DOKK

Folytatódnak a Dokk estek, az eseményt a dokk.hu facebook lapján is hirdetjük.

 
2836 szerző 37488 verse
dokk.hu irodalmi kikötő :: alapítva 2000-ben
Bejelentkezés
KIEMELT AJÁNLATUNK

Francesco de Orellana
  Közös ügy(etlenkedés)eink
Új maradandokkok

M. Szabó Mihály: Az ősz illata
Nyári László: karácsonyfa
Kiss Anna Mária: Balázs Fecó emlékére
Konta Ildikó: hálószobám
Szakállas Zsolt: függelék vagy. a felfázás monoton
Konta Ildikó: anyám még van
Konta Ildikó: new and newer age
Albert Zsolt: Rózsaablak naivitás
Kiss-Teleki Rita: Én jó voltam
Péter Béla: Időzet
FRISS FÓRUMOK

Nagyító 18 órája
Albert Zsolt 1 napja
Filip Tamás 2 napja
DOKK_FAQ 2 napja
Pálóczi Antal 3 napja
Gyors & Gyilkos 3 napja
M. Szabó Mihály 4 napja
Tóth Gabriella 5 napja
Nyári László 6 napja
Karaffa Gyula 6 napja
Kiss Anna Mária 7 napja
Farkas György 7 napja
Kiss-Teleki Rita 7 napja
Vezsenyi Ildikó 11 napja
Konta Ildikó 11 napja
Szilágyi Erzsébet 12 napja
Kránitz Laura 12 napja
Ötvös Németh Edit 12 napja
Szakállas Zsolt 13 napja
Szilasi Katalin 13 napja
FRISS NAPLÓK

 Hetedíziglen 30 perce
nélküled 42 perce
Etzel Mark Bartfelder 10 órája
Zúzmara 10 órája
az univerzum szélén 18 órája
az utolsó alma 19 órája
EXTITXU-UXTITXE 20 órája
Szőnyeg 1 napja
Joker 1 napja
történések 1 napja
Játék backstage 1 napja
Baltazar 1 napja
Juli 1 napja
mix 1 napja
ELKÉPZELHETŐ 2 napja
BECENÉV LEFOGLALÁSA
VERSKERESő

Részlet a versből:
SZERZőKERESő

Szerző névrészletre:
FÓRUMKERESő

Szövegrészlet:
FOTÓK


NAPLÓK: Etzel Mark Bartfelder
Legutóbbi olvasó: 2021-01-22 09:35 Összes olvasás: 11720

Korábbi hozzászólások:  
159. [tulajdonos]: levélváltás2021-01-21 23:13
VÁL-

Nem tudom, honnan van erőd írni. Én úgy érzem elnémultam és nincs mondanivalóm a világ számára. Vagy az az érzés kerít a hatalmába, hogy úgy is csak süket a világ, vagy az, hogyha beszélek, azzal csak a hangzavart súlyosbítom. Nem hiszek a szavaimban. A csendemben több a költészet.

-ASZ

158. [tulajdonos]: Átgondolások pírja2021-01-17 17:17
EZ-

Bolondozásaim kora

Mivel megtetszett az a szép gondolati felépítmény, amelyre újfent rábukkantam, próbáltam azt belülről megérteni és kihozni belőle számomra a lényeget. Mostanában tehát újraolvastam a Rudolf Steiner-féle jövendöléseket erre a korszakra vonatkozóan. A 20. század elején tartott előadásaiban leszögezte, hogy a 21. század legelején (úgy fogalmaz, hogy "mielőtt még egy kicsi is eltelne belőle") megszületik a szellemi történelem ívét kijelölő négy nagy inkarnáció Lucifer, Krisztus, Ahriman, Szórát közül a harmadiknak Ahrimannak az inkarnációja. Azt is mondta, hogy Ahriman és a földi segítői mindent elkövetnek, hogy 1998-ra előrehozzák a születését, de legkésőbb 2001-ben ennek meg kell történnie. Későbbi antropozófus asztrológusok 1999 egyik bolygóállását (hét bolygó a Kosban) jelölik meg a fogantatása idejeként, különösen mert erre a konstellációra utalhatott Nostradamus hiteles szövegű jóslata: "1999-ben száll alá az égből a rémület nagy királya". 2000 májusát jelölik ki a születéseként a bolygóállások alapján. (A legvalószínűbb, hogy 2000.05.03.-n született, és éppen a 21-et tapossa. Fogantatása és születése lehetett természetes és mesterséges is. (Nyilván nem ezen a néven fog bemutatkozni.) Asztrológiai értelemben ebben az évben lett nagykorú. Hát, nagy szülinapi partit csapott! Tehát most 22-19 éves lehet az illető. Krisztushoz hasonlóan a Rózsakeresztes, a Szabadkőműves és az Antropozófiai elméletek szerint 30 évesen lép majd a nyilvánosság elé, tehát 2028-30 körül/között ismerhetjük meg. Már aki felismeri. Arról lehet majd felismerni, hogy az emberiség jótevőjeként mutatkozik be és az emberek annak is fogják tartani. Fontos megoldási javaslatokkal fog élni az emberiség nagy problémáival kapcsolatban, az elhitetés és a hazugság mestere lesz. A materializmus esszenciája, aki (titokban) megveszekedetten utálja a szellemet és gúnyt fog űzni a szellemiségből, tradíciókból. Az emberiséget örökre és kizárólagosan az anyaghoz akarja kötni, ennek módját akarja megtalálni és alkalmazni. Az anyagi, egészségügyi, technikai, informatikai, politikai biztonság kényelmét fogja tukmálni, cserébe szellemteleníti az emberiséget (megfosztja azt a tudat esszencializálásának igényétől és annak képzetétől). De, ő jó lesz. Önmeghatározása szerint. Pfuj, milyen ismerős!

A titkos társaságok mítoszaiban és Steinernél is Huang - di a Sárga Császár, a Sárkány trón ura, volt Lucifer földi testetöltése, és ő az intellektus és logika adományával ajándékozta meg az emberiséget. Cserébe támadást indított az ösztöneik és intuicióik területén és ellen. Az őseredeti ontológiai állapotból kipiszkálta az embert a jó és rossz tudásán keresztül, így az ember abban a pillanatban, hogy morális lénnyé vált, egyben bűnössé is lett. Lucifer nem kísért a szellem területén, hanem az ösztönök területén kísért. Tipikusan az ő tevékenysége az elviekben magas ideát elfogadó, de ösztönkésztetései miatt elbukó pap, bölcs stb. Ahriman őt ellensúlyozandó, a szellem területén kísérti meg az emberiséget, hogy az, a materializmusra redukálja intellektusát és kizárja abból a szellemet. A szellemet az anyagi biztonság megteremtésére irányuló (anyagi eredetű és lényegű) figyelemmé kívánja redukálni mindörökre. A jó és rossz problematikájának megoldására, az őseredeti ontológiai állapot visszaszerzésére, a jó és rossz morális problematikájának ontológiai tagadását, kiiktatást kínálja fel. Vagyis a morális, pszichés és etikai regressziót az etika előtti állapotba, ez azonban lehetetlenség sőt, a probléma valódi megoldásával ellentétes irány. A gyakorlatban ez persze mint morál-nélküli morál, szakrális nélküli kvázi humanizmus jelent, jelenik és fog megjelenni. Tipikus figura, a gólemet gyártó tudós. Később visszatérek rá, hogy miért. Lucifer ittjártakor az emberiség az alvás állapotában volt, nem is tudtak róla az emberek, csak a hatását érezték, a titkos társaságok és Steinerék szerint is mind a kínai, mind a görög-római civilizáció ennek az inkarnációnak a következménye. Krisztus inkarnációja idején az álom állapotában volt az emberiség, így vannak róla emlékeik, de nem volt tiszta számukra annak értelme. Még a közvetlen tanítványoknak sem, például a Golgotán és utána is csak keveseknek és lassan. Ahriman idején, tehát most, az ébrenlét állapotában kell lennie az emberiségnek. Miért? Ahriman mint a materializmus képviselője teljességgel amorális, éppen ezt kell felismerni, hogy az az intellektus amely amorális, amely etikai nihilista, az a szellem őseredeti ellensége, hazugság, megtévesztés, ön és más -becsapás és az embert dehumanizálja. Erkölcsi fogyaték, mely magát a tiszta értelemként értékeli és értékesíti. Meglehet transzhumán törekvéseket jelent majd be vagy teljesít be, de valójában szubhumán. Ha az emberiség döntő többsége felismeri Ahrimant a szellem és az emberiség ellenségeként, akkor az hatalmas fejlődést és kiteljesedést hoz magával, mert a moralitás szervül az intellektusban, és az emberiség történetének legnagyobb kísértését sikerül leleplezni és elhárítani; ha nem, akkor annak szörnyű következményei lesznek. Az ellenerők következő szereplőjének konkrét testetöltése bő háromezer év múlva következik be. Szórát a Napdémon alakjában. Ő Krisztussal van párban, mert ő, AZ Antikrisztus. Ő nem amorális, hanem immorális, nem erkölcsi nihilista, hanem a színtiszta kárörvendő gonosz, a szellemi, lelki és testi szadizmus, a kéjsóvár kegyetlenség, a fekete mágia, a fekete nap, az inverz transzcendencia esszenciája, a Gonosz Isten. A Gonosz mint kizárólagos ontológiai valóság: állítása. Az ő próbája az ontológiai próba lesz tehát, vele szemben, mint az örök kínszenvedés és rabság szellemével szemben kell állítani az örök boldogságot és szabadságot, a Jóságos Istent, azaz a JÓT mint az ontológiai valóság tekintetében KIZÁRÓLAGOSAT. Így vagy úgy, Szórát is meg fog testesülni, azonban az ő esetében szó sem lesz félreérthetőségről. Az a nem mindegy, hogy az emberiség milyen ösvényen jut el a vele való szembesüléshez. Két ösvény van. Az egyik ösvény akkor nyílik meg, ha Ahriman kísértése sikeres lesz, a másik akkor, ha Ahriman kísérlete a megkísértésre elbukik. Azaz vagy az amorális következtében, fokozatosan jutunk el az immorálishoz, a jó és gonosz tagadásán keresztül a gonosz állításáig, vagy a jó és a gonosz állításán keresztül a gonosz megsemmisítéséig, ugyanis végső ontológiai valósága csak a JÓNAK lehet. Szórát tehát így vagy úgy, de pusztulni fog. Ahrimán esete nyitott. Ha megnézzük, igen szép, hogy ebben a mítoszban az emberiség szellemtörténetében három ellenlábas és egy megváltó szerepel. Ráadásul nagyon furcsa elrendezésekben. Lucifer és Ahriman képeznek egy párt valamint Krisztus és Szórát egy másik párt. Ugyanakkor a golgotai képben a Krisztus jobbján és balján szereplő két alak (a két lator) e tanítások szerint Lucifert és Ahrimant képviselik. Lucifer képviselője nem vonja kétségbe Krisztus különb voltát, azaz merőben más ontológiai státuszát, Ahriman képviselője igen. (Valójában az is izgalmas, hogy amikor éppen a megváltás művelete megy végbe, akkor Lucifer és Ahriman nem a saját történelmi inkarnációjában, a saját valóságában van jelen, ez is utal misztikus értelemben az alávetettségükre.) A Lucifert képviselő latornak meg fognak bocsátani, így magának Lucifernek is. Ez talán a legfontosabb különbség a klasszikus keresztény felfogás és a mítosz efféle értelmezése között. A titkos társaságok természetesen tudtak Buddháról, és készséggel elfogadták, hogy Buddha valóban megadta az emberiség számára a szabadulást, például a fenti történetből is (sőt, valami számomra átláthatatlan módon szerepeltetik Buddhát a betlehemi csillag formájában, illetve a Krisztus asztráltestének alakjában, bármit is jelentsen ez), de úgy tartották, hogy tanítása olyan sokat követel az emberektől, olyan idealista és olyan magasra teszi a mércét, hogy a lelkek csak csekély hányadának teljesíthető az ösvénye, és a fenti történet, azaz ezen világ valódi történetének menetén nem változtat, tanítása időn és történeten kívüli, aki felnőtt hozzá, az megszabadulhat általa, a többiek azonban nem és azoknak végig kell menniük a fentieken. Krisztus látogatása rövid volt és Szóráté is az lesz, a történelem nagy korszakait sokkal inkább Lucifer és Ahriman határozzák meg, ők az indikátor inkarnációk, ők a tematizálók. Krisztus és Szórát az üdvtörténet tekintetében fontosabbak.

Ilyen időket élünk tehát. Az is rebesgetik innen-onnan, hogy 2020-40 között az egyik legnehezebb idő köszönt az emberiségre. Nos, majd elválik.

Természetesen Lucifer, Ahriman, Szórát mint szellemek a történelem és a különféle emberek mint személyek életére egyfolytában hatást gyakorolnak, de konkrét történelmi szereplőként, mint önmaguk csak egyszer nyilvánulnak meg, megszállni persze sokakat megszoktak szállni. Hitlert és Sztálint is Szórát által megszállt lényeknek tekintik, akkor kaptunk belőle ízelítőt. Nem véletlenül a napszimbólum szvasztika fordított és befeketített szimbólumát használták

:) Huncut Tolkienünk is felhasználta őkelméket a Gyűrűk urában: Morgoth (Szórát), Szauron (Lucifer), Szaruman (Ahriman), De még a kis Harry Potter is szembesül velük Lucius és Draco Malfoy (Lucifer), Perselus Piton (Ahriman), Voldemort (Szórát)alakjaiban.

Még van egy gonosz ellenerő , amit a hinduizmusból és a buddhizmusból kölcsönöztek a nyugati misztérium iskolák az aszurák vagy ahogy ők írják Azúrák. (A hinduizmusban és a buddhizmusban ők a félistenek vagy titánok, akik nem fénylenek szemben az istenekkel a dévákkal, tulajdonképpen inkább elnyelik a fényt. Szakadatlan háborúban állnak az istenekkel és mindig veszítenek. Néha a földre is lelátogatnak és abban nincs köszönet. A buddhizmus ilyen látogatónak tekinti Mohamedet.) A nyugati misztérium iskolákban az értelmetlen rombolás, a formátlanná tétel, a káosz okozása a szerepük.

Sade a Szodoma százhúsz napjában is szerepelteti a fenti négy, azaz 3 +1 entitást, akik persze világi hatalmak és társadalmi osztályok képviselői is. Blangis herceg Lucifer, Durcet adóbérlő Ahriman, Curval államügyész Szórát, a (név nélkül hivatkozott) püspök egy azúra.

Igen, bizarr ez a sztori az emberiség nagyívű szellemfejlődéséről, de azt hiszem képletesen értve már használható, és tulajdonképpen egy szép szemlélet bontakozik ki belőle. Ami elszomorít azonban az, hogy ez is félreérthető. Vannak ugyanis olyanok, akik számára az következhet mindebből, hogy a tagadás és a materializmus szelleméhez (Ahrimanhoz) kell most hűnek lenni (hiszen az ő korszaka, az ő hatása a legjelentősebb jelenleg). Számomra (a fenti hozzáállással szemben) az következik ebből a mítoszból, hogy a legfőbb feladat jelenleg, felismerni a szellem-ellenességet. Nem érdemes más kérdést feltenni a filozófia, a világkép és világmagyarázat, a társadalmi rend, a politika, a jog, a gazdaság, a művészet területén csak azt, hogy az az elmélet, ideológia, gyakorlat, ami éppen szóban forog vajon állítja-e nyíltan vagy rejtetten az ember szakrális lehetőségeit, avagy tagadja azokat? Ez az egyetlen kérdés most és még jó sokáig. Meddig? Ameddig az ember szakrális lehetőségeinek állítása a fenti területeken nem lesz ismét alapvetés. Ha tagadja azt, akkor bármilyen kényelem, fizikai jó stb.következik is az adott elméletből, gyakorlatból etc., akkor az a szemlélet/gyakorlat ahrimáni,és mint ilyet meg is kell ilyenként nevezni. Szerintem a mese végső lényege az, hogy Ahrimánt, aki be akarja csapni az embereket és ki akarja azt semmizni, be kell csapnunk és ki kell semmiznünk. Azaz, a vele való üzletben készséggel el kell fogadni a technikai tudás pozitív hozadékait, de a társadalmat, a jogot, a művészetet vissza kell vezetni egy nyíltan szakrális szellemiségéhez. Nem adjuk a kényelemért stb. cserében a lényegünket. Ha így járunk el, akkor Ahrimánt becsapjuk és kisemmizzük. Elvesszük amit ad, de nem adjuk oda azt, amire vágyik. A gyakorlatban első lépésként ez talán azt jelenti, hogy felül kell bírálni az összes olyan gondolkodót, művészt, tudóst, politikust és mozgalmat amely az empirizmushoz és materializmushoz kötődött és kötődik, és érdemeik elismerése mellett tudatosan, alapos érvekkel megtámogatva (egyben visszautasítva érvrendszerük és kereteik használatát) keményen hátrébb kell parancsolni ezeket. Ki kell mutatni az érintett gondolkodók, művészek, tudósok, politikusok gondolkodásmódjában a deszakralizáló, tehát dehumanizáló elemet. Tanulni kell róluk és nem szabad elnyomni vagy támadni őket, csak a leleplezésig kell elmenni és vasakarattal állítani az ellenkezőjét, azaz a szakrálisat. Nyilvánvaló, hogy az érintett gondolkodók döntő többsége, jószándékból és figyelmetlenségből támadta az emberi lényeget, mert az emberi esetlegességet elnyomva látták a lényeg által, s a lényeg így zsarnokságnak tűnt fel nekik. A lényeg zsarnoki szerepben szomorú ugyan, de az esetlegesség zsarnoki szerepben röhejes. Azonban minden murissága, bornírtsága ellenére természetellenesebb és veszedelmesebb, így ki kell seprűzni a centrumból.

-AZ

Olvasói hozzászólások nélkül
157. vajdics: két-ség2021-01-15 21:12
Az igazán félelmetes az, hogy amikor a mindkét oldal"- meghatározás elhangzik, elfogadjuk, hogy a valóságról beszélünk. Pedig a valóság nem ilyen, vagy ha mégis, én nem létezem. És Márk sem létezik. Meg Furim sem. És ha mégis, az csak rosszabb. Mert otthontalan árvák vagyunk.

Olvasói hozzászólások nélkül
156. furim: re[tulajdonos]: Irdatlanok akcióban2021-01-15 14:34
Márk, érdekes és félelmetes. Annyi észrevételem van, hogy mind a két oldal ezt csinálja: tilt és töröl, ahol tud. Csak az a kérdés, a nagyobb erő adott pillanatban hol van.
Még egy: az édesanyám korosztálya nem internetezik, az én korosztályom viszont nem hiszékenyebb, mint az átlag.

155. [tulajdonos]: Irdatlanok akcióban2021-01-15 11:29
TE-



-CH

154. [tulajdonos]: amúgy2021-01-14 12:04
AL-

A helyzet az, hogy a középiskolában a tananyag része kellene hogy legyen a tech-cégek uralma mind informatikából, mind történelemből és a tananyag részeként meg kellene tanulniuk a diákoknak a Google és a Facebook alternatíváját nyújtó keresők, felületek kezelését, adott esetben ezeken kellene a kapcsolódó iskolai feladataikat végezniük. A brutális hegemón tech-cégek megrendszabályozása nem fog menni magától, nem fog magától megtörténni az, hogy az emberek átmennek alternatív közösségi oldalakra, vagy más keresőket kezdenek el használni stb., mert túl sok minden köti már őket a mainstream-hez és ravaszul hozzá vannak szoktatva, tehát érdemben új helyzetet kell teremteni, és nem a piacra bízva lencsibaba szemekkel nézni ami történik. Cselekedni kell! A tech-cégeg profilozási gyakorlatának jogi határait szigorítani kell, és példátlanul meg kell büntetni minden túlkapásukat. A rendszerbe épített automatizmus alapján fel kell darabolni a monopóliumokat.

-AP

153. [tulajdonos]: Igazság?2021-01-11 18:51
MI-

Egészen másról beszél az Argumentum napló írója, mint én. Közös Igazság? Kinek a Közös Igazsága? A Párté? A Mélyállamé? Tech-cégeké? A nyugati világ egészében brutálisan hegemón neo- és kultúrmarxista píszi értelmiségieké? Kié? Ki mondja meg mi az igazság?

-AZ

152. [tulajdonos]: SZUBHUMÁN PRÓFÉCIA2021-01-11 16:50
D-

"– Csak két-három bűn van a világon, amit érdemes elkövetni – mondta Curval –, ha ezeket elkövetnénk, azzal mindent megtennénk; a többi másodlagos, s az ember nem is érez közben semmit. Az istenit, hányszor nem fogott el a vágy, hogy nekironthassunk a napnak, megfosszuk tőle a világot, vagy vele borítsuk lángba a földtekét! Az lenne a bűn, s nem azok a kis apró-cseprő kilengések, amiket itten mi művelünk, s amivel mindössze annyit érünk el, hogy pár tucat teremtményt egy éven belül sárrá változtatunk."

Donatien Alphonse François de Sade: Szodoma százhúsz napja

Minden embernek el kellene olvasnia ezt a filozófiai dokumentumregényt, amely esszencializálja a materializmust, a libertinizmust (gyakorlatilag a liberalizmust), továbbá születésük előtt feloldja a három analitikus pszichológus iskolái közötti összes ellentétet (libidó, hatalom, az árnyék és a gonosz archetípusa, azaz három az egyben), A deszakralizált ember az, és csak az, ami ebben a műben olvasható. Nem több, bármennyire is magyarázza és teszi magát.

-ÉZ

151. [tulajdonos]: A legfőbb parancsolat!2021-01-10 16:18
DŰ-


"NE KÉSZÍTS GÉPEZETET AZ EMBERI ELME HASONLATOSSÁGÁRA!"


-NE

150. [tulajdonos]: Liberalizmus. Állítólag.2021-01-10 16:13
AL-

"Nem értek egyet azzal, amit mondasz, de halálomig harcolni fogok azért, hogy mondhasd."
(Evelyn Beatrice Hall, Voltaire nyomán)

„Gondolj magadra, és hagyd meg másoknak is a jogot, hogy ugyanígy tegyenek.”
(Voltaire, Voltaire nyomán)

-AP


Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak.
Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!




Kedvenc versek

Egyelőre a lista üres. Bővíteni a listát az egyes versek olvasásakor lehet.
Mások kedvenc versei

2020-12-09 08:13 lista
2020-11-27 16:47 Kedvenc verseim
2020-09-25 22:55 furim
2019-11-21 14:36 nélküled
2019-11-01 10:46 Francesco de Orellana
2019-10-28 10:21 Kosztolányi Mária
2019-10-07 16:11 paricska
2018-12-07 20:19 u.a.
2018-12-07 14:21 szép
2018-11-14 11:19 Bara
ÚJDONSÁGOK a dokkon

2021-01-22 09:10   Napló: Hetedíziglen
2021-01-22 08:58   Napló: nélküled
2021-01-21 23:13   Napló: Etzel Mark Bartfelder
2021-01-21 22:50   Napló: Zúzmara
2021-01-21 15:22   NAGYÍTÓ /Ilies Renáta:ballada/
2021-01-21 14:49   Napló: az univerzum szélén
2021-01-21 14:21   Napló: az utolsó alma
2021-01-21 14:12   NAGYÍTÓ /vajdics:elment-a-madárka/
2021-01-21 13:03   Napló: EXTITXU-UXTITXE
2021-01-21 10:54       ÚJ bírálandokk-VERS: Seres Sándor az ha