DOKK

Folytatódnak a Dokk estek, az eseményt a dokk.hu facebook lapján is hirdetjük.

 
2841 szerző 39049 verse
dokk.hu irodalmi kikötő :: alapítva 2000-ben
Bejelentkezés
KIEMELT AJÁNLATUNK

Szilasi Katalin
  Jónás imája - másképp
Új maradandokkok

Tóth Gabriella: Hadd fájjon
Tóth Gabriella: Kérdőjelek okulással
Tóth Gabriella: Katyvasz
Tóth Gabriella: Fohász
Farkas György: cím nélkül (20)
Szabó T. Anna: Portré
Imreh András: KOMPOSZT
Bátai Tibor: a különbözők egyformaságáról
Tamási József: túl az Igazság-zuhatagon
Tamási József: titkaim
FRISS FÓRUMOK

DOKK_FAQ 4 órája
Gyors & Gyilkos 9 órája
Tóth János Janus 14 órája
Pálóczi Antal 14 órája
Szilasi Katalin 14 órája
Paál Marcell 15 órája
Karaffa Gyula 16 órája
Tamási József 18 órája
Farkas György 19 órája
Kosztolányi Mária 1 napja
Duma György 1 napja
Valyon László 1 napja
Ocsovai Ferenc 1 napja
Gyurcsi - Zalán György 1 napja
Vadas Tibor 1 napja
Vezsenyi Ildikó 1 napja
Vasi Ferenc Zoltán 1 napja
Tóth Gabriella 1 napja
Kiss-Teleki Rita 3 napja
Albert Zsolt 4 napja
FRISS NAPLÓK

 Bátai Tibor 3 órája
Hetedíziglen 6 órája
fény árnyék 12 órája
mix 14 órája
Sin 15 órája
ELKÉPZELHETŐ 16 órája
az univerzum szélén 16 órája
Baltazar 18 órája
Párbeszéd egy jobb Dokkról 1 napja
A vádlottak padján 1 napja
négysorosok 1 napja
PÁLÓCZI - SZABADVERSTAN II. 2 napja
Dokk-verspályázat 2 napja
Gyurcsi 4 napja
Zúzmara 4 napja
BECENÉV LEFOGLALÁSA
VERSKERESő

Részlet a versből:
SZERZőKERESő

Szerző névrészletre:
FÓRUMKERESő

Szövegrészlet:
FOTÓK


NAPLÓK: törmelék
Legutóbbi olvasó: 2025-06-01 02:13 Összes olvasás: 31097

Korábbi hozzászólások:  
9. [tulajdonos]: ez-az2016-12-05 18:58
A pedagógusok 'jobb kihasználtsága érdekében" emelték az óraszámokat. 1993-ban kezdtem. Emlékeim szerint akkor épp 20 volt a kötelező, avval a logikával, h minden órára számoltak plusz 1 óra felkészülést. Akkor se minimum óraszámban tanítottam - szinte soha - de megfelelő szervezéssel elérhető volt, h minden órámra tisztességesen felkészüljek. Szakkönyveket vettem, amiket elolvastam. Amikor bejött az internet - mivel nyelvtanár vagyok - feliratkoztam nemzetközi nyelvtanári fórumokra, kíváncsi voltam máshol mit hogy csinálnak. Utánamentem új tanítási módszereknek. Plusz programokat szerveztem. Soroljam?

A csúcson szakmailag 2008-ban voltam. El vannak rakva a határidőnaplóim, nemrégen csodálkoztam rá, h jé, 21 órám volt akkor hetente.

Most második éve 26. Emellett beoszthatnak eseti helyettesítésre a 26-on túl. A 26 és 32 óra közti sávban van számos egyéb, kötelező feladatom. Valamikor aludnom is kell. Egyszer kiszámoltam, 1 órára átlag 15 perc felkészülés jut. (Ezzel is jócskán túl vagyok a 40-en) Ezt hívják rutinból tanításnak. (Még lejjebb is fog menni, mert jön az Önértékelés).

Nem rólam van szó, az elvről. Az álságos jobb kihasználtság a gyakorlatban rutinból tanítást jelent. Egy olyan helyzetben, amikor minden megújuló erőre szükség lenne, h az ember valamicskét is sikeresen, vmit érően tanítson. Mert ezek a gyerekek már nagyon mások. Másképp megszólíthatók, ha. Másrészt hullafáradtak. Mindig van 7. órájuk. Sokszor 8. is. Szövegértési feladat, rá se akar nézni, ne is lásson betűt.

Óriási energiákat kéne befektetni, h motiválni tudjam. És be is akarom fektetni, csak rám dől a ház, az el nem végzett feladatok sora. Nem rólam van szó, mindenkiről. Mert a saját gyerekeim tanárain látom. Hogy mennek a dolgok. Gondolkodási idő kéne. Termékeny, szabad sáv. Érni, érlelni. Figyelni. Látni.

Utópia. :(


8. [tulajdonos]: barátok2016-11-27 17:55
Ritának rossz kedve van, nem vesz részt az ökörködésben. Adri megfeddi:

"Már megint pukkadsz. Biztos szívesebben lennél a migránsokkal, mint velünk."

7. [tulajdonos]: Iza2016-11-21 17:48
Iza a 7. órában: Tanárnő, ezt, amit most tanulunk, mire lehet majd használni? Magyarázom, (rendhagyó igék múlt ideje), vmi olyan szinten alapvető, h inkább az döbbenet, h hogy magától hogy nem fogja fel. Nem is ez elgondolkodtató, inkább az, h neki a kérdés feltevése a lényeg, h elismerem-e: semmire, mert a válaszom tartalma elmegy a füle mellett. Ami rosszul esik, ahogy mondja utána, h 'bocsánat, h megkérdeztem, persze, mindennek van értelme', amiben ott, h jó hát, tudom én, h ez 1 ilyen játék, úgy teszünk, mintha lenne.

Ülök otthon, ebéd/vacsorázok, mikor megvilágosodik: ez a lány veszélyeztetett. Teljesen szabad prédája az olyan tuti válaszoknak, amiket a dílerek, vagy a stricik adnak.

6. [tulajdonos]: tanári szoba2016-11-16 15:57
Miért nem akarok tovább:

-mert senki nem véd meg
-mert a szakmai hírnevemen, ha csorba, akkor süllyesztő
-mert a sok egyéb feladattól nem érek oda órát tervezni
- a fent említettektől nem érek oda, h átgondoljam mi történt egy órán, kivel mi van, mire van szüksége, összegezve az egyéb feladatoktól nem érek oda, h a munkám lényegi részével foglalkozzam
- mert pl most itt van 15.46, most jöttem ki a mai utolsó órámról, de még itt vagyok az iskolában és nem adminisztráltam le az utolsó két órát, nem intéztem el 3 munkaközösségi feladatot és ma megint nem fogok hozzá, mert holnap van 5 órám, amire igenis fel fogok készülni, mert hétvégén megfogadtam, h leszarom a készülés prioritást fog élvezni akkor is, ha fegyelmit kapok. Van 3 adag dolgozat (1,5 óra javítás per pakk) és épp most közölte egy gyerek, h többet várt a nyelvvizsga felkészítő szakkörtől és igaza van, rutinból ment 3 hete, pedig a tanítás , bármilyen is, NEM MŰKÖDIK RUTINBÓL.
-tegnap OKTV-n ügyeltem este 7-ig, fél óra szabadfoglalkozás volt napközben, hetek óta nem jutottam el a postára befizetni egy számlát, mert mindig úgy végzek, h már bezárt
-mert szeretek tanítani, de elsüllyedek attól, h ROSSZUL TANÍTOK

5. [tulajdonos]: bricks in the wall2016-11-14 18:56
Azért olyan rohadt kiábrándító, mikor az ember tanítványai önálló gondolatok helyett visszaböfögik a közmédiát. S jön be a kolléga, meséli: milyen érdekes, mindegyik csoportban PONT UGYANAZT MONDTÁK. Jaj.

4. [tulajdonos]: farewell2016-04-29 13:12
Tegnap szerenádok. Mindig meglepődöm, mikor szeretnek. Tényleg szíven ütő dolgok, kaptam törött lábbal, berekedten csakazértis angolul végigénekelt Metallicát, meg hogy 'sokat jelentett'. Tegnap különben kinn voltunk a játszótéren az utolsó órán, mert csütörtökönként mikor az érettségi feladatokat írták a nyitott ablakon át mindig tódult be a napfénnyel vegyes boldog zsivaj és egyértelmű volt a vágyakozás. Tegnap kegyelmi ajándékként abban az órában sütött a nap, úgyhogy kimentünk. Eredetileg vittem vicces társalgási (rögtönzős) feladatokat is, de úgy rávetették magukat a játékokra, hogy hagytam. Olyan természetesen, szépen zajlott az egész, volt aki megette a szendvicsét, beszélgettünk spontán egymáshoz verődve, aranylott a délelőtt, később hoztak ki a kazánházból tollast, meg egy pöttyös labdát. Mindenféle családi háttér keveredett, 'A labdát érzéssel kell ütni!' 'Azt nem mondtad, hogy milyen érzés, a harag is az.' Levente csak ült a padon, hetek óta rosszul van, 3 napja semmit nem evett. Vele beszélgettem angolul. Könnyebb. Azt hiszem, őt serettem a legjobban. 'What are your future plans?' 'I have no plans. My parents have plans for me.' És a vége 'I don't want to deal anything with people.' Fogalmam sincs, mit tehetnék érte. A legijesztőbb, hogy egy szikra önsajnálat nincs benne, olyan, mint aki beletörődött, hogy elpusztítja vmi.
(Minden tanítványomnak van nyelvvizsgája, fel vannak készülve az érettségire.)

Olvasói hozzászólások nélkül
3. törmelék: viszontWeinberger: örülök2016-03-19 21:37
Remélem, nem lesz csalódás, mert ezek nagyobbára a kósza gondolataim, morfondírozásaim lesznek. De örömmel látok minden gondolatot.

Olvasói hozzászólások nélkül
2. Weinberger: örülök2016-03-19 19:27
Örülök, hogy elindult ez a napló, mert volna mondandóm a témáról. Figyelni fogom.

1. [tulajdonos]: oktpol2016-03-19 18:07
Jó lenne egy blog, ahova a tanítással kapcsolatos dolgokat rakom. Régebben, még a blogteren volt, azóta vagy 5 helyen próbálkoztam, de nem jön össze.
Semmi cizellált, meg nagy olvasói élmény se lesz, ez inkább nekem belső igény, mert még mindig jár az agyam, ahogy megyek a folyosón, vagy amikor egész mást olvasok, csinálok, és leírnám, abban a halvány reményben, hogy ha egy helyen lesz, vmi esetleg összeáll, ami egyébként nem.
Remélem, hogy megfér itt. Van másik naplóm, de szeretném ezt külön szedni, több okból is, bár elég visszásnak hathat, mintha jogtalanul dupla figyelmet akarnék így kicsikarni. Pedig azt éppen nem.
----------------
1. A nyelvet csoportbontásban tanítjuk, van egy bemenő teszt 9. elején, aztán évfolyamszinten teljesítmény alapján 1-es, 2-es, 3-as, 4-es csoportba kerülnek. (Az 1-esbe a legjobbak.) Tanítjuk az utazás témát. Sztenderd bemelegítő körkérdés: voltál-e már külföldön, s ha igen, hol, kivel (Present Perfect vs Simple Past). Amire most ébredtünk rá a barátnőmmel, hogy a míg az 1-es, 2-es csoport gyerekeinél röpködnek az országok, a 4-es csoport gyerekei nem voltak még sehol. És ahogy átbeszéltük, ez nemcsak idén van így, hanem ismétlődő tapasztalat. Tendencia. Esélyegyenlőtlenség tetten érve.

2. A nyelvkönyvektől is elszomorodom sokszor, szíven üt, mikor egy olyan középosztálybeli életnívót tekintenek gondolkodás nélkül normálisnak, amiről a tanítványaim többsége nem is álmodhat.

3. A főnököm az elmúlt héten kockás inget vett majdnem minden nap. Azért, hogy megmutassa, hogy az nem jelkép.


Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak.
Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!




Kedvenc versek

Egyelőre a lista üres. Bővíteni a listát az egyes versek olvasásakor lehet.
Mások kedvenc versei

2025-05-31 19:06 jók
2024-05-30 08:23 l
2024-01-06 21:31 Sokadik
2023-07-15 16:45 Kosztolányi M. szerint
2023-07-10 12:57 Genovéva ajánlása
2022-10-13 10:07 lilis
2022-05-13 09:03 lili
2021-11-05 08:42 lista
2020-11-27 16:47 Kedvenc verseim
2020-09-25 22:55 furim
ÚJDONSÁGOK a dokkon

2025-05-31 22:23   Napló: Bátai Tibor
2025-05-31 21:55   új fórumbejegyzés: DOKK_FAQ
2025-05-31 19:25   Napló: Hetedíziglen
2025-05-31 19:06   Kedvencek lista: jók
2025-05-31 18:53   új fórumbejegyzés: DOKK_FAQ
2025-05-31 16:47   új fórumbejegyzés: Új Gyors és Gyilkos
2025-05-31 15:37   új fórumbejegyzés: Karaffa Gyula
2025-05-31 14:50   új fórumbejegyzés: DOKK_FAQ
2025-05-31 14:07   új fórumbejegyzés: DOKK_FAQ
2025-05-31 13:25   Napló: fény árnyék