Szilágyi Kitti
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
14. 13.
2009.07.17 14:39 | Szilágyi Kitti -- -
|
Válasz erre | :D Hát majd olvasgatok sok verset és ha rámtör az írhatnék,akkor majd esetleg küldök be,de egyelõre inkább tanulok.Nem az az álmom,hogy író vagy költõ legyek.Nem azért írok verset,hogy az mindenkinek tetszedjen,hanem mert néha egyszerûen ki kell írnom magamból az érzéseimet.Nem csak verseket írok,hanem novellákat és könyveket.Bár az utóbbit sosem tudom befejezni,mert nincs hozzá türelmem,mert egy könyvek hosszabb terjedelmûek.Jézusom!Tele lesz az üzenõfalam!Szómenésem van! | 12.
2009.07.16 21:57 | tanácsos -- -
|
Válasz erre | Akkor ezer bocs.(És vannak nálad sokkal gyengébbek a maradandokkban...úgyhogy fel a fejjel,kislány.) | 11.
2009.07.16 21:35 | Szilágyi Kitti -- -
|
Válasz erre | Tudok helyesen írni!Csak néha olyan fáradt vagyok,hogy nem látom a billentyûzetet! | 10. 9.
2009.07.16 17:35 | Szilágyi Kitti -- -
|
Válasz erre | Talán mégis feladom...Elolvstam a sok jó verset,amik benne vannak a jó kategóriában....és talán ilyet nem tudok...talán rossz helyen járok...talán távol áll tõlem az az egész...talán igen. | 8.
2009.07.16 16:16 | Szilágyi Kitti -- -
|
Válasz erre | Tudom,hogy nem vagyok költõ.Még sokat kell tanulnom és fejlesztenem magam.Bele sem gondoltam,hogy az igazi mûvészek mielõtt kiadnak valamit a kezükbõl elõtte többször átnézik,átjavítják a mûveiket.Én még egy versmet sem javítottam át.De nem adom fel.Köszönöm a jó tanácsokat! | 7. 6.
2009.07.16 15:36 | Dokk Szerki -- meo-üzenet | Halotti beszéd
|
Válasz erre | újabb alapszabály: ne írj arról, hogy milyen amikor te írsz. Nem érdekli az embereket. Akkor érdekes, hogy valaki hogyan ír, ha már világirodalmi jelentõségû remekmûveket tett le az asztalra. | 5.
2009.07.16 15:35 | HLI -- jobb kés?n mint soha (egy rossz eberhez)
|
Válasz erre | újabb alapszabály, a központozás, a mondatjelek használata. A felkiáltójelet kerülni kell. Színpadiassá, hisztérikussá teszi a szöveget, afféle leleplezés, fõleg hogyha három van egymás után. A versben megjelenõ indulatot, érzelmet, szomorúságot, félelemet, mindent a szavaknak, és a szavak egymáshoz kapcsolódásának kell kifejeznie, nincsen más valódi eszköz, vagyis ez a legalapvetõbb, erre kell koncentrálni, (késõbb lehet szöveg-hatásmechanizmusokban, stb gondolkodni, de elõbb tisztán fogjunk akkordokat, utána mehet a fúga meg flamenco). szóval: felkiáltójel, (fõleg több egymás után) tilos. Ahogy három pont is, azaz hogy ezzel zárni egy-egy sort, gondolatot. Szavakkal kell létrehoznod hangulatot, érzelmeket. Lehetõleg a legegyszerûbb, köznapi szavakkal, amelyeket te is és mindenki használ az élõbeszédben (tehát alkalmasint kerüld a régies kifejezéseket is).
| 4.
2009.07.16 15:34 | HLI -- Kimeríthetetlen
|
Válasz erre | "Torkán érezte a kaszás fejszéjét":) változatosság gyönyörködtet, gondolta a kaszás, ma fejszét használok. komolyra fordítva, ezt hívják képzavarnak. Mindig át kell futni alaposan a szöveget, amit készítünk,bár lehet homályos meg érzelmekre alapuló költészetet is csinálni, azért jóval biztosabb ha mindennek megvan a józan paraszti ésszel felfogható értelme. Ha verset írsz és adsz ki a kezedbõl, gondold azt, hogy ezt egy olyan okos ember is elolvassa, aki kétkezi munkából él, és nem nagyon szereti az ilyen mûvészeteket. Az olvasóra elvileg sokat kell hagyni, ennyire sokat azonban mégsem. És mivel tizenhétezer vers van, szó szerint, vagyis annál sokkal több, legalább azt meg kell próbálni elérni, hogy azt ne mondhassák, erõltetett, közhelyes, túlhajtott, hiteltelen, értelmetlen, túlburjánzó stb stb. ha rímes verseket szeretnél írni, figyelj oda, hogy ne ragrímekkel operálj. Tehát ne ugyanolyan végzõdésük legyen (rag), és lehetõleg ne is egy szófajba tartozzanak, mert ha fõnevek rímelnek csak az sem tl elegáns, kicsit keresett, legjobb ha különbözõ szófajúak. Ha írni szeretnél, mindenképp nagyon sokat kell olvasni. Megtanulod a versek ritmikáját, utána könnyebb már zsigerbõl megteremteni, csak ahhoz elõbb a zsigerekbe kell ívódnia. Ismerj meg minél több költõi világot. Én azt gondolom, szereted a dark, meg fantasy dolgokat (e szöveg alapján), talán még Poe, Csáth stb írásait a szépirodalomból. Ez a téma, ami téged érdekel most, de formaileg sokkal gazdagabb mindkét nagy író, õk is ismerték már a szakmát és az irodalmat nagyon alaposan, mielõtt a saját dolgaikat kidolgozták. Persze párhuzamosan történik a tanulás és a kísérletezés. Fontos még, hogy csínján bánj a jelzõkkel, hogy minél kevesebbet használj, a sok jelzõ agyonnyomja a verset, a kevés (agysebészi pontossággal eltalált) jelzõ elegánssá teszi. Egyelõre rengeteg jelzõt használsz, burjánzóvá teszi a versedet, ahogy a hatalmas szavakkal való dobálózás is (sors, élet, halál, stb). A nagy szavakat is kerülni kell, mert üresnek hatnak, nagyon meg kell ágyazni nekik, hogy mûködjenek, ha ritkán-ritkán meg is jelenhetnek.
| 3.
2009.07.14 18:03 | Szilágyi Kitti -- re: Tehetetlen vágy
|
Válasz erre Előzmény | A lényeget el is felejtettem: Külömbség vágy és ösztön között az,hogy a vágyat tudjuk kezelni,irányítani,az ösztönt viszont nem.ez olyan mikor egy pár hónapos kisbabát beledobunk a vizbe és ösztönösen elkezd úszni és nem fullad meg.Az pedig ami semmivé vált az a tett és vágyunk egy dologra,amit egyszerûen nem tudunk(tudok megtenni,megkapni). | 2. 1.
2009.07.14 14:49 | viga -- Tehetetlen vágy
|
Válasz erre | vagy a nyelvét harapja el, vagy a saját lábában botlik el a vers, de inkább mindkettõ. utóbbi talán elõbb, hogy legyen logikus következmény. talán segítene a dolgon, ha leülnél a verseddel szemben, és elkezdenéd kérdezgetni: mi egészen pontosan az a sok szó és az a sok érzelem (!), aminek ellenére az ember (én!) képtelen megtenni – mit? mi a különbség ösztön és vágy között? mi az, ami semmivé vált? mi az az „egész”, ami elveszíti az értelmét? azt gondolom, túl keveset kockáztatsz a versben, Kitti, pedig a leginkább itt van rá lehetõség.
| | A fenti posztra érkezett válaszok: Szilágyi Kitti | 0 |
|