NAPLÓK: weinklóner Legutóbbi olvasó: 2024-11-21 12:08 Összes olvasás: 13640Olvasói hozzászólások nélkül7. | Analizátor: lélegzet | [tulajdonos]: EZ EGY MÁSIK PEGAZUS | 2012-03-10 17:10 | A bejegyzés, amelyre reagálok, kétségkívül tartalmas és informatív. Számomra is új érveket sorakoztat fel álláspontjának alátámasztására. Nem ellenvetésként, csak kiegészítésként említem: amikor prózát mondunk, akkor is adott biológiai ritmus szerint lélegzünk.
Még egy - talán - pontosítás: weinberger nézetei nem "időközben láttak napvilágot", hanem már jóval korábban jelen voltak a Naplójában; én csak célzottan összeszedtem őket, és az derült ki belőlük, hogy alátámasztják a "konzervatív" jelző alkalmazásának megalapozottságát (nem mintha azt bármikor is tagadta volna). | |
6. | [tulajdonos]: EZ EGY MÁSIK PEGAZUS | 2012-03-10 16:48 | Újból meg kell erősítenem, mert a Magyar Pegazus naplóban még mindig nem értik: "A Hazafelé Poroszkáló Magyar Pegazus költői kör műlovar hőse, mint már /kétszer/ írtam, megpróbálta sértőleg a kör összes szerzőjére /és magára/ vonatkoztatni és értelmezni /a Magyar Pegazus naplóban/ a neokonzervatív - "Hátrafelé curikkoló Pegazus" - korjelenségről - a weinberger naplóban - általam írtakat . Miközben a Hazafelé Poroszkáló Magyar Pegazus kör, és az általam "Hátrafelé curikkoló Pegazus" jelenségnek megjelölt folyamat között kevés az átfedés! Az én Pegzusom tehát egy másik Pegazus. A kör tagjai közül valóban többen írnak szabad verset is. Nem rájuk értettem a kötött formák járókeretéhez való ragaszkodást természetesen. Hiszen én a weinberger naplóba írtam mindezeket, elsősorban weinbergernek.) Egy irodalmi típus körvonalazódik nálam. "AKI" mintegy visszaragasztja a "blődesztétikai könyv" kitépett első oldalát ( a saját nyálával ), amit a tehetséges tanár távolíttat el a Holt költők társasága című film elején. Időközben napvilágot láttak weinberger modernizmust tagadó nézetei a weinberger naplóban. Nem az a baj, hogy élteti a hagyományos formát, hanem hogy nem érti a modern hagyományt. Először nézzük megint az ő nézeteit RÁ VONATKOZOTT, ERRE A TÍPUSRA A FORMA MINT JÁRÓKERET HASONLATOM. /Idézet weinbergertől:/ 1. „A múlt ásatag kövületeként a verseimet ritmussal, rímmel, lineáris történéssel, esetenként humorral, csattanóval rontom el. Másoktól is az ilyeneket kedvelem.” 2. „Végy egy nyolc-tíz leírt sorra terjedő, a próza összes jellemzőjét magán viselő, többé-kevésbé lezárt gondolatot. Lehet akár egy ételrecept, egy törvénytervezet részlete, bármi. Tördeld el a sorokat úgy, hogy a végeredmény húsz-huszonöt rövidebb sor legyen. Vegyél ki ebből a szövegből minden írásjelet és minden nagybetűt. Ennyi, kész, mostantól modern költő vagy.” /Idézet vége./ Ez utóbbi megközelítés a modern hagyomány nem értéséből fakad. (A hangsúly a - hagyomány - szón van.) Nálam ez is a Hátrafelé curikkoló Pegazust jelenti. Kétségtelen, hogy a '70.es '80-as években sok visszaélés történt a szabadversek terén, főleg azoknál, akik ebben is formalisták akartak lenni s akkor is írtak, ha nem kellett volna. Az ELTE két tanára Szepes és Szerdahelyi ekkor alkotta meg az általuk jegyzett "Nagy verstan" könyvet, amely több mint 300 oldalon szól a világban fellelehető legfontosabb vesformákról, s ebből körülbelül 8 oldalon intézi el a szabadverset. Amikor verstanból kellett vizsgáznom az egyik szerzőnél, Szepes Erikánál, mégis furcsa dolgot követelt. Elvárta, hogy ne csak a Szepes-Szerdahelyi "Nagy verstant" ismerjük, hanem Kecskés András újabb, modernebb, A vers hangzásvilága című könyvét is. Amely fele olyan vastag, mint a "nagy verstan", a szabadvers fejezete mégis közel háromszor olyan hosszú: 20 oldalas! Nos, ha versformákról beszélünk, előtte érdemes a vitapartnereknek is alaposan átnézni az utóbbi könyvet, amelynek egyik kulcsfogalma a szólamnyomaték. A szabadvers nem szóvégi összecsengésekkel épül fel, hanem szólamnyomatékok belső törtritmusainak különös kompozícióival, beszéddallamokkal, az ősköltészet egykori hatáselemeivel, amelyek másik alapvető jellemzője a lélekzet egység. Az egységeket az egy lélekzetre kimondható szövegszakaszok tagolják szabályos váltakozással (mert észrevétlenül valójában szabályos időközökben, biológiai ritmus szerint veszünk levegőt - s máris megvan a szabadvers egyik kötöttsége. Amit nem lehet áthágni! Ilyen összefüggések miatt mondják a nagyok, hogy a szabadvers a legkötöttebb műfaj. Itt most nem akarok ebbe belemenni, csak jelzem a weinberger napló makacs polemistájával szemben, hogy minden általa felvetett alapkérdésre megfelelő választ ad Kecskés András: A vers hangzásvilága című könyvében, amelynek fontos megállapítása, hogy létezhet vers nélküli költészet, és költészet nélküli vers. Én annak idején ebből a könyvből készültem. Másnak is hasznos lehet.
| |
5. | [tulajdonos]: A pontosabb fogalmazásért | 2012-03-09 20:23 | A Hazafelé Poroszkáló Magyar Pegazus költői kör műlovar hőse, mint már írtam, megpróbálta sértőleg a kör összes szerzőjére vonatkoztatni és értelmezni a neokonzervatív - "Hátrafelé curikkoló Pegazus" - korjelenségről a weinberger naplóban soraimat, a Magyar Pegazus naplóban. Nekem is ki kell jelentenem: a Hazafelé Poroszkáló Magyar Pegazus kör, és az általam "Hátrafelé curikkoló Pegazus" jelenségnek megjelölt folyamat között kevés az átfedés! | |
4. | [tulajdonos]: "A vers hangzásvilága" | 2012-03-09 20:12 | A Hazafelé Poroszkáló Magyar Pegazus költői kör műlovar hőse, mint már írtam, megpróbálta sértőleg a kör összes szerzőjére vonatkoztatni és értelmezni a neokonzervatív - "Hátrafelé curikkoló Pegazus" - korjelenségről általam írtakat a weinberger naplón. Nekem is ki kell jelentenem: a Hazafelé Poroszkáló Magyar Pegazus kör, és az általam "Hátrafelé curikkoló Pegazus" jelenségnek megjelölt folyamat között kevés az átfedés! Ezt a jelenséget én már jóval az említett kör létrejötte előtt észleltem, s vizuális megjelenítéséhez mindig az ókori Nagy Sándor fali mozaiktöredék faroló lótomporát képzeltem el. Ilyennek látom a "Hátrafelé curikkoló Pegazust". Az én Pegzusom tehát egy másik Pegazus. A kör tagjai közül valóban többen írnak szabad verset is. Nem rájuk értettem a kötött formák járókeretéhez való ragaszkodást természetesen. (Hiszen a weinberger naplóba írtam mindezeket, weinbergernek.) Ez azonban leginkább egy irodalmi típus még rajzolódó körvonala nálam. "Ő az", aki mintegy visszaragasztja a "blődesztétikai könyv" kitépett első oldalát ( a saját nyálával ), amit a tehetséges tanár távolíttat el a Holt költők társasága című film elején. Időközben napvilágot láttak ismét weinberger nézetei. ÍME: 1. „A múlt ásatag kövületeként a verseimet ritmussal, rímmel, lineáris történéssel, esetenként humorral, csattanóval rontom el. Másoktól is az ilyeneket kedvelem.” 2. „Végy egy nyolc-tíz leírt sorra terjedő, a próza összes jellemzőjét magán viselő, többé-kevésbé lezárt gondolatot. Lehet akár egy ételrecept, egy törvénytervezet részlete, bármi. Tördeld el a sorokat úgy, hogy a végeredmény húsz-huszonöt rövidebb sor legyen. Vegyél ki ebből a szövegből minden írásjelet és minden nagybetűt. Ennyi, kész, mostantól modern költő vagy.”
Nálam ez is a Hátrafelé curikkoló Pegazust jelenti. Kétségtelen, hogy a '70.es '80-as években sok visszaélés történt a szabadversek terén, főleg azoknál, akik ebben is formalisták akartak lenni s akkor is írtak, ha nem kellett volna. Az ELTE kéttanára Szepes és Szerdahelyi ekkor alkotta meg az általuk jegyzett "nagy verstan" könyvet, amely több mint 300 oldalon szól a világban fellelehető legfontosabb vesformákról, s ebből körülbelül 8 oldalon intézi el a szabadverset. Amikor verstanból kellett vizsgáznom az egyik szerzőnél, Szepes Erikánál, mégis furcsa dolgot követelt. Elvárta, hogy ne csak, illetve főleg ne a Szepes-Szerdahelyi "nagy verstant" ismerjük, hanem Kecskés András újabb, modernebb, A vers hangzásvilága című könyvét is. Amely fele olyan vastag, mint a "nagy verstan", a szabadvers fejezete mégis közel háromszor olyan hosszú: 20 oldalas! Nos, ha versformákról beszélünk, előtte érdemes a vitapartnereknek is alaposan átnézni az utóbbi könyvet, amelynek egyik kulcsfogalma a szólamnyomaték. A szabadvers nem szóvégi összecsengésekkel épül, hanem szólamnyomaték belső törtritmusainak különös kompozícióival, beszéddallamokkal, az ősköltészet egykori hatáselemeivel, amelyek másik alapvető jellemzője a lélekzet egység. Az egységeket az egy lélekzetre kimondható szövegszakaszok tagolják szabályos váltakozással (mert észrevétlenül valójában szabályos időközökben, biológiai ritmus szerint veszünk levegőt - s máris megvan a szabadvers egyik kötöttsége. Amit nem lehet áthágni! Ilyen összefüggések miatt mondják a nagyok, hogy a szabadvers a legkötöttebb műfaj. Itt most nem akarok ebbe belemenni, csak jelzem a weinberger napló makacs polemistájával szemben, hogy minden általa felvetett alapkérdésre megfelelő választ ad Kecskés András A vers hangzásvilága című könyvében, amelynek fontos megállapítása, hogy létezhet vers nélküli költészet, és költészet nélküli vers. Én annak idején ebből a könyvből készültem. Másnak is hasznos lehet.
| |
3. | [tulajdonos]: MONDTAM | 2012-03-09 14:27 | Megyek felolvasni. Itt ma kiszálltam a weinberger naplóból a pszichopata névhamisítóval folytatott beszélgetésből, miután lebuktattam, bár közben becsúszott az újabb hamis (a 161.) komment. A lebukást az a malőr tette lehetővé, hogy a 159. hamis és a 160. igazi P.A. komment szinte másodpercre egy időben érkezett a Dokk-ra, mindkettő 14 óra 04 perckor. A kettőt nyilván nem küldhettem együtt. Az egyik "P.A. komment" másé. Íme:
Weinberger napló
162. P. A.: NEM MEGONDTAM? 2012-03-09 14:10 S közben, amíg föltettem a MEGINT ÉS NEM FÁRAD BELE címűt, érkezett egy újabb hamis P.A. komment, a 159es, névhamisítás címmel. S hány óra hány perckor? 14 óra 04 perckor. Szinte másodpercre ugyanakkor, mint a fölötte megjelent igazi P.A. kommentem 14 óra 04 perckor. Nyilvánvaló, hogy egyszerre nem írhattam, nem küldhettem a kettőt. Mondtam, hogy könnyű lebukni. Lesz itt sírás-rívás!
Olvasói hozzászólások nélkül 161. P.A.: ki tudja meddig 2012-03-09 14:06 húzom, rövidítem, húzom, rövidítem, húzom, rövidítem, így haladok
Olvasói hozzászólások nélkül 160. P. A.: MEGINT ÉS NEM FÁRAD BELE 2012-03-09 14:04 Nem fogok feljelentést tenni a névhamisítás ellen, mert már megtettem. Az alábbi anyaggal csak kiegészítem azt. (Egyszer fel kell nőni, kedves Elkövető.) Egyben ismét meghívom a Dokk költői karát a tárgyalás második fordulójára, amely május elején lesz. A pontos dátumot majd küldöm.
Olvasói hozzászólások nélkül 159. P.A.: névhamisítás 2012-03-09 14:04 Sőt a 156-os és 157-es kommenteket sem én írtam, továbbá ezt sem én írom. Én P.A. vagyok, nem pedig P.A. Az ucs álnéven idetolakodó senki is jobb, ha elhúz.
Olvasói hozzászólások nélkül 158. ucs.: kék szalon 2012-03-09 14:00 Látom, kedveseim, oly élénk és finom társalkodás, levelezés zajlik itten, mintha csak Madame de Rambouillet kék szalonjába csöppentünk volna vissza.
Olvasói hozzászólások nélkül 157. tipi: tipikuss 2012-03-09 13:58 A 150. és a 155. kommentet nem P.A. írta, hanem P.A., aki ellenben nem P.A., hanem P.A. Mindez bűncselekmény. Azt a látszatot akarja kelteni, hogy P.A. azonos P.A.-val, aki viszont nem azonos P.A.-val, aki nem azonos P.A.-val, hanem ő P.A. Feljelentést fogok tenni, mert az én áruvédjegyem hatása (rövidítve ÁVH) megakadályozása miatt kár ért. Ezentúl én is csak a monogramom használom. Szabó Antal Richárd.
Olvasói hozzászólások nélkül 156. P. A.: NÉV/KIS/HAMISOK 2012-03-09 13:51 Sőt, a 152-es p.A. és a 154-es P.A. monogrammal beírt kisdrasztikákat sem én írtam. Közben végig a 155. kommentet fogalmaztam, majd húztam belőle, aztán megint rövidítettem. Nincs erről sokat mondani: nézzétek és lássátok a névhamisítást.
Olvasói hozzászólások nélkül 155. P. A.: AZ ALÁBBI KOMMENT HAMIS 2012-03-09 13:46 És ez a 150. komment pedig a TIPIKUS hamisítás a P.A. monogrammal. Utolsó bejegyzésem a 149. volt, a Pegazus szó korrekciója, a 150. kommentet nem P.A.,, vagyis Pálóczi Antal írta. Ellent is mond a 148. kommentemnek, amelyben közlöm, hogy a Hazafelé poroszkáló pegazus kör tagjainak- jó - részére NEM vonatkoznak az én "Hátrafelé curikkoló Pegazus" leírásom neokonzervatív típusának jellemzői. Miért kéne nekik Szokolaytól elhatárolódni, amikor a közös fellépés ellenére sincs túl Jó Jó ez így temészetesen. Vesztergommal kapcsolatban meg végképp nincs közlendőm. Itt lentebb, a 150. hozzászólásban mindezt leírni, az én hasonló szóhasználatommal, P.A. monogrammal, közvetlenül az én p.A. monogramom után, valószinűleg bűncselekmény, mert megtévesztésre játszik, alkalmas a lejáratásra, és, sajnos, már egy több éve tartó zaklatás sorozat része. | |
2. | [tulajdonos]: KÖSZÖNÖM! | 2012-03-08 14:50 | Máris meghamisították ezt a kommentet (pedig alig száradt meg rajta a fertőtlenítő). Íme, a weinberger naplóban ez a párbeszéd jelent meg:
126. [tulajdonos]: öni-gazolás jóakaród: dokkrendőr 2012-03-08 14:06 Ajjaj... Hogyan mosom ki magamat azon megjövendölhető vád alól, hogy magam volnék a "jóakaród" jeligéjű észrevételező? :)
125. jóakaród: dokkrendőr [tulajdonos]: relevancy test 2012-03-08 14:01 Persze hogy ide is íródott, hiszen írójuk PA a Dokk rendőre. Ott van mindenütt, mindent figyel, és mindenbe beleszól, megmondja mit hogy kéne. Szokolayból pedig naprakész.
124. [tulajdonos]: relevancy test Pálóczi Antal: MEGLEPI 2012-03-08 13:54 A korábban mondottakat szem előtt tartva, természetesen továbbra is megjelenítődik minden ide érkezett bejegyzés. De biztos, hogy ez az utóbbi ide is szánódott? Amúgy persze elfér.
123. Pálóczi Antal: MEGLEPI 2012-03-08 13:17 Héttorony
#15 Lakatos Rigó Réka, 2009. április 12., vasárnap, 23:13 Kedves Főszerkesztő úr! Jólnevelt kislány lévén toronyban nem ismerkedem és alkoholt sem iszom, de ha a nyáron újra a szülővárosomban járok (Debrecenben P.A.) és főszerkesztő úr meghív a Pálmában egy fagyira, azt köszönettel elfogadom majd.
#16 Serfőző Attila, 2009. április 13., hétfő, 09:48 Köszönöm a "lehetőséget"... biztosan meglepetés leszel, vagy mégsem... no meglátjuk.
----------------------------- Virtus (Szokolay Zoltán összes hozzászólása)
"Amikor nem Szokolay Zoltánként szólaltam meg hanem mondjuk Ilmenko Igor, Lakatos Rigó Réka vagy Csapó Balázs nevében..." (Idézetek vége)
EGYETLEN szépséghibával! Én NEM küldtem be a weinberger naplóba semmit! Az ott 123. bejegyzés, Pálóczi Antal néven, nem Pálóczi Antalé. Miért küldtem volna be csonkítottan, érthetetlenül azt a szövegrészt, amikor a weinklóner naplóban teljes egészében szerepeltethetem?
Azért írom le mindezt, hogy jöjjetek végre rá, Szerkik: kígyót melengettek a kebleteken! Tessék utána járni, ki szórakozik fedőnevekkel és mások nevével, ha szabad javasolnom! Köszönöm! P.A. | |
1. | [tulajdonos]: ??????????? | 2012-03-08 13:26 | DOKK / weinberger napló 120. Szokolay Zoltán: hajrá 2012-03-08 10:03 A 118-as számú tulajdonosi bejegyzésben mintegy mellékesen en passant említett "hajrá Barcelona" kifejezést szeretném azzal kiegészíteni, hogy "hajrá LOKI". S akiknek ezzel a vakmerő kiáltással megsértettem a méltóságát, identitását, származását, brancsbeliségét, áruvédjegyét, miegyebét, azoktól egyszersmind elnézést kérek. Weinberger úr, találkozunk a Loki-Barcelona BL-meccsen! Az új debreceni stadionban. Merjünk nagyot álmodni!
122. [tulajdonos]: Loki Szokolay Zoltán: hajrá 2012-03-08 10:30 Tisztelt Szokolay Úr,
Beszámítási képességem teljes tudatában - bár csak a magam nevében - oda nyilatkozom, hogy vakmerő kiáltásával méltóságomat, identitásomat, származásomat, brancsbeliségemet, áruvédjegyemet nem sértette meg. A miegyebeim sorra vétele még folyamatban van, de a kilátások szintén negatív (tehát pozitív) kimenetelt ígérőek.
Ha létrejön az említett BL-párosítás - és erre akár már a jelen naptári évben lehet esély -, örömmel tekintem meg a hazai meccset az Ön nagyra becsült társaságában. Az új debreceni stadionhoz mint helyszínhez nem is ragaszkodnék.
------------------------------------------------
Héttorony
#15 Lakatos Rigó Réka, 2009. április 12., vasárnap, 23:13 Kedves Főszerkesztő úr! Jólnevelt kislány lévén toronyban nem ismerkedem és alkoholt sem iszom, de ha a nyáron újra a szülővárosomban járok (Debrecenben P.A.) és főszerkesztő úr meghív a Pálmában egy fagyira, azt köszönettel elfogadom majd.
#16 Serfőző Attila, 2009. április 13., hétfő, 09:48 Köszönöm a "lehetőséget"... biztosan meglepetés leszel, vagy mégsem... no meglátjuk.
----------------------------- Virtus (Szokolay Zoltán összes hozzászólása)
"Amikor nem Szokolay Zoltánként szólaltam meg hanem mondjuk Ilmenko Igor, Lakatos Rigó Réka vagy Csapó Balázs nevében..." | |
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
|
|