NAPLÓK: A HÁRMAK Legutóbbi olvasó: 2024-12-22 07:23 Összes olvasás: 17566Olvasói hozzászólások nélkül17. | Pálóczi Antal: LEHETSÉGES | 2022-07-08 10:46 | Igen, én is gondolkodtam rajta, hogy mi legyen, hiszen amikor Karaffa mdoerálta a 12. bejegyzést, akkor még nem voltam szerkesztő.
Ezért mérlegelni kezdtem. Vagy az egészet újra felteszem, most, és mivel most már szerkesztő vagyok nem hagyom moderálni, vagy inkább az előző moderálását szüntetem meg. Mert a kevesebb hajcihővel jár. Utóbbit választottam - és tévedtem. Ez járt több hajcihővel!
Egyelőre mégis "pihentetni szeretném" ezt a dolgot, felvállalva tévesztésemet. Ha később mégis az a döntés születik, hogy állítsam vissza Karaffa moderációját, legyen úgy, de akkor ismét fel kell tennem az eredeti szöveget - miközben már régen máshol kéne tartanunk - hiszen közben július lett, és már az én legelső, 1982-es Mozgó Világ-beli publikációm a téma - amely példája a be nem váltott ígéretnek, s e napló éppen arról szól, hogy ilyen esetekben mit lehet és mit kell egy későn újrakezdő szerzőnek - vagy akár másoknak is tenni, ha valaki "hasonló cipőben" jár. | | Olvasói hozzászólások nélkül16. | furim: re | | 2022-07-08 10:31 | Antal, ha nem volt helyes a (finom)moderálás, utólag akkor sem lehet visszaváltoztatni. | |
15. | [tulajdonos]: MÁR NEM ÉREK RÁ ERRE | 2022-07-07 18:30 | Valamit félreértett és így félremagyaráz Filip Tamás a Baltazár napló "legújabb számában".
Mivel éppen kifelé megyünk az intrikus helyzetekből, közölnöm kell vele, hogy téved. Nincs - nem volt szándékomban - A HÁRMAK napló 12. bejegyzésében őt kellemetlen helyzetbe hozni. Ott bizonyos irodalmi vonatkozások ismertetésekor rövid TÉNYKÖZLÉSRE szorítkoztam csupán. Védhetően, citátumokkal alátámaszthatóan. Ha mégsem, azt személyes levelzéssel hajlandó vagyok tisztázni vele.
Azonban ez a 12. naplóbejegyzés olyan alapvető szerzői pályamódosításról - és annak közvetlen kiváltó okáról szól - hogy lehetetlen tőle eltekintenem.
Moderációja - amit visszaállítottam - eleve tévedésen, félreértésen alapult - amit szintén citátumokkal tudok védeni, s ezt az álláspontomat bizonyítani.
Ez a legalapvetőbb - természetesen öniróniával - egyfajta ugratással - megfogalmazott tudnivaló mindezzel kapcsolatban. S itt Filip Tamás személye már nem játszik szerepet. Idézem:
"Irodalomtörténeti tény, hogy mindezen én - ott és akkor - annyira felháborodtam, hogy mérgemben még magyarul írni sem akartam (legalábbis átmeneti ideig), s akkor kezdtem angol-magyar kis képes szövegeket létrehozni
Vagyis, Filip Tamás, én - akkor - kerültem át a "másik időzónába" ezekkel az írásaimmal és várakozásaimmal, ahol te most romantikusan utazol, de nekem ez egy kényszerű odüsszeiát jelentett." (Idézet vége.)
Majd ennek a 12. naplóbejegyzésnek a második felében hosszan sorolom az angolnyelvű Twittereim követőinek nevét, címét, követőként megadott elérhetőségét. Köztük irodalmi lapok szerkesztői, írók, művészek, szimpatizánsok. Őket kell megjkérdezni, ezt a 44 követőt, miért fontos nekik egy angolul csak dadogni tudó magyar költő fényképes "kisrövidjeinek" a követése?
Mit láthattak, mit vehettek észre bennem, amit Filip Tamás ezek szerint nem?
Érdemes nekem angolul ksirövideket írni, majd arra törekedni, hogy akcentus nélkül megtanulva fel is mondjam ezeket a tik-tokra meg a youtube-ra?
Igen, vagy nem?
Ettől függ "fontos" vagyok e valójában (nekik) avagy csak fontoskodom, Tamás. Nem a te "lesajánálásodtól" - de én ezt tudom, nem zavar részedről - viszont félek, hogy te minezzel nem vagy tisztában.
Engem már a megkapott jó kritika véd minden lesajnálástól. És a magam hülyeségeitől is.
No mindegy! Haladjunk! Én valójában nem érek már rá itt intrikálni... Az embernek dolga legyen, ne gondja!
| |
14. | [tulajdonos]: KORR | 2022-07-07 07:47 | Helyesen:
a Magyar Ifjúság irodalmi rovatához.
---------- //Az örökös elütések... Most egy kicsit nagyobb bajban vagyok, mert egy szem balaeset miatt egy szemmel dolgozom. Cement került a szembe, bizonyos körülmények között. Az ambuláns lap szerint a cornea (ez a szaruhártya latin neve) "felszíne teljesen hámfoszlott, felül szurkált" (nem jó, amikor a cement elkezd megkötni az ember szemében) de már nem fáj, Azt mondták, meg fog gyógyulni. Ciloxan szemcsepp és Corneregel krémmel kell kezelnem. naponta többször. Ezért a Szabadverstan sorozatot csak később folytatom.) | |
13. | [tulajdonos]: IDÉN 40 ÉVE | 2022-07-07 01:43 | A MOZGÓ
1981 végén vagy 1982 elején vittem be a verseimet a magyar Ifjúság irodalmi rovatáhot a Balaha Lujza téri sajtószékház egyik emeleti szerkesztői szobájába. Ahol egy barna hajú középkorú szerkesztő fogadott. Figyelmesen elolvasta a verseimet, majd azt tanácsolta, hogy mivel avantgard jellegű szabadversek ezek, próbálkozzam velük a Mozgó Világ szezrkesztőségében. Ott az ilyenre "jobban harapnak". Még a címet is megmondta a XI. kerületi a Bertalan Lajos utcában.
Ezt a szerkesztőt Köves Istvánnak hívták. Ő ma a Dokk főszerkesztője.
A verseket valóban elvittem a megadott címre, ahol nagyhajú, szakállas, torzonborz és szimpatikus fiúk fogadtak. Szkárosi Endre mindjárt azt kérdezte, verset vagy prózát hoztam - mondtam, hogy ezt nehéz meghatározni - éreztem, hogy ezt jó válasznak tekinti. Fél évvel később a júliusi számba be is került három ezek közül.
Meglep, hogy már mennyire a mostani hangom szólalt meg bennük. A látszólagos eszköztelenség, de a szemlélet újszerűsége ma is frissnek hat. Nem érzem, hogy az eltelt 40 év alatt túl sokat avultak volna.
Lent a linkje a Twitterre is föltett fotókópiáknak. A középső kisvers angolul is rendben a Twitter ablakban.. legalábbis azt hiszem...
Nem véletlenül kértem meg Köves istvánt, hogy ő mutassa be a kötetemet 2019-ben a magyar írószövetség könyvtárában. És ő sem véletlenül kért fel arra, hogy álljak be szerkesztőnek a Dokk-hoz. Először halasztani akartam, legalább őszig, de jóbarátom Payer Imre társának, Bak Ritának a belépése olyan jó hír volt a számomra, hogy vele együtt július elsejével én is beléptem. Payer Imrét is várom. Állítólag - megérezvén, hogy esztitikailag "fokozódik a helyzet" - többen is el akarnak innen menni. Egy József Attila díjas Payer Imre vajon hány sértődött műkedvelőt ér meg a Dokk-nak - kérdezhetném, ha rosszmájú akarnék lenni - de fölösleges.
A HÁRMAK-ban többek között arról szeretnénk tanubizonyságot tenni, hogyan kell íróként színre lépni, megvalósulni próbálni, aztán akár több évre kizökkenve ebből megint újrapróbálni. Addig-addig, míg végül csakugyan elismertté - részben elismertté - sikeressé - részben sikeressé válunk. Vagy legalábbis szeretnénk. Majd meglátjuk, melyikünknek éppen hogyan sikerül. Ez egy életforma.
Én tehát Budapapesten ezekkel a szövegekkel kezdtem. Előtte a kaposvári Somogy folyóiratban és a szintén ott kiadott Vaspróba antológiában már megjelentem, de éreztem, hogy ez mégis más. A 21. oldalon jöttek az én versem, a 22. oldalon - vagyis ugyanannak a lapnak a másik oldalán pedig (egy lapban és "egy lapon" velem) az akkor még kötet nélküli Kukorelly Endrének három verse. Kettőnk ismeretségünk is innen datálódik.
1982-ben így verseltem tehát: ---------------
BARÁTOM MEGINT SZOMORÚ
Barátom, megint szomorú verset írtál, én pedig azt tartom: ezek a jelenségek nem érdemelnek ennyi figyelmet... Mintha utazásod diáit válogatnád, és csak a rosszul sikerülteket vetítenéd a falra. Ezeken mindennap esik. Az emberek mindig épp félrekapják arcukat; a lányok kilépni látszanak a képből: és mintha mindig esteledne, pedig csak rosszul állítottad a blendét.
JOHN ARDEN: ÉLNEK MINT A DISZNÓK
Előadás után bort ittam a kocsmában a szereplők között. (Nem a színészekkel, ők hazamentek...)
ALBUM
Fürdőnadrágos fiút láthatunk, íjjal, és zsákmáyával egy vadkacsával. Valamilyen stégen vagy csónak farában kell állnia: olyan közvetlenül magasodika víztükör fölé. (Körben nádas.) Jobbjában tartott fegyverére figyelünk> osztrák vadászíj, a ráerősített nyíltartó szerkezetben háron nyílvessző. - A negyedik a madár testében van; azt szárnyánál fogja szabad kezével, miközben felénk néz,mintha véleményünket várná.
Az egész valahogy bántóan kimódolt. Talán mert a testtartása természetellenes: hivalkodik az alkatával. - Észérveket keresünk ellene. - Mert az arányok valódiak, mert valódinak kell tartanunk a tőkésréce elejtésének tényét is... Hirtelen eszünkbe jutnak testi fogyatékos- ságaink... - És ekkor lapozunk tovább.
https://twitter.com/PalocziAntal/status/1544813019921883138/photo/1
| |
12. | [tulajdonos]: MÁS IDŐZÓNÁBAN | 2022-06-27 06:44 | Filip Tamás üzen a messzi távolból - egy másik időzónából, mint írja.
Ő, aki annak idején "beárult" Zsille Gábornál, hogy az őt (Zsillét) is gyalázó Szokolay Zoltánt úgymond visszafogadtuk a Dokk-ra, egy éves kizárása után. S A DÖNTÉSBEN, MINT (R)ÉSZTULAJDONOS, ÉN VOLTAM A "MÉRLEG NYELVE", amin Zsillle úgy felháborodott, hogy levélben vonta meg tőlem a Magyar Írószövetségbe történő később (egy következő kötet után tervezett) felvételemhez, előzetesen megkért támogatását. (Zsille ugyanis a Petőcz András 60. születésnapjára rendezett ünnepi felolvasáson olyan aktív volt, hogy Petőcz mellett célszerűnek látszott, hogy őt kérjem fel második támogatómnak. (A szabályzat szerint két ajánló kell.) És amikor felkértem, épp a második, a novellás kötetem ("Nők, férfi nélkül") kiadását terveztem a kiadómmal.) Zsille felháborodottan kérte ki magának levelében, hogy miért a "bűnös előéletű" (ő vészkorszaki hasonlatot mondott) Szokolayhoz, miért nem hozzá vagyok lojális. Igen - ezt a szót használta: LOJÁLIS. (Uralkodókhoz szokás lojálisnak lenni, vagy mondjuk egy irodalmi pápához.) Úgyhogy Zsille Gábornál csak én háborodtam fel jobban, s azonnal elhatároztam, hogy még a Dokk (r)észtulajdonom felét is Szokolaynak fogom adományozni. Így is történt. Elvégre Szokolaynak még a Dokk-ról való egy éves kizárása is az én jogaim megsértése miatt következett be, miután titkosszolgálati attitűddel behatolt a Dokk fiókomba, "talált jelszóval", és ott "műveletet" hajtott végre. S én volta az, aki két évig pereskedtem vele, mert azt állította internetes fórumon, hogy úgymond korrupcióval kerültem a Szép versek "89-be, de ezt a bíróság előtt nem tudta bizonyítani s bírósági megrovásban részesült. Ezért hozom fel mindig, hogy az a versem került a Szép versekbe, ami előtte pár hónappal az Élet és Irodalom című lapban megjelent, majd a Magyar Televízió A hónap versei című műsorában Koncz Gábor előadásában szerepelt. S vajon bekerülhettem volna-e az antológiába, ha a két előző publikáció nincsen? Nem. Ez döntött végül a peremben.
Vagyis ha van ma Magyarországon élő költő, aki JOGOT SZERZETT ahhoz, hogy az ellene mindezeket elkövető pályatársnak kedve szerint megbocsásson, miután egy újabb "titkosszolgálati merénylet" után eljutott a végső pontig: MEGÖLNI VAGY MEGÖLELNI, nos, az én vagyok!
Ezt Zsillének nem lett volna szabad fölülbírálnia!
Irodalomtörténeti tény, hogy mindezen én - ott és akkor - annyira felháborodtam, hogy mérgemben még magyarul írni sem akartam (legalábbis átmeneti ideig), s akkor kezdtem angol-magyar kis képes szövegeket létrehozni
Vagyis, Filip Tamás, én - akkor - kerültem át a "másik időzónába" ezekkel az írásaimmal és várakozásaimmal, ahol te most romantikusan utazol, de nekem ez egy kényszerű odüsszeiát jelentett.
Jelenleg a Twitteren olvashatók a "képmondásaim".
Sok-sok ügyetlenség mellett kezd kialakulni a formájuk, ahol a Williams Carols Williams rövidségű szöveg nem képaláírás, a fotó, vagy fotómontázs pedig nem illusztráció, hanem a kettő együtt egymást erősítve hat. Mint például ez a Nora Ephron író- és filmrendezőnőnek írt opusz. (Ebben is olyan művészi "én" szerepel amely "te vagy", hiszen ezen a szinten még az öndokumentáció is "fikcióvá" válik.) Ezekből lesz majd egyszer egy kétnyelvű kötet.
https://twitter.com/PalocziAntal/status/1366409338739433474/photo/1
Talán erre éreztek rá a Twitter követőim is. Jó társaságnak látszik, írók, költők, filozófusok és kisebb-nagyobb internetes irodalmi lapok a világ minden tájáról. Még egy Rilke társaság is megtalált. Ők azok. Örülök nekik.
-----
Antal Pálóczi @PalocziAntal Followers
Aaron Irwin ???? @apwildebeast Follows you Optometrist,Philosopher's Apprentice and all round good egg.(slightly hard-boiled)
Spring & All @springallpoetry Follows you Poetry Club in ???? Gràcia, Barcelona Book your place ???? springandallpoetry@gmail@com
Christine Stoddard @stoddardsays Follows you Writer. Director. Artist. @quailbellmag founder. Fairy punk.
Joanna Grant @joannagrant064 Follows you Joanna Grant holds a Ph.D. in British and American literature, specializing in travel narratives. She travels, writes, and teaches all over the world.
Screamin Skull Press @ScreaminSkullPr Follows you Where have all the fearless artists gone? Two indie authors form edgy publishing company - http://screamingskullpress.net
ZERO READERS @ZeroReadersMag Follows you Process-focused poetry journal. Personal feedback on all subs. We love accessibility. http://zeroreaders.com/store/. Ed @maoglone . Published by @ThePencilhouse
Prospectus: A Literary Offering @prospectus2012 Follows you A journal dedicated exclusively to the beginning writer & artist. Issue 5 available now. Going on indefinite hiatus.
WSL @WSLEmpowered Follows you Novelicious @noveliciouss Follows you Talent Publicist, #Writer of Addictive Novels #bestseller #writing #amwriting #reading #Film #Actor #Art #Book #Author #Hollywood #WritingCommunity #writerslift
Chris Browne BrowneProject @BrowneProject Follows you Latest Songs & Albums - https://artist.link/BrowneProject Individual with no fear/limits in music ???????? Never stop fighting for Climate Change cause
Sèni @InesBlm_ Follows you ???????????????????????? / ????L2HDAA Algéro-tchéco-flamande contre la bienpensance...
@JamesKnippen Follows you Poetry Editor @NewfoundOrg / WOULD WE STILL BE available @NewIssuesPress / Discovery Prize / In @32_Poems @Colorado_Review @CrazyhorseLitJo @kenyonreview etc.
さあや@サブᒼᑋªⁿ @saaya_subA Follows you 転生垢作ったよ!!お迎えDM行く!! 本垢よりネガティブ多め アニメ大好き人間 とある垢のサブちゃん
Rainer Maria Rilke Association @rmr_association Follows you ????Rainer Maria Rilke Association ????Paris 5ème arrondissement ✨Think of the world you carry within you ????Literatur|Culture
Just a Werewriter in Search of Caffeine ????????️☕ @MelionTraverse Follows you SFF author???? Stories in Cast of Wonders, Deep Magic, several others •Trains with swords ⚔️ Reads Latin???? Studies Brazilian jiu jitsu???? Powerlifts•thon/thon•aro
Harpy Hybrid Review - harpyhybridreview.org @HarpyHybrid Follows you SUBMISSIONS CLOSED
Sophie K. @SophieAlixK Follows you
marie @marie41181089 Follows you Je suis libre comme l’art ! Je préfère construire et rénover, plutôt que détruire: Rien ne justifie la violence !Je m’abonne en retour si compte respectueux.
The Indian Feminist Review @TheIndianFemRev Follows you An Indian lit mag made for feminist art and power | Issue 02 HUNGER out! We share #MusicMusings???? tweets by eic: @musedinmayhem
Rachel Deering @DeeringRachel Follows you Poet. Collection ‘Crown of Eggshell’ pub. 2020 by @CerasusPoetry . Onemorething on @ABC_Tales . Two new collections in 2022 @rare_swan_press .????️????????️⚧️????????
iamb ~ poetry seen and heard @iambapoet Follows you Emerging and established poets read aloud a mix of their new and previously published poems for @MarkAntonyOwen 's quarterly sister journal to @after_poetry
Jill Mceldowney @jillmceldowney Follows you poet-lawyer: poems are not legal advice // BIRDS OF (2023) @YesYesBooks // AIRS ABOVE GROUND @FLPress // ASU Law // editor @madhouse_press // she/ her // ????????
Madhouse Press @madhouse_press Follows you Publisher of fine chapbooks // edited by @jillmceldowney & @caro_chavatel
11 Mag Berlin @11MAG1 Follows you Berlin-based mag open to all genres. Likes: grit, edginess, humor, surrealism, fun with language. Submissions Closed.
Susan Dolan @GoogleExpertUK Follows you SEO Expert @SEWatch 1st to crack Google PageRank Algorithm confirmed by Eric Schmidt's NYC office! Cruise Lecturer http://sociallyhomes.com #AdasArmy #ArtDayEveryDay
Milk and Cake Press @milkandcakepr Follows you Publisher and purveyor of poetry. EIC Kim Jacobs-Beck responsible for tweets.
Angelique Zobitz @angeliquezobitz Follows you poet-wife-mother-editor. Love Letters to The Revolution & Burn Down Your House. Poetry Edtr: @heronbarks @StarBassoon , Contributing Edtr: @CaveWallPress #binder
Fahmidanjournal-Digital Chapbook Subs Open @fahmidanjournal Follows you Fahmidan: Journal/Publishing & Co: Supporting Women & POC. EIC @arsalandy Team: @yasminedashtii @AreebaSaad @kjhskk_ EIC emeritus: @unearthinglove
Full House Literary @fullhouselit Follows you (subs closed!) Poetry, prose, script, art, photos, we want it all! Every voice is welcome with us ????eds: @leiabellebutler @errormessage
istockhistory @istockhistory Follows you Grew up #20thcentury grew old #21century proudly particular #arts #history #archaeology #culture #science #technology #space #innovation #exploration #nature
helen warlow @HWarlow Follows you Book snob, former optimist, collector of pretty pottery and colourful artwork. No television,no need . Retired bookseller still collecting noble tomes Well fed.
Performance Anxiety @PerformanceAnxt Follows you Online poetry reading series on Skype / 3rd Thursdays, 9:30PM / org. @lolaandjolie & @tomsnarsky / DMs open for readers & listeners (header by Patrick Culliton)
F.A.Akinwale @fadojuAA Follows you Anthropology. Colonial history. Folklore. Literature. Linguistics. Sociology. Music before digital beats. Language, of course. @SecretStoriesNG
Silence @forestgirlsc Follows you Deutschland ist nur noch im Wald zu ertragen.
Peter Hamer @PeterHamerProd Follows you Soundtrack composer, guitarist, music producer and mathematician. In love with space and arts :-) Facebook: http://dld.bz/ebJ3N YouTube: http://dld.bz/edbc6
| |
11. | [tulajdonos]: EZ IS JÓ NEKÜNK | 2022-06-22 05:34 | Ezt is elolvasásra ajánlom, mert egy bizonyos szint fölött - tényleg - nem mehetünk egy bizonyos szint alá. --------------------------- Kemény István: MINDENT (a 60 éves Garaczi Lászlóról)
„Mindent látok, és mindent megengedek.” Amikor anno ezt olvastam a Plasztik elején, megvilágosodásszerű érzésem támadt, hogy ez nem duma, hanem a valóság, és ez a srác egy igazi (mármint művész). Ez tényleg mindent lát, és (te Jóisten!) valószínűleg tényleg mindent megenged. Megijedtem tőle, és csak ezért nem irigyeltem tőle a Plasztikot. Amit különben úgy olvastam végig, és úgy lett a kedvenc könyvem, hogy fel se merült bennem (hú, de naiv voltam, máig titkolom), hogy talán kábítószerekhez is köze lehet… Később rájöttem, hogy nem is ez számít, és még később már azt is tudtam, hogy Garaczi László nem egyike az olyan költőknek, akik tényleg mindent látnak és mindent megengednek, hanem ő az. Mert a másik (Weöres Sándor) már nem él. Weöres talán úgy döntött egyszer (mondjuk kétévesen), hogy mindent meg fog írni, amit csak lát, és így is tett. Garaczi ellenkezőleg: az elején felállított egy gigantikus periódusos rendszert, amibe itt-ott beleír egy-egy elemet. A többit találjátok ki, gyerekek. Így is olyan mondatok százait lökte oda elénk, melyeken évtizedekig elkattoghat az agy, mosolyoghat a száj. Van egy láthatatlan életműve, amihez csak a kódokat (látható életmű) adja meg, és amelynek teljes tömegét senki sem ismeri (lásd még: sötét anyag). És ezekből a kódokból (mondatok, verssorok, novellák, regények, versek, színművek) ki lehetne következtetni az egészet.
Ő az egyik kedvenc költőm. A fél szakdolgozatomat róla írtam. Akkor úgy gondoltam, hogy az újdonság a legfontosabb nála. És csodáltam azt a kivételesen gyöngéd bánásmódot, amiben az aktualitásokat, a romlékony dolgokat részesíti. Mert az, amit — legyen trend, szleng, divat — egyszer Garaczi megírásra méltat, többé nem képes elavulni. Azok a dolgok belekerülnek egy időtől független korszerűségbe. És amíg Garaczit olvasol, biztos, hogy te sem zuhansz ki a világból, mert, mint ő, te is örökké friss vagy, aktuális és menő.
És ez mind igaz, de mégis megörültem, amikor nemrég ezt olvastam legújabb könyvében, a Wünsch hídban: „Az újdonságok felingerelnek és semmi régihez nem ragaszkodsz.” Hirtelen megvilágosodásom támadt, mint harminc éve, amikor a Plasztikot olvastam: hiszen ez ugyanaz, mint a mindent látok, és mindent megengedek! Mert bizony fontos az újdonság, a briliáns eredetiség meg az üde cinizmus, az okosság, a bölcsesség, a szellemesség, a mélység, de ennek az életműnek mégiscsak két dolog a lényege: a mindent látás képessége meg az életen át tartó hűség ehhez.
Megjelent a Műút 2016056-os számának Garaczi 60 című összeállításában | |
10. | [tulajdonos]: KORR | 2022-06-21 08:34 | kigyűlölték onnan az évfolyamtársai | |
9. | [tulajdonos]: AZ ÍRÁS MÉLTÓSÁGÁÉRT | 2022-06-21 08:20 | Az irodalmi méltóságod megszerzése is fontos. Ez az írásaidon keresztül lehetséges. Szövegrészleted képes volt szikrát adni egy irodalmi folyamathoz. Annyira szokatlan és különös. Szíven ütött.
Ezért került a Twitterre a neved. Ne szégyelld! Te igenis - te - vagy.
-----
Hamarosan Rilkével is foglalkozunk - pont azok a részletek kerülnek majd elő, amiket régebben te is feltettél a Malte Laurids Brigge című regényéből, csak te a Görgey fordítást használtad. Én meg a korábbi Bor Ambrus fordítást. Nekem azonban A HÁRMAK napló irodalmi méltóságára is gondolni kell, ezért váratlan ugrásként egy korábbi irodalmi cikkemet linkelem. Így írtam Miroslav Krlezsáról - aki szintén Rilke rajongó volt, de egyben ugyanolyan katonai középiskolába járt, mint Rilke. Csak Rilkét kiutálták, kigyűlölték onnan az évfolyamtársait, Krlezsát pedig nem tudták. Ő még a Ludovika akadémiát is elvégezte utána. De közben imádta - és követte - Rilkét. Akinek a könyvét, a "Maltét", Szpirosz, az én görög barátom adta a kezembe.
Szóval most egy "lóugrás" következik. Ő Krlezsa, a Rilke rajongó. Aki írta ezt a cikket én vagyok, aki arra szeretnék rávilágítani most ezzel, hogy milyen szellemi színvonalon áll - illetve óhajt állni a "A HÁRMAK". Élni és élni hagyni!- ezt kérjük (sőt követeljük) most az ellenlábasoktól, a szépirodalom jegyében. Tehát egyik legkedvesebb íróm, a magyarul tudó horvát Balzac. A katona író. Telve szellemmel, bajtársiassággal, kifinomult érzékenységgel - épp ezek kellenek most nekünk.
https://irodalmijelen.hu/05242013-1559/magyarul-tudo-horvat-klasszikus | | Olvasói hozzászólások nélkül8. | Mórotz Krisztina: hm | 2022-06-20 22:21 | Krisztina elég lesz. Antal itt miért kell kiírni az egész nevet? Krisztina is elég.. Sáfély is. Nincs ellenérzés, tény, hogy fura volt először.. | |
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
|
|