| KIEMELT AJÁNLATUNK |  |

| Új maradandokkok |  |

| Prózák |  |

| FRISS FÓRUMOK |  |

| FRISS NAPLÓK |  |

| VERSKERESő |  |

| SZERZőKERESő |  |

| FÓRUMKERESő |  |

|
NAPLÓK: Baltazar Legutóbbi olvasó: 2025-11-18 23:36 Összes olvasás: 644073Olvasói hozzászólások nélkül| 1764. | P. A.: DILI 2. | 2013-03-01 16:54 | S ne tévesszük össze a megjelent "ilyet minden költő írhat" köteteket a meg nem jelent "ilyet még senki sem írt" kötettel, amelynek törzsanyagából a piros nyíllal megjelölt versek itt is elolvashatók. Nem mindegy 50 év múlva, hogy "tavaly vagy jövőre jelent meg"? | | Olvasói hozzászólások nélkül| 1763. | P. A.: DILI-nek | 2013-03-01 16:45 | (Az "I" betűt véletlenül "A"-nak gépelted?) Ha érved is van, mondd el, de ha nincs, akkor jogodban áll hallgatni. (Itt többnyire mondani is szokás valamit, dupla 0-ás megnyilvánulás helyett. Vagy nem tudom... Ez már a tulaj' döntése...)
| | Olvasói hozzászólások nélkül| 1762. | DALI: Neked írom, adult | 2013-03-01 15:34 | Ki ez a Pálóczi, aki már kétszer lehülyézett engem? Alkotott már valamit? Letett valamit az asztalra? Vagy csak egy földszinti szájakrobata? | | Olvasói hozzászólások nélkül| 1761. | Pálóczi Antal: BILINCS ÉS MOSOLY | 2013-03-01 15:34 | Milyen vitán? Én nem vitatkozom. Én elmondom a kor üzenetét. A modern művészet értelmezési stációja megjárt "keresztút" már, az "Akadémia" mindenkori akadékoskodásával szemben. Lásd a francia Akadémia kicsinyes kifogásait a francia "vadak" (pl. a csodálatos Degas) művészetével szemben. S ez úgy vonult végig a kősziklán, mint egy feltartóztathatatlan gleccser. S most, hogy a klíma változás miatt éppen elolvadt a jég, a sziklába karcolt gleccsernyomok világosan mutatják az "irányt". Én erről tudósítok. Itt nincs vita, mert senki sem szólt, hogy rosszul látom, hogy azok a "karcok" nem a "gleccser vonulási irányát" mutatják stb. (Ha érthető, hogy mire gondolok.) Tulajdonképpen az újhitű hívőnek is a "megtett úttól" előrefelé lehetne és kellene hívőknek lenniük (hiszen a középkor óta például kiderült: nem a Nap kering a Föld körül, amely ráadásul nem is lapos stb. mint a Bibliában). Elegancia? Láttál te már szén- vagy aranybányászt "elegánsan"? Akkor rosszul végezte a dolgát! És festőt meg szobrászt csatakosan, izzadt homlokkal és a kócos önkívületben? És költőt elegánsan? És költőt csatakosan és kócos önkívületben? Én már igen. Mindegyiket láttam, de az egyiken mindig megmosolygok. | | Olvasói hozzászólások nélkül| 1760. | Krisztina: Dali sírna...Sd nevetne | 2013-03-01 14:48 |
"Az elefánt és a légy közt talán fennáll valami hasonlóság. De maguk és én köztem?"
Salvador Dali talán az ilyenekre gondolt, mint te Antal.
| | Olvasói hozzászólások nélkül| 1759. | kriszti: pusztába kiáltott? | 2013-03-01 09:40 | csendesen mosolygok ezen a nem vitán amit olvasok. először is, Baltazar kikerül téged, egyszerűen azért, mert elegáns. vagyis köszöni de nem veszi fel a kesztyűt. | | Olvasói hozzászólások nélkül| 1758. | Pálóczi Antal: DALI KISSÉ HÜLYE TUD LENNI | 2013-02-28 19:58 | Itt mond ellent önmagának másodszor Dali (ám nem utoljára). Idézzük az irigy Dalit, aki valójában azt nem tudta megbocsátani, hogy az 1900 években előretört a fénykép és a fotóművészet és azt követően a gondolkodó, kreatív, újító kedvű művészek számára már nevetséges volt "élethűbb" valóságkópiát akarni létrehozni, mint amit a fotókópia produkál. (Ez harmadik gimnazista tananyag ma már.) Ennyi! "Ezzel szemben Dali így fontoskodik: "Az 1900-as korszakot mindig is úgy tekintettem, mint a görög-római hanyatlás pszichopatologikus eredményét. Azt mondtam magamban, hogy mivel ezek az emberek nem hajlandók esztétikáról beszélni, és csakis a vitális lendületért rajonganak - AKKOR ISMÉT ÓGÖRÖGÖK, CSAK NEM ATHÉNIEK, HANEM SPÁRTAIAK, NEMDE? Ahol vitalitás van, ott sosincs hanyatlás, legfeljebb fejlődési zsákutca, ami akár visszalépést is jelenthet, lásd a náci könyvégetést, de ez egyben SAJNOS náci felvirágzás volt, nem hanyatlás. A náci hanyatlás VÉGRE akkor következett be, amikor már nem a könyveket, hanem aFührert égették.) "megmutatom nekik (így Dali), hogy egy 1900-as évekbeli tárgy a legapróbb díszítőrészleteiben is mennyivel több titokkal, költészettel, erotikával, őrülettel" (ŐRÜLETTEL? AKKOR EZ A HANYATLÁS NEM AZ ŐRÜLET NÉLKÜLI VITALITÁS, egyébként a vitalitásnak direkt költészete van! A középázsiai dalnokok gyors koboz ritmusait a lovas vágta lüktetése ihleti) tehát így Dali: "őrülettel, zavarral, pátosszal, nagysággal és biológiai mélységgel bír, mint csúnya és vad fétiseik." A fétisek istenek. Az istenekkel semmi sem tudja felvenni a versenyt nagyság és biológiai mélység dolgában. Dali azt hitte, hogy a ősfilozófiai kegytárgyaknak "küllemük" van, mivel FI(li)NGJA sem volt a mélyértelükről. Ahhoz neki nem Dalinak, hanem a kortárs Freud-rajongó Róheim Gézának kellett volna lennie, aki a 30-as években Ausztráliában megállapította, hogy az ausztrál bozótlakóknak hihetetlenül gazdag az eposzköltészete. Mivel mindezt meg is írta a Csurunga népe című könyvben, könyörgöm legyetek végre igaz keresztények!!! (Egyszer Baltazar már óvta itt tőlem ezt a szellemiséget, teljesen feleslegesen. Íme most is nektek "drukkolok".) Essetek végre eredendő bűnbe, könyörgöm!
E G Y E T E K
a tudás FÁ(jlJÁRÓL!!!!
| |
| 1757. | [tulajdonos]: Dali, folyt. | 2013-02-28 17:23 | | Az 1900-as korszakot mindig is úgy tekintettem, mint a görög-római hanyatlás pszichopatologikus eredményét. Azt mondtam magamban, hogy mivel ezek az emberek nem hajlandók esztétikáról beszélni, és csakis a vitális lendületért rajonganak, megmutatom nekik, hogy egy 1900-as évekbeli tárgy a legapróbb díszítőrészleteiben is mennyivel több titokkal, költészettel, erotikával, őrülettel, zavarral, pátosszal, nagysággal és biológiai mélységgel bír, mint csúnya és vad fétiseik. | | Olvasói hozzászólások nélkül| 1756. | Pálóczi Antal: DALI HÜLYÉSKEDIK | 2013-02-28 11:04 | Térjünk már jobbik eszünkhöz! Raffaello soha életében nem tudott baltával festeni, vagyis azt megmutatni, amit tudhatunk azzal szemben amit - ennek a tudattartalomnak ellentmondván - látunk. A baltával festett női arcok nemde borzalmasak, ugye? S mondjuk a borzalmas mexikói tv-sorozatok intrikus asszonyai nemde szintúgy borzalmasak borzalmas, mert az életet megkeserítő és felforgató, ördögien alattomos intrikáikkal? Amelyeket teljesen elleplez bájmosolyuk és arcuk megtévesztő szépsége, eltitkol választékos modoruk, adakozásuk a templom előtt a szegényeknek (ha a többiek is látják) és égre emelt tekintetük a templom padsoraiban! Na most hogy lehetne olyan portrét festeni róluk, hogy rögtön, első blikkre is a hamis látszat mögé tudjunk tekinteni, s mindjárt úgy érezzük magunkat, mint több éves együttélés után (lakva ismerkszik meg a másik), pusztán a művészet segítségével? Hogyan? Talán baltával. Ahogyan Picasso tette. Mindezt nem kellene számításon kívül hagyni, amikor a szépen rajzoló Dali Picasso megérdemelt népszerűségére féltékeny. Ráadásul marhaságot mond, mert a néger és a stilizált egyéb művészet a legkevésbé abberált. Mindössze tartalmi, nem pedig (látszat) formai közlés. A természeti népek mindannyiunknál lényegesen kevésbé abberáltak és lényegesen közelebb állnak a teremtett formához mint az elfajzott Nagy Fehér Természetpusztító.
| |
| 1755. | [tulajdonos]: Dali | 2013-02-28 06:24 | | Amikor Párizsba érkeztem (…) Afrika vadul rátört a párizsi értelmiségre. Imádták a néger művészetet, hála Picassónak és a szürrealizmusnak. Pirultam szégyenemben és haragomban, látva, hogy egy Raffaello örökösei ilyen aberrációknak hódolnak. | |
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
|
|
|