NAPLÓK: Pálóczi : Káros ideologizálás Legutóbbi olvasó: 2025-01-15 12:45 Összes olvasás: 8465542. | [tulajdonos]: HÁNYAN EGY ELLEN? | 2010-11-07 17:39 | A VITAKULTÚRÁRÓL
Folytatva tényfeltáró tevékenységemet, amellyel pontról pontra feltárom és „kiszondázom” az egyes műbírálatokat deformáló ideológiai és szakmai irigy „ittas vezetést”, amely a kicsinyes személyiségeket az esztétika autóútjáról a csalitba viszi, három dolgot ragadok ki az előttem írt hosszú leveléből. 1. „Ugyanis képtelen vagy felismerni azt az egyszerű tényt, hogy RAJTAD KÍVÜL MÁSOK IS EGYÉNISÉGEK, ÉS EGYEDIEK, NEKIK IS VAN ÉS LEHET SAJÁT VÉLEMÉNYÜK ÉS AZT SZABADON KI IS MONDHATJÁK!!!” Válaszom: Tévedés! Ha valaki itt kiáll a művész egyén, a művész egyéniség mellett, akkor az éppen én vagyok! Mert ezt is el akarja torzítani az újkeresztyén ideológia: amely egót emleget, egoizmussal vádol művészeket – ami teljes képtelenség. Hiszen a mű létrehozása (Lásd: a Meghalsz, nagyi-t vagy az Anyasötét-et, a személyes titkok mély feltárását, s a személyes megéltség tanulságos elemeinek azonnali közkinccsé tételét jelenti) valójában egyfajta önfeláldozás a közösségért. Ehhez kell a szokatlan autonómia – ami az egoizmus öncélú autonómiájához hasonlít, de közben úgy viszonyul egyik a másokhoz, mint passzionátus kiruccanás Newton sétájához, amelyen fejére esett az alma. Vagyis boldog vagyok, hogy itt az új egyéniség.
Íme, Olvasóim! Idejön az Egyéniség, Karaffa a keresztyén – miközben hamisítják a monogrammmomat (most 3, azaz három m-mel írtam, mert nem az a lényeg, hogy írni hány m-mel kell, hanem az a lényeg, hogy NEM KELLETT VOLNA AZT
HA MI SI TA NI
És nem ez tűnik fel, mintha ezt természetesenk kéne venni, mert ennél sokkal nagyobb bűn, hogy eggyel több M van az egyik szavamban, (Illetve most már kettővel.)
Idézzük csak fel! Ez állt az üzenőm – ma már moderált – szakaszán:
567. 2010.11.06 17:11 ip: 89.223.214.* P. A. -- kotródj innen Válasz erre Nincs időm a hülyézeteiddel foglalkozni lovagina, defekálj a saját faladra! Ez kávéház, itt alkotó munka fojik. Meg a nyálam. A fenti posztra érkezett válaszok: anti-talentum
568. 2010.11.06 17:13 ip: 89.223.214.* P. A. -- jav. Válasz erre jav. a vérem
ip: 67.159.44.* anti-talentum -- re: kotródj innen Válasz erre Előzmény A "fojik" Pálóczi részéről nyilván elütés, mert a j, és az ly egymás mellett van a billentyűzeten.
Vagyis pitiáner iskolamester itt is jól „meg-helyesírási-hibázta” a Pálóczi szerzői nevet, hogy lehetőleg ez a képzettársítás tapadjon hozzá. Először beírta hibásan és ellenszenvet keltően, úgy, mint ha P. A. magát is le akarná pökni, majd egy órával később, egy másik ip címről megtámadta a hibát és (sugalmazott) elkövetőjét! Hiszen az itt 567. bejegyzésként szereplő kommentet, s benne a hibát, NEM én írtam. S milyen tökéletesen utánozta szavam járását e Szatír, és a jellemző komment technikámat is! //Amely mindig metaforákon alapul és tömör megfogalmazás. Erős szóképek szerepelnek benne. Ezek megalkotása miatt néha újra és újra törölnöm kell az első verziót. Ez köti le a figyelmemet – ezért a sok elütés – nem marad idő a piszkozat után a tisztázat megírására, néha átolvasás nélkül kell a piszkozatot feladnom, mert lejár az idő, amit a kávézóban – a saját tudatos korlátozásomra – befizetek. Ilyen kommentet nem is tud akárki írni, nem szokás, és mert a nyelv, a szóárnyalatok és a stilisztika alapos ismerete kell a „metaforrázáshoz” Ezt a szót is én találtam ki (mint a „hülyézetet” a „lovaginát” a „költői divatcsarnokot” az üzenő- helyett az „üzekedő falat” és még vagy 50-et. Majd lassanként összegyűjtöm ezeket, mielőtt lopni kezdenéd őket, Szatír: „Kalandra fel!” –amikor írásaim olvasására bíztatatok – ezt már – ebben az értelemben - elkamóztad! S ez is ilyen szó: „Szatír” (vagy szatíra – mert férfiként is lehet valaki femino -f@szista, ha túl sok analitás tátong szidalomáriáiban, mert akkor ezzel valójában nem csúnyát akar mondani a femino-férfi, hanem a számára erotikusat. Vénasszony áskálódása és kasztráló dühe ezért még szőrös talpai ellenére is amazonná avatja a szememben, férfiölő femino -f@szistává, mert a nevetségessé tevés öl. Ez a szó CSAK így használatos, csak így mondom, így értem: tilos tehát „@” nélkül lerírni – mert NEM „a”-val írom! ÓRIÁSI STÍLUSKÜLÖNBSÉG.//
Íme: Karaffa engem vél tisztességtelennek, mondván, hogy nincsen vitakultúrám! Miközben a kommentjeit NEM LÁTJA EL CITÁTUMOKKAL! Ex katedra teszi meg a kijelentéseit! Én pedig állandóan idézek! (Ahogy fentebb is!) Vagy megadom a linket! Képes vagyok regényoldalakat vagy régi kommenteket begépelni a tényfeltárás korrektsége miatt! Nézzük tehát konkrét vádjait: „Neked egyáltalán nincs vitakultúrád, ezt ékesen bizonyítottad, amikor DSL-t megtámadtad meójáért, majd beígérted, hogy te is komolyan és érvelve válaszolsz rá, de ezt a mai napig senki sem látta!!” Senki se látta? De hiszen mondtam, hogy később írom meg! Többek között ezeket a fölösleges kommenteket nem kellene nekem beírni, hogy nyugodtabban dolgozhassak, meg nem kéne kommenthamisításokkal bosszantani, meg hamis videoklipet föltenni, amit aztán az Inda adminnak kell törölnie, de egy napomat elvesz, hogy ilyen pitiáner dolgokkal kell foglalkoznom. És főleg nem kellett volna DSL-télapó körül Karaffa-krampuszként ugrálnod és közben virgáccsal az én fejemet verni! Ez lenne a kulturált vita? Ketten egy ellen?! Vitakultúrához ide a citátumokat. Nézzük csak DSL első meóját. Idézem üzenőm 420-as bejegyzéséből:
„Kedves Antal! Ezek nem ragrímek - valóban - hanem asszonáncok. Van, amelyik szabados, van, amelyik ügyes, de az összecsengő szavak lejtésére is kell figyelni. Ha a sorok ritmusában nincs semmiféle hallható logika, legalább a rímeknek (asszonáncoknak) a lejtését össze lett volna érdemes igazítani. Olvassa el egymás után az összecsengéseket, pédául: "keres itt - felvonít"; "fialnak - ad a pap". Tatalmilag a vers egy ideológiailag elfogult, bulvárszintű okoskodás. Üdv, DSL.” Ez volt DSL első, versemhez méltatlan meoja. „Tatamilag” gépelütéssel, az ideológiai elfogultság vádjával.
Nézzük szatír további, az alábbi bő lére eresztett zöld kommentből idézve: „Te magad vagy és voltál az, aki másokat azonnal személyeskedve támadt, megint csak a DSL-nek adott legelső válaszodat hozom példának, amikor a kritikájára te úgy válaszoltál, hogy azt írtad: azt sem tudod, ki ez az ember, mert nem látod a Dokkon, majd előcitáltál egy szerinted a te véleményedet erősítő versét (persze a te értelmezésed szerint) és azzal vágtál vissza, hogy az milyen rossz.” Nézzük ezzel szemben az igazságot: Válasz kommentem az üzenőm 440. bejegyzésében így kezdődött.
„Kíváncsi lettem, kicsoda – valójában - Deák-Sárosi László, erdélyi születésű költő és dokk szerki, aki engem a 417. hozzászólásban, a Búcsú a ragrímektől című versemért ideológiai elfogultsággal vádol. Mindenki az amit csinál, ő ír, kikerestem a google-ban összegyűjtött versválogatását. Ez az opusz állt első helyen:
TEREMTÉS
Fogod az Úr kezét vagy ő a tied. Teremtesz igaznak kiáltott elveket. Cölöppé merevedsz önmagad mellett. Küldj múltba ne csak a jövőbe - híreket. Elvágtad az idő fonalát. Mégsem Te vagy a kezdet, tartanod kell középen:
Testeden keresztül szaladnak az évek. ----- Vagyis meg kell állapítanom, hogy egy ideológiailag elfogult szerző - és dokk szerkesztő - vádol engem ideológiai elfogultsággal. Idézem bírálat záradékát: "Tartalmilag a vers egy ideológiailag elfogult, bulvárszintű okoskodás. Üdv, DSL." Nos 1. Az én Búcsú a ragrímektől című versem nem okoskodás, hanem "butáskodás". Az ő itt idézett verse az okoskodás. Abban szólal meg az ideológia, amit ő a költészet eszközeivel szolgál. (S a vörös farok vagy a mű-angyalszárny mindig esztétikai "röptetési teher". A kegyes téma sem könnyít az esztétikai túlterhelésen.) Az én versem tehát okoskodás helyett "butáskodás", mert eszességek helyett a zsigeri indulatoknak adok hangot s a művészetekre jellemző érzéki megjelenítésre építek, ráció helyett az érzelmi intelligenciára!” Vagyis NEM azzal vágtam vissza, hogy milyen rossz a verse (azt te gondoltad hozzá! Vajon miért…) Mindössze HELYESEN tártam fel, hogy DSL ideológiailag félkegyelmű (még akkor is, ha a „Félkegyelmű” Dosztojevszkíjtől a kedvenc regényem ÉS SZÁNDÉKOS ÁTHALLÁST AKAROK TEREMTENI MEGJEGYZÉSEM ÉS A KITŰNŐ REGÉNYALAK KÖZÖTT).
De mindezt majd a tanulmányomban, valamikor hó közepén, hó végén. Többek között be kell gépelnem azokat az újságcikkeimet, amelyek igazi világnézetemet és magyarságomat illusztrálják, hiszen DSL ideológiai ámokfutása közepette nem átallotta azt állítani, amivel Adyt szokták megvádolni a maga korabeli radikálisok, hogy nem eléggé magyar.
Elég elolvasni ennek a naplónak a legelső bejegyzését, hogy kiderüljön DSL mekkora képtelenséget állít.
| |
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
|
|