DOKK

Folytatódnak a Dokk estek, az eseményt a dokk.hu facebook lapján is hirdetjük.

 
2829 szerző 37219 verse
dokk.hu irodalmi kikötő :: alapítva 2000-ben
Bejelentkezés
KIEMELT AJÁNLATUNK

Machó Zsófia
  Apokalipszis
Új maradandokkok

Bártfai Attila Márk: Majomparádé
Kántor Zsolt: Gravírozás
Ötvös Németh Edit: átneveztelek
Bara Anna: a csend árnyékában
Albert Zsolt: CELLAINFORMÁCIÓ
Bártfai Attila Márk: 5
Kiss-Teleki Rita: Veszekszem
Petz György: Arany appendix
Vezsenyi Ildikó: Zsoltárok helyett
Albert Zsolt: ELTÉVEDNI INDULOK ÉS HA LEHET BELÉD SZALADNI
FRISS FÓRUMOK

Czékmány Sándor 32 perce
M. Szabó Mihály 1 órája
Gyors & Gyilkos 4 órája
Iványi Mónika 4 órája
Tóth Gabriella 6 órája
DOKK_FAQ 1 napja
Zsigmond Eszter 1 napja
Albert Zsolt 1 napja
Franczen Bea 1 napja
Király Ferenc 2 napja
Szakállas Zsolt 2 napja
Bakkné Szentesi Csilla 2 napja
Petz György 3 napja
Szilágyi Erzsébet 3 napja
Szilasi Katalin 3 napja
Vajdics Anikó 4 napja
Kosztolányi Mária 4 napja
Ötvös Németh Edit 5 napja
Radics Zina 8 napja
Francesco de Orellana 9 napja
FRISS NAPLÓK

 Szokolay Zoltán verses füzete 2 órája
az utolsó alma 3 órája
az univerzum szélén 3 órája
szelídek szavai 5 órája
Bara 7 órája
Fészek 8 órája
Pontozólap (Szokolay Zoltán) 15 órája
EXTITXU-UXTITXE 15 órája
Hetedíziglen 1 napja
nélküled 1 napja
mix 1 napja
Gyakorlótér 1 napja
Bátai Tibor alkotói naplója 2 napja
Ötvös Németh Edit naplója 2 napja
kengyelfutobolond 3 napja
BECENÉV LEFOGLALÁSA
VERSKERESő

Részlet a versből:
SZERZőKERESő

Szerző névrészletre:
FÓRUMKERESő

Szövegrészlet:
FOTÓK


NAPLÓK: törmelék
Legutóbbi olvasó: 2020-07-04 01:08 Összes olvasás: 5986

Korábbi hozzászólások:  
110. [tulajdonos]: álarc2020-06-25 17:58
Közben kávéztam egyet I-vel, aki idén került oda és barát is lehet még akár. Az ő lányát tanítja az eddigi iskolalelkész, és pedagógiailag elég meredek történetet mondott róla. Olyat, amiben 3 olyan dolog is volt, amit csak antipedagógus old meg úgy.

Szóval, volt vele gond, bár I. ezt rajtam kívül nem osztotta meg senkivel. Meg más oka is lehet, h lemondatták, hiszen, amennyire tudom, hittan tanárként továbbra is jelen lesz.

Tegnapelőtt viszont volt egy kapcsolódó fura élményem. A folyosón megállított az új iskolalelkész. Ő egy nagyon kedves nő, szintén idén került oda, az osztályomban olyan áhítatot tartott a Gólyatáborban, ami Lázár Ervin: Vacskamati virágja című meséjére épült. Epilepsziás, ezért mindig segítő kutyával jár.

Azért állított meg, hogy segítsek neki nevet adni az érzésnek, ahogy ő most érzi magát. Teljesen feldúlta a nem kért, kívánt kinevezés és az egyesek (nem utolsósorban az elküldött lelkésznő) testbeszédből kirajzolódó értelmezések. Meg az a bizonyos levél. És ahogy mondta, kapkodva, rögtön megértettem, h mire gondol. Arra a megfogalmazásra, h az utód a kinevezést "örömmel elfogadta". Ez bizony aljas volt. (De nem jöttem rá eddig, mert engem is befolyásolt.)

Aztán azt mondta, h ez már sokadszorra történik meg vele, és valahogy ugyanígy, és hogy azért nekem mondja el, mert itt 'sok az álarcos ember', de én nem vagyok az.

Nem tudtam, mi a neve az érzésnek, nyilván neki kell megtalálnia. De ma a kertben bevillant egy szó. 'Fenyegetve'. De jobb, ha nem mondom meg neki.

109. [tulajdonos]: fired2020-06-20 12:10
Amunkahelyemen 3 év után elküldték az iskolalelkészt. Ezt a tanári levlistáról tudom meg, ahova a lelkésznő megírja, hogy "az iskolavezetés kérésére" távozik, s kit kértek fel utódjául, aki azt örömmel elfogadta. Egy rossz szó nélkül, remélve, hogy számára új szolgálati helyet ad az Úr.

Én ezt a nőt nem különösebben szerettem, de a munkáját teljes odaadással csinálta.Odafigyelve, gonddal , sokat és sokfélét. Nyugtalanítónak találom, ami történt. Hogy a jelek szerint nem ez számít.

108. [tulajdonos]: fura2020-06-17 20:30
A kérdés már csak az, h lehet-e egy ilyen munkahelyen jól dolgozni. - erre keltem.
Erre ma volt egy munkaközösségi megbeszélés, ami rém furcsa volt. Mégpedig azért, mert 2 éve először, mióta ott vagyok először fordult elő, MEGHALLOTTÁK, AMIT MONDOK. Mit meghallották, komolyan vették, felfogták, beépítették.

A munkaközösség szar, diszfunkcionális, mégpedig egyrészt a munkaközvez miatt, aki a hatalommal szemben felmosórongyként viselkedik, másrészt a tantestület egyik legmagasabb státuszú/helyiértékű tagja miatt. Hogy ő pontosan mit és miért csinál, azt elég nehéz megragadni, de 90%-ban biztos vagyok abban most már, h ő az igazi hunyó.

Na viszont pár napja az történt, h derült égből kiderült, h az összes évfolyamon kimeneti tesztet kell íratnunk egyik napról a másikra. Amiből az lett, h 5. osztálytól 8-ig az összes digi tesztet én csináltam meg, ott is ahol nem tanítok. Ezt volt aki úgy fogta fel, h megmentettem.S most meg hallatszom.

Olyannyira, h amit az igazgatónő lesöpört javaslatomat, amögé most elméletben beállt mindenki, s nem értik, h mért söpörte le.

Ja, meg még egy. Az iskolának sajátossága, h az órarend készítés miatt évről évre van aki elveszti a csoportjait, mert van vmi algoritmus, aminek meg kell felelni, különben nincs órarend. Na, az ignőnek a beszámolómban írtam, h számomra milyen rohadt fontos lenne (de mint kiderült a többiek számára is), h végig tudjam vinni a csoportjaimat, MERT ÉVEK ALATT ÉPÍTKEZEM. Mire biztosított, h higgyem el, ők mindent megtesznek, hogy ez teljesüljön, de az órarend miatt időnként kénytelenek...amivel nem éreztem, h egy tapodtat is beljebb lennék.
De aztán leesett, s ma felszólaltam, h szerezzük már meg azt az algoritmust, mert ha állandó, akkor eleve úgy kéne tantárgyfelosztást csinálni, h kiszámoljuk előre melyik az a variáns, amivel a legtöbb csoportot végig lehet vinni. És ennek is nagyon megörvendtek.

Nem tom, meddig fog ez tartani, mert abszolút nem ehhez vagyok itt/tőlük szokva. De komolyan voltam véve. Ahogy 3 éve nem.

107. [tulajdonos]: holló2020-06-16 20:45
A sorsomat követők számára azért csak elmondom, h farkas és a holló közül melyik lett. Mivel azt a tanácsot kaptam egy érző szívű embertől, h ha két rossz van, akkor lehetőleg egy harmadikat kell választani, ezért nemet mondtam az általános iskolának, a nyilvánvaló rossznak (összesen két érdeme lévén 1. h nem kell bejárni, 2. h nem a jelenlegi munkahelyem), azzal az elhatározással, h vmi olyanért fogom ott hagyni ezt, ami minél jobban átlátom, annál gázabb munkahelyet, ami jó lesz nekem.

A karantén miatt azért nagyon sok minden világos lett. Nem fogok beállni ugyanabba, aminek átláttam a hazugságait. A problémáról, amit tavaly nyáron makacsul meg akartam oldani, h rendszerbe van kódolva.

A munkahelyemen nem túl kevés vagyok, hanem -és ettől aztán reménytelen is minden- túl sok.

Régebben írtam, h mintha visszafelé haladnék. Nem, rosszabb. Az a nagyon ironikus, h előttük jártam, mikor idekerültem nem is egy téren. És lassan odaérnek, ahonnan én elindultam, mikor ott hagytam a régi munkahelyemet.

Nagyon sok mindent szarul csinálnak. Szervezést, kommunikációt. Nagyon sokszor azért, mert az empátia az csak szó. Nem veszik a másikat figyelembe. Egy csomó időrablás kikerülhető lenne. Sokat kell dolgozni, mondta az igazgatónő, mikor idekerültem. És rengeteget feleslegesen. Nemcsak miatta, a kollégák miatt is.

Igazgatónőre Anyukám azt mondta: "sztem ez a nő másol. Valószínűleg nincsenek saját gondolatai." Egyre kevésbé reménykedem abban, h okosabb nálam. Sőt, h van olyan okos, mint én. Ha kiderül, h megint olyan ember van fölöttem, aki nálam butább, akkor tényleg lehúzhatom a rolót.

106. [tulajdonos]: talk2020-06-10 18:12
Mondhatnám, h okosabbnak kellett volna lennem, de az a hajó már elment. Mondhatnám, h legalább a nyúl kint van a bokorból, de sokra nem megyek vele.

Ma voltam személyes beszélgetésen az igazgatónőnél és szörnyű volt. Tartottam tőle, de rosszabb volt. Nem vagyok biztonságban. És a nő egyrészt nem őszinte, másrészt nem arra figyelt, amit mondok, hanem ahogy mondom. És úgy söpörte le, h azt mondta, nem azt csinálja.

8 éve igazgató. Én egyszer már végignéztem, h mit tesz egy eredetileg remek tanárral és jó emberrel 20 év alatt a saját hatalma. Ma volt egy-két mondata, sőt, nézése is, amit én már láttam egyszer: a régi munkahelyemen, Igazgató úrral szemben ülve. De itt a pozícióm összehasonlíthatatlanul gyengébb. Nem lesz, ami megvédjen. Erre a nőre raktam meg a tétjeim.
Hát, ma bebuktam őket.

105. [tulajdonos]: equality2020-06-05 20:26
Mai élményem. Nyelvvizsgáztatunk, a vizsgázók egymással vitatnak meg egy témát:

Egyenlőség az oktatásban/munkahely keresésben. A segítő kérdések közül az egyik, h milyen hatással van a családi háttér, a munkatapasztalat, a kor és a nem mindezekre. Vizsgázók egyetértenek abban, h Magyarországon teljesen egyenlő esélye van mindenkinek, legfeljebb a kor van némi hatással, mert 16 év alatt nem igazán lehet elhelyezkedni.

Nem aról van szó, amit a fiam mond nekem, h nyelvvizsgán csak beszél az ember össze-vissza, arról, amiről éppen képes beszélni, a srácok szemlátomást hótkomolyan gondolják.

Helyi tenyészet, mindketten a gimnázium tanulói, és nem először szembesülök ezzel a jelenséggel diákjaink kapcsán: ők a jó helyre születettek, az előnnyel indulók, de erről mit sem tudnak. Hanem úgy viselkednek, abban élnek, h ez a a normalitás mindenkinek, s ha viszik vmire, az az ő érdemük, aki meg nem, az az ő sara, mert nem dolgozott, akart eléggé.

Az egyenlőtlenség nyerteseiben fel sem merül, h nincs egyenlőség. (Mentegethetném őket azzal, h fiatalok még, de én ezt tudtam ilyen idős koromban is. Mert téged másképp neveltek, mondja Áron.)

Az emelt szintű érettségik hallgatása közben is szemet szúrt, h a vizsgázók mindegyike ugyanabból, a nálam tehetősebb vállalkozói, középvezetői réteg gyermeke volt. Abból tűnt ki, amikor a hétköznapi, magától értetődő dolgokról beszéltek. Mert rendre olyan környezet, tevékenység villant, ami csak bizonyos anyagi szint felett engedhető meg. Egyetlen egy nem volt közöttük, aki szegényebb sorból származott volna. Nyilván, mert azok nem akarták annyira.

104. [tulajdonos]: utol2020-06-04 19:47
2020.06.04.

Utolértem magam. Most, mikor már nincs értelme semminek.

103. [tulajdonos]: viaszk2020-06-04 19:46
2020.05.20.

"Alighanem feltaláltam a spanyolviaszt. Jó régóta bosszantanak a tanárokkal kapcsolatos előítéletek, a saját szűk tapasztalatokon alapuló nagyívű, 'a tanárok döntő többségére" vonatkozó általánosítások. Mióta online oktatás van, ez még szélesebb sugárban ömlik rám, mivel pl tagja vagyok én is az Online otthonoktatás csoportnak, aminek rengeteg szülő is tagja, meg rossz szokásomról leszokni nem tudván még vagy egy tucatnyi magyar, oktatással, pedagógiával foglalkozó csoportnak.

Az online oktatással sok minden még inkább láthatóvá vált, ami a lelkekben, elmékben egyébként is, sok cikk jól odamondott most 'a tanároknak'. Először csak azt sikerült lokalizálnom egy-két boldog troll kommentje nyomán, h hopp, az a gond, h volt az illetőnek egy negatív tapasztalata, s abból általánosít.

Hogy ez a kulcs. Ami egyébként tényleg, de mikor ezt nemcsak én, hanem sokan mások is leírták egy szintén "a tanárok döntő többségéről" merész kritikát megfogalmazó ifjú tornatanárnak, ő egy olyan hasonlatot használt, ami ekvivalens volt azzal, mint mikor vki azzal érvel, h vannak dolgos cigány barátai, de a cigányok többsége azért mégsem szeret dolgozni.

De ez még mindig nem a spanyolviasz. Mert az csak ma esett le. Hogy próbálhatom én beláttatni, h általánosít, és hogy az gáz, hiába. Mert nem azért általánosít, mert nem veszi észre, hanem, mert önigazol."

102. [tulajdonos]: voluntary slaves2020-06-04 19:45
2020.05.18.

Út az önkéntes szolgasághoz I.

(K. Horvath Zsolt írása Byung-Chul Han "A kiégés társadalma" című könyvéről)

"Ha már a nyelved lóg ki a munkahelyen, s egyre inkább azt érzed, hogy a mennyiség a minőség rovására megy, akkor napjainkban a legkevésbé elfogadott megoldások közé tartozik visszavenni a tempóból. Inkább újabb képzést, projektet, fejlesztést kell keresni, mely átsegít az átmeneti elégedetlenségen."

"A kiégés társadalmának egyik legfontosabb felvetése az, hogy jelenünk a pozitivitás túltengéséről szól.
Han szerint a kortárs társadalom nem megtilt, korlátoz vagy fegyelmez, inkább serkent, pezsdít vagy ösztönöz.
Az egyénre mint tanulóra, munkavállalóra, szülőre, férjre vagy feleségre egyre nagyobb terheket rónak a társadalmi elvárások, így Han értelmezésében az egyén egyre inkább kizsákmányolja önmagát. "

"A kulcsfogalom itt voltaképpen a hasznosság-tudat, mellyel a gazdasági növekedés és a fenntartható fejlődés jegyében a szubjektum úgy hiszi, szinte minden pillanatban saját jól felfogott jövőjét termeli újra; ez a jövő igazolja majd visszamenőleges érvénnyel a jelen szüntelen fáradozásait."

" A neuronális erőszak nem a rendszerellenes negativitásból sarjad. Sokkal inkább egy szisztematikus, azaz a rendszer szerves részét képező belső erőszak. "

"A fizetett bérmunkaként értett munka, valamint annak hasznossága tehát a modernitásban semmilyen morális igazolást nem igényelt, durkheimiánus megközelítés szempontjából jóformán a „szent” kategóriájába került át (vagyis magától értetődő, hogy a munka morális szempontból jó)."

"A modernitásban ugyanis, a politika szempontjából legalábbis az aktív, cselekvő életet többnyire a szemlélődés elé helyezzük; már Hannah Arendt figyelmeztetett bennünket, hogy e beállítódás a modernitásban élő ember sajátja. "

"A látás pedagógiája kapcsán Han amellett érvel, hogy a kortárs vizuális kultúra szüntelen ingereivel szemben meg kellene teremtenünk a tekintet absztinenciáját. "

101. [tulajdonos]: bad vs bad2020-06-02 14:34
2020.05.04.

"Szidhatnám persze magam, ahogy szoktam, h igazán eldönthetném már, h mit akarok, de nem lenne igazam. Mert a probléma az, h egyiket sem akarom, mert mindkettő rossz nekem. A mostani, jóval magasabb presztízsű (legalábbis itt helyben, mert pl Szegeden már egyáltalán nem) iskola korrumpál, már korrumpált, arról nem is beszélve, h ha J. netán a koronavírusos fordulat mégsem távozna, az elviselhetetlen lesz. De az alternatíva, könyörgöm. Számos figyelmeztetésnek beillő dolgot vettem észre mostanában, ami arra utal, h nemcsak társadalmi értékbeli zuhanás, és szellemi nyomor lesz, vmi még veszélyesebb.
Farkas, holló, melyik legyen?"


Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak.
Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!




Kedvenc versek

Egyelőre a lista üres. Bővíteni a listát az egyes versek olvasásakor lehet.
Mások kedvenc versei

2020-02-26 09:25 lista
2019-11-21 14:36 nélküled
2019-11-01 10:46 Francesco de Orellana
2019-10-28 10:21 Kosztolányi Mária
2019-10-07 16:11 paricska
2018-12-07 20:19 u.a.
2018-12-07 14:21 szép
2018-11-14 11:19 Bara
2018-09-28 23:41 furim
2018-08-27 10:16 Vajdics Anikó -- kedvencek
ÚJDONSÁGOK a dokkon

2020-07-04 00:42   új fórumbejegyzés: Czékmány Sándor
2020-07-03 23:25   Új fórumbejegyzés: M. Szabó Mihály
2020-07-03 22:30   Napló: Szokolay Zoltán verses füzete
2020-07-03 21:52   Napló: az utolsó alma
2020-07-03 21:20   Napló: az univerzum szélén
2020-07-03 20:47   új fórumbejegyzés: Új Gyors és Gyilkos
2020-07-03 20:37   új fórumbejegyzés: Iványi Mónika
2020-07-03 19:25   Napló: szelídek szavai
2020-07-03 19:23   Napló: szelídek szavai
2020-07-03 18:34   új fórumbejegyzés: Iványi Mónika