NAPLÓK: fény árnyék
Legutóbbi olvasó: 2025-05-08 05:08 Összes olvasás: 1306. | [tulajdonos]: Méhsejt | 2025-05-05 14:52 |
Méhsejt
A nád pirossága – mert megy le a nap, s a szél, mint ezer ujjal játszó kéz, simítja végig a szálakat. Nemcsak a természet változik – az idő teste lesz: tapintható, súlyos, vér-ritmusú.
A nád nemcsak anyag, hanem túlélés szövete, vörös fonala életnek-halálnak, láng, ami fellobban szürkeségből – egyetlen villanás: az élni akarás.
Nád-kocka épül – ősi menedék, méhsejt, ahol visszhangzik az ember. Négy fal – mégis világ. Az alkotás: dac, suttogó ima egy hideg, kérges ég alatt.
Kurosawa festi – nem csupán mutatja – az út emberét, kinek szava éppoly erős, mint csendje. A nád mozdulása is tanítás, a kompozíció: emlékezet. Reális – és mégis mítosz.
És ott állok én, arccal a szélnek, kicsi alakom nagyobb minden hegyormánál. „Tigris is ember” – mondom. „Tűz is ember. Víz is ember. Szél is ember. Tűz haragszik – erdő ég. Víz haragszik – mindent elmos. Szél haragszik – fák kidőlnek. Három nagy ember.”
Nem félek, nem támadok – értek. Mert tudom: minden lénynek lelke van, minden árnyéknak neve.
A tajga sok titkot őriz magában, és titkait féltékenyen rejti el az emberek elől. Komornak és hallgatagnak látszik – de csak eleinte. Aki közelebb hajol hozzá, az már nem menekül. És ha túl sokáig nincs erdő, sóvárgás szorítja a mellkasát.
A tajga csak kívülről halott. Valójában teli van élettel.
És a lélek is exponál. |
|
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak.
Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!