NAPLÓK: nélküled Legutóbbi olvasó: 2025-04-27 09:12 Összes olvasás: 1915691837. | [tulajdonos]: önmegszólít | 2025-04-13 21:13 | Ki szólít meg kit, mikor ez egy önmegszólító költemény. Kinek a hangján szólal meg az üzenet. Persze, jobb lenne, ha lennének még értő fülek, szemek, szívek, pláne. Hiszen ki fogná fel szívével énekem, ha te sem érzed, hogy ki vagy nekem, haj, haj. 120 J. A . idézetet gyűjtöttünk, ezt nem küldte be senki. Nem csoda, alig olvas vki, verset meg végképp nem. Nem is ismerik. Nem, nem lepődtem meg. Nagyon. Csak kicsit. Mindig utólag derül ki, ha az embernek volt még illúziója.
Túl vagyok a szerelmen, mint témán. Simán elviselem regényben, ha már muszáj, kicsit fintorogva a felhajtás miatt. Gondolom, mert kivették a méhemet. Meg apám halálát is csak hurcolom feldolgozatlanul, meg azt se tudom, mennyiben nevezhetem még magam élőnek. 'Túléltem halálom' - ez meg Hervay Gizella.
AI továbbképzés volt a múlt héten. Közvetlen mellettem beszélget előtte sztártanár kolléga az Erasmus-koordinátorral. Utóbbi panaszkodik, h I-vel már megint újra kell íratni a beszámolóját, mert csak 250 szó 1000 helyett. Sztártanár mosolyogva: "Ilyenkor kell megkérni a mesterséges intelligenciát, h bővítse fel 1000 szóra" Sok minden átcikázik az agyamon és önkéntelenül kibukik belőlem: "De akkor mi értelme az egésznek?" Sz. igyekszik a jó hangulatot töretlen hagyni: 'Akkor téged biztosan nem érdekel a ma délutáni továbbképzés." "De"- mondom- " érdekel a mesterséges intelligencia, de a gondolkozást nem szervezném ki neki." Tényleg nem tudom, mi a fasznak kell nekem ilyen helyzetekben megszólalni, pláne egy olyan embernek magyarázni, aki tavaly az intézményvezetői képzésen a szakdolgozatát / egy részét is az AI-val íratta. "Szerintem az Erasmus-pályázatos beszámolót szabad Chat GPT-vel íratni." - szögezi le erre az Erasmus-koordinátor is.
Egyébként fenntarthatósági témahét is van abban az iskolában, ahova minden tanár kocsival jár helyből is. Az öltözködésükön is látszik, kvázi kabát helyett hordják a kocsit (ahogy minden normális középosztálybeli mainapság, I know, I know). Szóval ez az abszolút fenntarthatatlan életmódú néptömeg tartotta a kötelező köröket minden osztályban. Én meg az értelmesebb csoportjaimban most a Tragedy of the Commons, videóval, mert emberileg ez a probléma kulcseleme, sztem. Persze, ezzel is szembemegyek a láthatatlan szabályaikkal, rejtett tantervükkel, egyebükkel. Értem is, h minek csinálom, meg nem is. Csak félig vagyok jelen.
Aztán Birkás György oldalán belefutok a mechanizmus tervezés elméletébe és kicsit kivirulok. Mert kb ez az első, ami a fenti, "Közlegelők tragégiája" néven ismert filozófiai/ökológiai problémára megoldással kecsegtet. Idézek:
"A legtöbb játékelméleti helyzetben adottak a szabályok: a játékosok ismerik a lehetőségeiket, a kifizetéseket, és próbálnak jól dönteni. De mi van, ha nemcsak a játékosok döntéseit, hanem magát a játékot is te irányítod? A célod az, hogy a szereplők ne hazudjanak, ne csaljanak, és a lehető legjobb kollektív eredmény szülessen, miközben mindenki a saját érdekeit követi. Ez a mechanizmustervezés világa: a "fordított játékelmélet".
"A terület egyik megalapozója Leonid Hurwicz, aki Eric Maskin és Roger Myerson társaságában 2007-ben közgazdasági Nobel-díjat kapott a mechanizmustervezés elméletéért."
"A mechanizmustercezés általános célja igazmondásra késztetni a feleket. Ne érje meg hazudni, megtéveszteni a másik felet. Az egyik fő probléma, hogyan lehet rávenni a szereplőket arra, hogy az információjukat őszintén közöljék, miközben az érdekük az lenne, hogy eltitkolják vagy manipulálják? Vagyis az is igazat mondjon, aki nem jó ember, csak jó stratéga."
Hosszú idő óta az első dolog, amiben mintha megcsillanna a remény. | |
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
|
|