, azt nem tudom, de minimum 80%-ában az eseteknek ez történik.

Ami nem könnyíti meg, h 'eladjam' magam. Mert majdhogynem letiltja.

Csak azért, mert tegnap megírtam a véleményemet a videós órákkal kapcsolatban az igazgatónőnek. És hosszas gondolkodás után nemcsak neki, hanem a tanári levlistán keresztül küldtem el. S ebben vázoltam saját talán jó gyakorlataimat is. Ami miatt valószínűleg most az összes csoportomban látványos bukás lesz, és ripityára fog menni minden.

Ami érdekes volt még, h elküldés után ugyanúgy éreztem magam, mint mikor a Fiatalembernek a szerelmes üzeneteket küldtem. Szörnyen, legszívesebben napokra kikapcsoltam volna a telefont, h ne is lássam, mi lesz a reakció.

Ami elgondolkodtatott. Egyrészt, h a f.emberrel nemcsak a szerelemről volt szó az egész tragikus/groteszk történet során. Másrészt, h mi az ördög a közös a kettőben.

Asszem az, h megmutattam magam, kiléptem a rejtőzködő módból és várom a lemészárolást.

Nem bánom. Legalább kénytelen lesz valamennyire felfedni magát a közeg is, ez az iskola, ami nem véletlen nem arra használ, amire, amiben jó vagyok. Nincs keresnivalóm itt. Ez egy zárt, összefüggő belterj. Látom fészbukon a megosztott régi képekből, h még akik újonnan jöttek és kedvesek velem, azok is ezer éve ismerik egymást. Kisvárosi gimnázium. Azt hiszem, én vagyok az egyetlen, aki nem kötődik semmilyen szálon se a városhoz, se az iskolához. Különálló szál, nem része a szövetnek."

88. [tulajdonos]: extroverts2020-05-25 14:31
2020.03.26.

"Megvolt a meeting. Nagy összegben mertem volna fogadni, h az lesz, ami lett: hogy innentől találkozzunk már minden héten így ilyenkor, sőt a tantárgyfelelősök is szervezhetnek ilyeneket, sőt, tegyék.

Különben meg nyomás, h videós órákat tartsunk, úgy tűnik a vonatkozó szakirodalmat nem olvassa más, miszerint az a primitív, legalja megközelítése az online oktatásnak, ahogy azt pl a laikus szülő, aki még a frontális tanítási módszeren szocializálódott, elképzeli: a frontális oktatás áthelyezése a virtuális térbe, ami aztán semmit ki nem használ a helyzet nyújtotta előnyökből, pl hogy a gyermeket autonóm, önálló tanulásra képes emberkévé tudnánk most nevelni.

Persze megszólalni nem bírtam, élőben se tudok előttük, nemhogy így, pláne, h hála a jó égnek, így megint láttam azt, aki baromira nem akartam többször látni, és a látványától megint fizikailag rosszul lettem azokat a tüneteket produkálva, amiktől 10 napja mentes vagyok.

Ami jó volt az egészben, h utána rögtön rám csörgött a pótosztályfőnököm, aki szintén egy szót se bírt szólni értekezlet alatt, de már megint pont ugyanazt gondoltuk erről is. Nagyon jól esett, egy ajándék ez a lány nekem, és vele tényleg öröm együtt dolgozni. Mert nemcsak ventillálás lett belőle, hanem egy csomó mindent megbeszéltünk az osztályomról, meg a tanításról is megint. Sőt próba Zoomoltunk is egyet. Lehet így is."

87. [tulajdonos]: in(tro)verzió2020-05-20 15:22
2020.03.25.

"Az otthonról tanításnak, ha a járványt ki tudom kapcsolni, számomra sokkal több az előnye, mint a hátránya. Nagyon sok időmbe telik, ma sem végeztem még, de:

1. nem kell hajnali 4-kor, 5-kor kelnem
2. nem megy el napi 2,5 óra bejárásra
3. nem kell azon kínlódnom, h hogy nézek ki, töredék idő megy el az öltözködésre és mindig épp olyan ruhában vagyok, ami a testemnek épp legkényelmesebb. S furcsa mód, így nem is érzem magam sem undorítónak, sem öregnek. Vagyok, aki vagyok.
4. A sok idő mind a tanításra fordítódik, vagy önképzésre, és értelmes dolgokat imádok tanulni - tehát ettől is virulok. Nem kell kukaszépségversenyt szerveznem stb stb.
5. A napi chatter, felnőtt kontakt elmaradása minden kollégával szintén bónusz. Hogy mennyi energiát leszív, arra csak most jöttem rá, bár sejtettem.
De végül, a legeslegnagyobb bónusz, amit ma fogalmaztam meg:

6. ÉN OSZTOM BE A SAJÁT IDŐMET. Másképp, amire hosszú évek óta nem volt példa a nyári szünetek kivételével: NEM MÁS OSZTJA BE AZ IDŐMET.
7. És én válogatom meg a kontaktjaimat. A kevesebb több.

Introvertált tanítványaim is ki vannak virulva, a csoportjaimban ők a legaktívabban dolgozók.:)

Akik viszont szenvednek, azok az extrovertált kollégák, aki pont ezáltal uralták le eddig a mások idejét, terét, energiáját. Partra vetett halak szegények emberek hiányában. Még ha nem is a domináns típusúak, akkor is szenvednek, mert, persze, ők a társaságból nyerik az erőt, s a magány szívja őket. Szóval most ők vannak úgy, ahogy én általában.

Mindaddig, míg birtokba nem veszik a digitális csatornákat. Mert akkor vége a parcellázatlan időnek. Tudtam én, h ideiglenes. Ma kapom, h holnap 3-tól virtuális értekezlet Zoom-ban. Mert olyan jó lesz egymást legalább így látni. You bet."

86. [tulajdonos]: introverzió2020-05-20 15:18
2020.03.22.

"Heveny embergyűlöletem volt már a múlt héten is, amit enyhített, de meg nem szüntetett, h csak virtuális felnőtt találkozásaim voltak a múlt héten. Hányok tőletek, emberek, mki ugyanaz most is, mint járvány előtt, ugyanazt a rohadt szerepet hozza. Akinek minden eszköz volt a hatalom megragadására, az a járványhelyzetben is csak a kínálkozó lehetőséget látja meg, aki a gyerekek érdekeire hivatkozva torpedózódott meg minden kollégát, aki azzal fenyegette, h talán jobban fogja csinálni, az sok száz lájkot kapó posztban félti a gyerekeket a sok túltoló kollégától, akinek eddig is belső szükséglet volt a tanárok utálása, az most is ezt nyomja teljes erőből, az oktatásvezetés, amelyik eddig is totál tájékozatlan volt a tanítás napi valóságáról és időigényével kapcsolatban, lenyilatkozza, h a távoktatástól megnőtt a szabadidőm, szépen demonstrálva, h továbbra sincs fingja se, de nem is fog utánajárni. Senki nem lett ettől jobb, aki jó most és segít, az eddig is ezt tette, legfeljebb nem vettek róla tudomást, vagy ugyanúgy leszólták pályán kívülről és belülről lármás helyeslés közepette, mint eddig."


Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak.
Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!




Kedvenc versek

Egyelőre a lista üres. Bővíteni a listát az egyes versek olvasásakor lehet.
Mások kedvenc versei

2020-02-26 09:25 lista
2019-11-21 14:36 nélküled
2019-11-01 10:46 Francesco de Orellana
2019-10-28 10:21 Kosztolányi Mária
2019-10-07 16:11 paricska
2018-12-07 20:19 u.a.
2018-12-07 14:21 szép
2018-11-14 11:19 Bara
2018-09-28 23:41 furim
2018-08-27 10:16 Vajdics Anikó -- kedvencek
ÚJDONSÁGOK a dokkon

2020-05-30 21:08   új fórumbejegyzés: Kosztolányi Mária
2020-05-30 20:55   új fórumbejegyzés: Szalay Károly
2020-05-30 20:22   Napló: Hetedíziglen
2020-05-30 19:29   Napló: törmelék
2020-05-30 19:27   Napló: törmelék
2020-05-30 17:44   Napló: Hetedíziglen
2020-05-30 17:05   új fórumbejegyzés: Albert Zsolt
2020-05-30 16:47   Napló: Hetedíziglen
2020-05-30 16:40   Napló: Szuszogó szavak
2020-05-30 15:09       ÚJ bírálandokk-VERS: Szalay Károly Akár fiú--akár lány