NAPLÓK: törmelék Legutóbbi olvasó: 2025-05-13 06:25 Összes olvasás: 3066017. | [tulajdonos]: magic | 2017-06-02 16:08 | Dobálja a face a személyemre szabott hirdetéseket. A mai kedvencem: "5 óra múlva úgy beszéltem, mint egy született angol". Opszassza, az egy héttel ezelőtti másik csodamódszer még 3 hét alatti ígérte, h beszélni fogom a választott új idegen nyelvet, legyen az akár a norvég. Fiatalkoromban a Relaxa/Villámangol 2 hónap alatt ígért - mai szemszögből arcpirító szerénységgel - csupán megszólalásra kész nyelvtudást.
Forradalmi időket élünk, hiába. 5 óra alatt rögtön C2. Ámulok és bámulok. Ezt nehéz lesz überelni. Hacsak nem kattintásra rögtön több idegen nyelvet. | |
15. | [tulajdonos]: hibajegyzék hamarjában | [tulajdonos]: pednap | 2017-05-29 19:22 | igazgatóhelyettes (1 szó) ig.hely. (akkor már) szégyelljük (ezt szégyellem) idegennyelvi (ennyire azért ne asszimiláljunk már) 70%-a A vesszőkkel most viszonylag jól állok, pedig ha sietek azokat szoktam irgalmatlanul szórni, vagy épp elfelejteni. Ha már. | |
14. | [tulajdonos]: pednap | 2017-05-29 17:19 | Nem szeretem a pedagógusnapot. A napokban jön be az igazgatóhelyettesünk elpárásodott szemmel, h az Önkormányzat idén is megszavazta, h pedagógusonként 1000 pöngő forintot fordít a Pedagógusnap méltó megünneplésére. Itt kellett volna örülnünk. Ehelyett kicsit tanácstalanul néztünk. Ez tavaly mire lett fordítva. Erre az igazgató helyettes nézett tanácstalanul. Mellettem kolléganő felvetette, h mi lenne, ha az angol szakos munkaközösség minden tagja lemondana a ráfordított ezresről, és abból már kitelne egy szótár, amire évek óta nincs pénz. Vagy, ha már anyagi okokból a nyelveket összevonták a humán munkaközösséggel, ha a teljes humán-idegenyelvi lemondana, abból vehetnénk két új kiadású Helyesírási szótárt, amire szintén nem volt pénz idén, s ami miatt igazából a gyerekek törvényszegő módon érettségiztek az idén, mert a termekben nem volt elegendő számú ilyen szótár betéve. Ilyenekre nem fordítható, csak reprezentációra. Majd megmondom, h nem tartunk rá igényt- mondja az ig hely mélyen megsértve. (Persze csak, h szégyeljük magunkat, sosem mondana ilyet a képviselő uraknak.) ** Nem szeretem a Pedagógusnapot. Szégyen és gyalázat, de soha nem értettem, mit kell rajtunk ünnepelni. Pláne, mikor az év 364 napján meg szidnak. Mikor a népesség legalább 70% rossz véleménnyel van a tanárokról. Nem tom van-e nemzetközi felmérés arról, melyik országban utálják legtöbben "a tanárokat", de ha lenne, sztem az élbolyban végeznénk. Emellett abban se vagyok biztos, h boldogabb nemzetek ünneplik a pedagógoszaikat. Talán mert nincs rá szükség. Elegek a mindennapok, a kölcsönös megbecsülés. Újabban a városi ünnepségre se járok, elég volt néhányszor végighallgatni a kitüntetett életutakat, egy hányinger. Mindegy, h jó volt-e, vagy szadista állat. Egyensablonok, giccs stílben. A valósághoz semmi köze. De a funkciója nem is az, h vmi valódit nyújtson. Hanem az elpárásodó szemek. | | Olvasói hozzászólások nélkül13. | törmelék: hibajegyzék | [tulajdonos]: témazáró | 2017-02-20 07:51 | A kérdések nélkül. (Nem a válaszok nélkül.) Helyesírás: Viktória-tó, Kongó-medence, Nyugat-ausztráliai-fennsík, Gibraltári-szoros, Szuezi-csatorna, illetve 'bevésődjön'. A lényeg ettől független marad: ez nem tanít, hanem rombol. (Tényleg kíváncsi lennék az okokra, hogy jut el egy (fiatal) pedagógus idáig?)
| |
12. | [tulajdonos]: témazáró | 2017-02-19 21:48 | Lányom tanul a földrajz témazáróra. Ilyeneket hallok: Viktória tó, Kongó medence, Nílus ...aha, Afrika. Jövök-megyek. -Vedd elő az atlaszt - mondom. - Legalább nézd meg, hol vannak! A Murray folyót nem találja. Nézem a lapot: 1. Kongó medence, 2. Nyugat-ausztráliai fennsík 3. Gibraltári szoros ... - Most végül is mit tanultok? -Afrikát meg Ausztráliát - így a lányom. -Azért logikusabb lett volna, ha először Afrika tájait írjátok le, aztán Ausztráliáét, nem vegyítve - mondom én még mindig gyanútlanul. -De a témazáróban ilyen sorrendben lesznek! Andi néni lediktálta a válaszokat, azt kell megtanulni.
A válaszok nélkül. Ilyen random listákat. Csak arra kell ügyelni, h jól bevésödjön, h a Viktória tó a nagy E, a Szuezi-szoros meg a 3. feladat 4-es iteme.
Van lejjebb? És mégis miért, Andi néni?
| |
11. | [tulajdonos]: you are what u eat | 2017-02-04 18:04 | Azt tanítottam, hogy fordítsuk le a magyar ételek neveit angolra. Mivel a konyhánk más, mint az angolszász, ill amerikai nincs egy bizonyos helyes fordítás a legtöbb esetben, hanem a tendencia az, h nagyjából leírjuk a névvel mi van és hogyan elkészítve az ételben, illetve ha van vmi hasonló angol étel annak nevére ragasztunk vmi jelzőt. Legalábbis eddig. Mert ilyenkor azért szörfölök egyet a neten, hogy beazonosítsam a kurrens tendenciákat. Két érdekes élményem is volt. Egyrészt találtam egy BuzzFeed posztot https://www.buzzfeed.com/anitabadejo/hungarian-foods-the-world-should-know?utm_term=.kr5wOoQMJ#.vtkm9WAXl, ahol Anita Bandejo new yorki újságíró pont az ellenkezőjét cselekedte: gondolom a couleur locele miatt, szó szerint lefordítgatta némely sajátos étkünk nevét, pl Bird's Milk (s nem floating islands), Chocolate snails (s nem chocolate rolls). Tipikusan jókat nevetnek az emberen a vizsgán, ha ezzel próbálkozik, úgyhogy abban maradtunk a tanítványaimmal, h ez ugyan helyes innentől kezdve, de jobb, ha nyelvvizsgán nem próbálkoznak vele, mert lehet, h a vizsgáztató még nem tudja. A másik élményem még furább volt. A Kossuth kiflit próbáltam kideríteni, ami elvitt egy Bossy's Kitchen nevű blogra (Boszorkánykonyha, ha-ha), ahol nemcsak ez a süti, hanem még egy csomó gyerekkoromat idéző magyar kaja volt recepttel, háttérrel, príma angolsággal megírva. Duplán élveztem: egyrészt a hogyan fordítsuk le ezt meg azt izgatott, másrészt mivel a nő hitet tett az egyszerű, hagyományos eljárások mellett, tökre azonosulni tudtam vele, és nem csalás, nem ámítás még nagyanyám egyik süteményének régóta hiába keresett receptje is meglett. Kíváncsiságból rákattintottam a bemutatkozásra. A főzőgéneket az anyai nagyanyámtól, a sütés szenvedélyét az apai nagyanyámtól örököltem, állt benne, meg egy kis családtörténet. Olvasom. A főzőgénes nagymama és férje is román. Nocsak, akkor csak felerészt magyar hát Gabriella. Olvasom tovább, a receptes nagymama sváb, ki is települt Németországba, a férje román. Mi van? Aztán meglátom, hogy Gabriella csak egy 'l'-lel írja a nevét. Nem magyar sehanyad részben. Régóta tűnődöm azon, h étrendünkből kirajzolódik a történelmünk, ott van benne, kik is vagyunk valójában. Meg talán az is, h sokkal több közünk van egymáshoz, mint hinnénk.
http://www.thebossykitchen.com/kossuth-kifli-half-moon-cookies/ | |
10. | [tulajdonos]: nem tanít | 2017-01-31 19:44 | Most, h megpróbálom elhagyni a közoktatás süllyedő hajóját, ha megkérdezik állásinterjún, miért is, felköthetem a gatyaszárat, mi az, amit mondok, mert azt nem lehet, h minden héten 2 órás olyan értekezleten ülök, ami olyan, mintha a lelkem erőszakolnák, h félek a morális elzülléstől, h én tényleg mindent megtettem, h ne ez legyen, ami van, és hogy ami van, az vállalhatatlan és szörnyű.
Na de év végéig kibírom. A gyerekeket sajnálom, mert tanítani még ezen a nehezített pályán is a legjobb dolog, ami tanárként az emberrel megtörténhet. Az, h a munkánknak mekkora százalékát teszi újabban ki a tanítás, eltérő becslések vannak, de egymástól független 2 kolléganőm is kifakadt a napokban, hogy az már szinte a kisebbik része. Igazgatónk nagy kedvvel hasonlít bennünket a minimálbérből tengődő kizsigerelt Penny Marketes dolgozókhoz, hát őket használnám én is annak megvilágítására, mire is gondolok. Ha neki feladata mondjuk x áru kipakolása, y áru elpakolása, z számú dolog takarítása egységnyi idő alatt, vajon milyen hatékonysággal fogja ezt elvégezni, ha elvárják tőle, hogy tervezze meg a munkafolyamatot, rögzítse írásban 13 indikátor figyelembevételével, aztán a nap végén értékelje a saját tevékenységét, vesse a tervvel össze, írásban rögzítse, az eltérésekre készítsen fejlesztési tervet, statisztikát vezessen, mivel a tulajdonos jó ötletnek tartja bizonyos uniós pénzek zsebre vágását, külön könyvelje a zöld, a piros és a rózsaszín kupakkal ellátott termékek népszerűségét és selejtarányát, vállálja, hogy a rosszabbul teljesítő kupakok lemorzsolódással fenyegetettségét jelenti, rájuk egyéni fejlesztési terveket készít, azokat végrehajtja, beszámol eredményességéről, és akkor még munkaügyi ellenőrzést nem kapott, minősítő vizsgán nem esett át, nem indult egyetlen polcfelrakó versenyen sem a hitvány, sőt kumma plusz munkát nem képes felmutatni, nem levegőztette a légfrissítőket szabadidejében pölö.
Mindegy. Ma beszéltük du fél ötkor barátnőmmel, h basszus, olyan kurva jó, ha tanít az ember. Pénteken kiakadtam megint egy újabb adag szennytől, ami rám ömlött, aztán bementem Anettnek fejlesztő órát tartani, (ami órarenden túli óra) és a végén rohadt hálás voltam neki, mert lélekgyógyiító hatása volt.
Nem erről akartam írni, de innen másnak kell a gép. Majd máskor.
| |
9. | [tulajdonos]: ez-az | 2016-12-05 18:58 | A pedagógusok 'jobb kihasználtsága érdekében" emelték az óraszámokat. 1993-ban kezdtem. Emlékeim szerint akkor épp 20 volt a kötelező, avval a logikával, h minden órára számoltak plusz 1 óra felkészülést. Akkor se minimum óraszámban tanítottam - szinte soha - de megfelelő szervezéssel elérhető volt, h minden órámra tisztességesen felkészüljek. Szakkönyveket vettem, amiket elolvastam. Amikor bejött az internet - mivel nyelvtanár vagyok - feliratkoztam nemzetközi nyelvtanári fórumokra, kíváncsi voltam máshol mit hogy csinálnak. Utánamentem új tanítási módszereknek. Plusz programokat szerveztem. Soroljam?
A csúcson szakmailag 2008-ban voltam. El vannak rakva a határidőnaplóim, nemrégen csodálkoztam rá, h jé, 21 órám volt akkor hetente.
Most második éve 26. Emellett beoszthatnak eseti helyettesítésre a 26-on túl. A 26 és 32 óra közti sávban van számos egyéb, kötelező feladatom. Valamikor aludnom is kell. Egyszer kiszámoltam, 1 órára átlag 15 perc felkészülés jut. (Ezzel is jócskán túl vagyok a 40-en) Ezt hívják rutinból tanításnak. (Még lejjebb is fog menni, mert jön az Önértékelés).
Nem rólam van szó, az elvről. Az álságos jobb kihasználtság a gyakorlatban rutinból tanítást jelent. Egy olyan helyzetben, amikor minden megújuló erőre szükség lenne, h az ember valamicskét is sikeresen, vmit érően tanítson. Mert ezek a gyerekek már nagyon mások. Másképp megszólíthatók, ha. Másrészt hullafáradtak. Mindig van 7. órájuk. Sokszor 8. is. Szövegértési feladat, rá se akar nézni, ne is lásson betűt.
Óriási energiákat kéne befektetni, h motiválni tudjam. És be is akarom fektetni, csak rám dől a ház, az el nem végzett feladatok sora. Nem rólam van szó, mindenkiről. Mert a saját gyerekeim tanárain látom. Hogy mennek a dolgok. Gondolkodási idő kéne. Termékeny, szabad sáv. Érni, érlelni. Figyelni. Látni.
Utópia. :(
| |
8. | [tulajdonos]: barátok | 2016-11-27 17:55 | Ritának rossz kedve van, nem vesz részt az ökörködésben. Adri megfeddi:
"Már megint pukkadsz. Biztos szívesebben lennél a migránsokkal, mint velünk." | |
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
|
|