| KIEMELT AJÁNLATUNK | |
| Új maradandokkok | |
| FRISS FÓRUMOK | |
| FRISS NAPLÓK | |
| VERSKERESő | |
| SZERZőKERESő | |
| FÓRUMKERESő | |
|
NAPLÓK: weinberger Legutóbbi olvasó: 2024-12-24 18:50 Összes olvasás: 159271Olvasói hozzászólások nélkül149. | p.A.: korr | 2012-03-09 13:21 | Az én Pegazusom tehát egy másik Pegazus. | | Olvasói hozzászólások nélkül148. | P. A.: ENNYIT | 2012-03-09 11:02 | Akkor hát ágyő, Attila! -------- Közben beindult a "gépezet". Megszólalt a HIVATALOS HANG. A Hazafelé Poroszkáló Magyar Pegazus költői kör műlovar hőse megpróbálta sértőleg a kör összes szerzőjére vonatkoztatni és értelmezni a neokonzervatív - "Hátrafelé curikkoló Pegazus" - korjelenségről általam írtakat. Nekem is ki kell jelentenem: a Hazafelé Poroszkáló Magyar Pegazus kör, és az általam "Hátrafelé curikkoló Pegazus" jelenségnek megjelölt folyamat között kevés az átfedés! Ezt a jelenséget én már jóval az említett kör létrejötte előtt észleltem, s vizuális megjelenítéséhez mindig az ókori Nagy Sándor fali mozaiktöredék faroló lótomporát képzeltem el. Ilyennek látom a "Hátrafelé curikkoló Pegazust". (Függetlenül a körtől: furcsa, hogy lóról kellett elneveznie magát Szokolay körének, hiszen a ló nálam (fotó, versklip stb.) már többször megjelent. Viszont miért is ne... Persze kézenfekvő, hogy a Pegazus képzetet én is szabadon használjam. Az én Pegzusom tehát egy másik Pegazus. A kör tagjai közül többen írnak szabad verset is. Nem rájuk értettem a kötött formák járókeretéhez való ragaszkodást természetesen. Ez egy irodalmi típus még rajzolódó körvonala nálam. "Ő az", aki mintegy visszaragasztja a "blődesztétikai könyv" kitépett első oldalát ( a saját nyálával ), amit a tehetséges tanár távolíttat el a Holt költők társasága című film elején. STB. Ezek mind esszétémák. De most csak ennyit... | | Olvasói hozzászólások nélkül147. | Lévai Attila: Nem haragszom | Pálóczi Antal: NE HARAGUDJ! | 2012-03-09 10:26 | Ha haragudtam volna, akkor egy menj a rongybatekert picsába.. kezdetű szonettet írtam volna neked. Nehéz rólad eldönteni, hogy mikor érted meg az embereket és mi az a határ, amit átlépve legyőzöttnek érzed magad, és csak fújod az általunk ezerszer olvasott semmit. Mert én nem írtam egy betűt sem a versekről. A formáknál kicsit nevettem is. Társalgási stílusokra gondoltam. Neked sajnos ilyen nincs. A kettőtök közti különbséget úgy fogod látni, ha a hozzászólásaitokat, és az abból kerekedett beszélgetéseket (a te neved alatt meddő viták fognak megjelenni) összehasonlítod. Érzem, hogy erre is meglesz a sajátos válaszod, de azzal tisztában kell lenned, hogy itt mindenki pont olyannak lát, amilyen vagy, és bármilyen nehéz beismerned, neked kellene visszavenni a tempóból. Asszem jelentek egy agyőt. | | Olvasói hozzászólások nélkül146. | P. A.: MIÉRT NEM? | 2012-03-09 09:43 | Valamiért így mondta a "cabaret man"(így hallottam, így jegyeztem meg) a Kabaré című filmben. (Tudjátok, ő táncolt a gorillának maszkírozott, tüllruhás lánnyal, akit annyira szépnek látott: "Nem is venni észre, hogy zsidó" - kacsintott a kamerába. Aztán egyszercsak azt mondta németül: "MIért nem tudnak az emberek élni és élni hagyni". De azt még senki nem mondta, hogy "Miért nem tudnak az emberek írni és írni hagyni?" - sem magyarul, sem németül. Pedig épp ide passzol. Épp ezt a visszataszító jelenséget éri tetten, amikor a hátrafelé "curikkoló" Pegazus hátán ülők megpróbálnak "fékezőleg" belebeszélni a kortárs irodalomba. S mivel ez a korszak épp a net-névtelenség elterjedésével egyidejű, akár egyetlen neokonzervatív "háttérből mozgató" is valóságos hecckampányt képes indítani a klónhadseregével. Mert nem tud írni - csak a kötött formák járókeretére támaszkodván - az ilyen figura, megpróbálja kizökkenteni stílus riválisát, megpróbálja lejáratni, megpróbálja különböző álnevein túlhajszolni, túlszerepeltetni, hogy az ellenfél olvasói ráunjanak erre a hajcihőre s végül magát a kortárs szerzőt is megunják. Vagyis: "Miért nem tudnak az emberek írni és írni hagyni?" | | Olvasói hozzászólások nélkül145. | fel: fel ti | 2012-03-09 09:12 | jav.: parafrazeált | | Olvasói hozzászólások nélkül144. | fel: fel ti | 2012-03-09 09:11 | A feljövőben lévő szerző sajátjaként hirdetett (és ezek szerint németből elschmittelt, de legalábbis prafrazeált) mondatában viszont egyértelmű, hogy az emberek nem tudnak írni. Ha pedig a szerző is embernek tekinti magát (mi másnak tekinthetné? prérifarkasnak, gatyás ölyvnek, szongáriai cselőpóknak?), akkor evidens, hogy ő se tud írni. Minek erőlteti, szegény? | | Olvasói hozzászólások nélkül143. | Deutschlehrer: tiszta forrás... | Pálóczi Antal: Re: 133 - PÁC - | 2012-03-09 08:56 | Idézet: Warum können die Meschen nicht leben, und leben lassen?"
A betűkihagyásól eltekintve, a fentihez hasonló általános jelentésű mondatokban a német soha nem használ névelőt a "Menschen" előtt. Felesleges a vessző is a mondatban nyelvtanilag is, de azért is, mert a "leben und leben lassen" ebben a formában meggyökeresedett kifejezés. | | Olvasói hozzászólások nélkül142. | Pálóczi Antal: NE HARAGUDJ! kieg. | 2012-03-09 08:31 | És íme, még meg sem száradt a szunyogirtó ezen a kommenten, s máris átvette részeit a Tiszta víz napló, itt folyói párbeszédünkből kiragadva, óvodai jelentként megcimkézve. Hogy amennyiben ott válaszolnék rá, vagy ellen naplót írnék a szövegből történő kiragadás goebbelsi módszere miatt, rögtön azt lehessen kérdezni tőlem - miért rontom el azt a naplót is? Ezért. Sosem értettem, hogy miért kell velem ennyit foglalkozni? Miért nem lehet leszállni rólam? Miért kell állandóan rám szórni a homokot, mint a kiszáradt kútban vergődő szamárra az arab példabeszédben, akitől a gonosz gazda így akart megszabadulni, a rossz kút betemetésével egyidejűleg. Hiszen ugyanaz lesz a vége: a szamár a példabeszédben egyszer csak kilép a kútból, mert mindig megrázza magát és maga alá tapossa azt, amivel be akarják temetni. Én pedig az ismeretlenségből fogok kilépni - ugyanazért. (Az más kérdés, hogy itt az évek során becsületsértés és sajtóvétség is történt, az elmúlt évek során. S jobb, ha jogilag is rendeződik ez az elmérgesedett viszály - attól lesz majd ennek az ügynek "végleg végleg vége".) | |
141. | [tulajdonos]: *** szolgálati *** | 2012-03-09 08:22 | *** Szolgálati közlemény ***
Jelen Napló [tulajdonosa] bejelentette, hogy a jövőben nem kívánja a Napló oldalait a saját közléseinek megjelenítésére igénybe venni. Hogy azonban másokat ne fosszon meg a lehetőségtől, úgy állította be, hogy minden beírás az elküldés pillanatában, a [tulajdonos] közreműködése nélkül megjelenjen. Korábbi és további virtuális produktumaihoz a Satyrblog keresőszón keresztül lehet eljutni. | | Olvasói hozzászólások nélkül140. | Pálóczi Antal: NE HARAGUDJ! | 2012-03-09 07:38 | Azért, mert például a weinberger napló aktivistái itt emlegetnek. Annak persze örülök, hogy neked weinberger is mesterként jelenik meg. Az irodalomban végül is el kell indulnod a "kályhától" (vagy a szekrénytől, amibe az irodalmi járni tanulás során kapaszkodsz éppen). Te még itt tartasz. Neked még ő tetszik. Ez is jó (neked). Mindegy, csak haladj, lépkedj! Majd te tanulsz weinbergertől. Engem a neokonzervativizmustól, bevallom, elválaszt egy irodalom szakos egyetemi szakdolgozat, valamint az elmúlt 20 év olvasmányözöne. Engem momentán a posztmodern utáni (poszt-posztmodern?) kifejezés érdekel. (Csak azért írtam szonetteket az Élet és Irodalomnak, a 2011. augusztus 24-ei számba, hogy bebizonyítsam: még konzervatív formákkal is be tudok kerülni olyan lapba, ahová az általad említett szerző, akitől nekem szerinted tanulni kéne, nem tudott, pedig ő a konzervatív, nem én.) Én ritkán írok kötött formában, mert más érdekel. Én már nem tudok háttal fölevezni a "gyorsvízű folyón", ne haragudj! (És persze nem is akarok.) | |
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
|
|
|