NAPLÓK: Oswald Chesterfield Cobblepot
Legutóbbi olvasó: 2024-05-15 09:17 Összes olvasás: 64834Olvasói hozzászólások nélkül947. | O.C.C.: Nincs mit. :) | TGF: köszönöm :) | 2018-10-31 19:56 |
Igen, a hozzáállás, az attitűd és a meditáció tapasztalatainak nyelvi megragadására való hajlam értelmében erről van szó. A hindu és buddhista iskolák mind rendelkeznek olyan gyakorlatokkal, amelyek megdöbbentő, rendkívüli, felszabadító tudatállapotokhoz, látomásokhoz stb. juttatják a gyakorlót. A különbség az, hogy a hindu rendszerek ezeket a tapasztalatokat a metafizikai koncepcióik bizonyítékaiként értelmezik a személyes vagy személytelen Istenre vonatkozó felfogásuk idealista-monista (advaita, nem-kettős) vagy idealista-dualista(krisna-tudat) alapján, a buddhista rendszerek pedig nem. Ugyan a buddhizmusban is ismeretes a nem-kettősség fogalma de egy finom különbséggel: a nem kettősséget nem az egység, hanem a nem-kettősség útján értelmezik, azaz nem állítják a kettővel szemben az egyet. Ez azért érdekes mert a hindu és buddhista nem-kettősség tanokat (advaita / dzogcsen) nyugaton erősen szeretik összekutyulni és felcserélhetőnek tekinteni, noha e hagyományok mesterei nem tekintik felcserélhetőnek tanításaikat. |
|
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak.
Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!