DOKK

Folytatódnak a Dokk estek, az eseményt a dokk.hu facebook lapján is hirdetjük.

 
2833 szerző 37365 verse
dokk.hu irodalmi kikötő :: alapítva 2000-ben
Bejelentkezés
KIEMELT AJÁNLATUNK

Petz György
  Gyermekkor, bérház emelet
Új maradandokkok

Petz György Károly: Nézetek
Petz György: Szövegrom
Konta Ildikó: önarckép
Vajdics Anikó: A hit végjátékai (első)
Albert Zsolt: Eledeldal
Tóth János Janus: sár
Tálos Barbara: Berlin
Tóth Gabriella: Elszórt morzsák
Ötvös Németh Edit: Komor délután
Valyon László: Lótuszevők
FRISS FÓRUMOK

Konta Ildikó 1 órája
Kiss-Teleki Rita 1 órája
Gyurcsi - Zalán György 2 órája
Pálóczi Antal 7 órája
Cservinka Dávid 8 órája
Nagyító 10 órája
Karaffa Gyula 10 órája
Vezsenyi Ildikó 2 napja
Tóth Gabriella 3 napja
Oláh Imre 3 napja
DOKK_FAQ 5 napja
Vajdics Anikó 7 napja
Wesztl Miklós 8 napja
Gyors & Gyilkos 8 napja
Szokolay Zoltán 8 napja
Albert Zsolt 8 napja
Tóth János Janus 9 napja
Kosztolányi Mária 9 napja
Szilágyi Erzsébet 10 napja
Tálos Barbara 10 napja
FRISS NAPLÓK

 Hetedíziglen 3 órája
Ötvös Németh Edit naplója 3 órája
A VERS LEGYEN VELETEK 6 órája
PÁLÓCZI: BRÜSSZELI CSIPKE 8 órája
mix 20 órája
Pssz!Ich-ézis 22 órája
Minimal Planet 23 órája
nélküled 1 napja
az utolsó alma 1 napja
törmelék 1 napja
történések 1 napja
Szokolay Zoltán verses füzete 2 napja
Fészek 3 napja
EXTITXU-UXTITXE 4 napja
Vezsenyi Ildikó Naplója 4 napja
BECENÉV LEFOGLALÁSA
VERSKERESő

Részlet a versből:
SZERZőKERESő

Szerző névrészletre:
FÓRUMKERESő

Szövegrészlet:
FOTÓK


NAPLÓK: törmelék
Legutóbbi olvasó: 2020-10-26 13:20 Összes olvasás: 7313

Korábbi hozzászólások:  
121. [tulajdonos]: fluktuáció2020-10-25 10:02
Valamiért várnom kellett a folyosón és tablókat nézegettem. Egy 2007-es volt a fejem felett, s belém bújt a kisördög, és megszámoltam, h az a rajta levő tanárok közül hányan tanítanak még ma is az iskolában. 39 tanár volt a tablón. A jelenleg, 13 évvel később is az iskolában tanítók száma: 10.

Na, most nyilván nem az összes pedagógus kerül rá egy-egy tablóra, hanem csak a végzős évfolyamon tanítók (itt mindhárom osztály egy tablón van hagyományosan), és a tantesület létszáma 60 körül van most és volt, gondolom, 13 év előtt is. Viszont első nekifutásra akkor is döbbenetes adat ez. (75%-os elvándorlás) A másik ilyen élményem még karantén alatt volt, mikor a közös levlistán körbeküldtek régebbi közös névnapozó traktákról képeket. Merthogy hagyományosan, akinek névnapja van, az megvendégeli a többieket, s ez többek esetében most a karantén miatt elmaradt. De nem szívmelengetőnek bizonyult számomra, inkább döbbenetesnek, mert a képeken ugyan volt egy-két ismerős, hangadó alak, de többségében idegenek voltak rajta. A sütemény örök, az arcok cserélhetők.

Miféle hely ez?

120. [tulajdonos]: sofőr és csirkeláb2020-10-22 17:42
Reggel majdnem lekéstem a 6.15-ös buszt, amivel a nulladik órám el tudom érni. 6.12-re értem fel, de ahogy a biciklimet zártam, már láttam, h nemcsak, h benn áll a busz, de már csak két felszálló van előtte. Kezemben a két világító bicilkililámpával rohantam, h legalább lásson, ami meg is történt. Az orrom előtt ugyan becsukta az ajtót, de aztán nagy kegyesen kinyitotta megint. De nem tudott indulni, mert idegességemben nem találtam a bérletemet, pedig a helyén volt. Így viszont az a srác is elérte a buszt, aki egyébként mindig ezzel szokott menni, de most csak utánam esett be loholva. A sofőr jól letolt, h most miattam fog sorompót kapni. Azt hittem, késünk, de mikor leültem, ránéztem a telefonra, és még csak akkor lett 6.15.

Viszont H. alatt tényleg sorompót kaptunk. Fúrta az oldalam, h hogy a túróba, mikor menetrend szerint indult, s egyébként nem szokott. Aztán leesett. Egy szakaszon most útfelújítás van, csak egy sávban engedik a kocsikat, s ott pár percet álltunk. S a sofőr ezt nyilván tudta, h így lesz, ezért úgy akarta megoldani a sorompót, hogy előbb indul.

Ez a megoldás némileg emlékeztet a saját csirkegyári megoldásomra a csomagolóüzemben, amin utólag könnyesre röhögtem magam kínomban: ugyanis úgy oldottam meg, h a csirkelábak pont 25 dekások legyenek, h lenyisszantottam egy-két ujjat, illetve a nyisszantottakkal kiegészítettem azokat a zacskókat, ahonnan 1-2 deka hiányzott. És nem esett le, h így ugyan a 25 dekás cél teljesítve van, de az alap, h a fogyasztó gusztusos, hibátlan árut kapjon, az bukta.

119. [tulajdonos]: monda2020-10-18 20:53
Irodalomórán fogalmazást írattunk, megadtunk érdekesnek tűnő helységneveket, s az volt az instrukció, h írjanak egy 'kamu mondát', egy olyan történetet, ami magyarázza a nevet és olyan, mint egy igazi monda.

Vad dolgok is születtek. Volt Harry Potter, jövőbe utazás és Csernobil. Történetvezetés időnként borzasztó reszketeg, ide-oda hánykódó narratíva. Két egyerek legendát írt, paródia lett belőle, annak viszont szenzációs. Amire viszont rájöttem, s amit nem tudtam eddig, h ezek a gyerekek a történeteiket többé nem a népmesékből (alig ismernek néhányat), sem a a klasszikus mesékből (Andersen, Grimm, Hoffmann, Ezeregyéjszaka), szedik, és még csak nem is a filmekből (Disney stb), hanem az általuk játszott számítógépes játékokból. Azt a fiamtól is tudom, h van olyan fajtája, amikor sztori része vagy, alakítod, veled történik, olyasmi, mint a kalandozás, amit B-ék űznek több, mint egy évtizede. Szóval, h olvasás helyett ezek az átélős történetek mennek. (Az ironikus az, h ezeket is valakik írják, ezek is valahol szövegek csak 3D-ben.)

Mindegy, ami érdekes, h mit tudok kezdeni magyartanárként ezzel a ténnyel.

118. [tulajdonos]: nevet2020-09-29 21:08
Tegnap léleképítés volt és fejlesztettük a közösséget. Erről is lenne mit, S fogok is idővel. A kollégákról is, sajnos. De ahogy a DOKK-vezetés vitáját elnézem, általános emberi (magyar?) nyavalyáról van szó inkább. Vagy kórtünetről. (sic!)

De most csak egy vmi, ami tegnap feltűnt. Volt egy egy érzékenyítő filmecske a süniről, aki mkit megsz, pedig nem akarja, csak hát tüskés, S ezért nem lehet barátra. Giccses szegény kissé, de nem ez a lényeg, mert a tantestület nem giccsérzékeny, hanem, h mikor néztük, és a sün véletlen megint megszúrt vkit, S ezzel újabb beilleszkedési kudarcot vallott, a jóízű nevetés hangzott fel innen is, onnan is a kollégák részéről. Viccesnek találták. Tavaly írtam a közösségről, h 'az empátia csak egy szó'. A kár öröme, a más kínjában a komikum meglátása az empátia ellentéte. Utálom, ha ilyenekben igazavan. Mi a büdös francot kezdjek én ilyen emberekkel, mit remélhetek ilyen érzelmi intelligencia hányados mellett?

117. [tulajdonos]: E2020-09-28 22:08
Úgy tűnik, ellenszered a valóságos dolgok.
Nem is annyira a szép értelmesek,
hanem a kíméletlen igazak.
Amik azt a szép és értelmes rendet
megingatják a szívben.
Amiket elfelejtve, eltagadva lehet csak
megőrizni pozitív hozzáállásunkat,
hitünket a másnapi felkelésben,
a ránk vigyázó jóságban.
Kimondani dolgokat, amik mintha testünkből
szakadnának ki darabonként.
Amit nem mondasz ki, mert félsz.
Mert annyira fájdalmas, h ilyen megtörténhet.
És amiben nem te vagy,
hanem a másik miatt, a felebaráton,
a halandó többin, a törékeny jón
a gyanútlan, ártatlan örömön
összeszoruló szív. Nem az ego,
az ellenkezője.

Ezek hatnak ellened. Gondolom, mert hazugság vagy.





116. [tulajdonos]: Leti2020-09-09 19:13
Ha a 6.15-ös busszal megyek reggel, akkor együtt buszozom Letíciával, egykori kedves zsákfavi tanítványommal. Csak emlékeztetőül, Leti roma, asszem heted-nyolcadmagával él egy nevelőszülőnél, mert a családjából kiemelték. Most azért buszozunk együtt, mert elvégezte a 8 osztályt és most kisgyermekgondozónak tanul. Nagyon szurkolok neki. És kicsit féltem. Leti jó, látszik az arcán. De ahogy elnézem ott a buszon állva, nagyon védtelennek tűnik.

Olvasói hozzászólások nélkül
115. törmelék: false[tulajdonos]: deleted2020-08-13 20:54
Nem, nem jól mondtam el. Ő ugyan tényleg nincs jelen, és a terhekből keveset, de nem hajcsárkodik, ezt későbbről vetítettem vissza. Azt is, h a munkából kihúzza magát. Itt még nem. Itt még nem az az ember, aki később. Rajta a nyomás, a félelem, h netán nem teljesítjük, tehát nyomást gyakorol. Ki értünk nem áll, ez azt hiszem nem torzítás.


Viszont újévtől azért nincs jelen, mert beteg lesz a felesége. A félévi osztályozó értekezleten tudja meg a vizsgálat eredményét. Emlékszem az arcára. Olyan rák, ami 90%-ban halálos, és gyorsan öl. Szeptemberre meghal a felesége. Ő ápolja, emiatt hiányzik. Nem, akkor még nem az az ember.

De az évzáró értekezlet is igaz. A tantestület kissé belerokkant az évbe. Amitől kiakadtak, h ennek tudomásul vétele nélkül ment a program, a felső szándék dicsérete.

114. [tulajdonos]: deleted2020-08-13 19:16
A portfoliómat írom, ami megalkuvás, és sima ostobaság eredménye, de most már végig csinálom. Tegnap és ma a szakmai életutamat írtam, és nagyon furcsán éreztem magam a végére. Mert valami olyan íve van, h hihetetlen, egyszerűen annyi mindent leraktam az asztalra, h bele se férek a terjedelembe, de az is kirajzolódik a napnál világosabban, h nem vagyok a helyemen. Mert ennek az egésznek így történetként nincs értelme. Illetve kurvára el van baszva. Mint amikor az író a végén elrontja. Wtf?! Az érdekes az, h még csak nem is Zsákfalván baszódott el végleg, bár onnan erősen szürreális, hanem itt, a Révnél.

De nem erről akartam. Hanem, a régi iskolámban két TÁMOP pályázatot is végigcsináltam 2009-13, illetve 2011-13 között, ami egy életre átszabta a tanítási gyakorlatomat. Igazgató úr vágott bele, sok pénzt ígért, h majd kapunk, az nem jött be, viszont rengeteg munkát és képzést jelentett, a 2009/10-es tanévben 210 órányi továbbképzést nyomtam le, a tanévet a kórházban zártam, ahol műtét közben perforált a vakbelem.

Nagyon jó dolgok voltak, amiket elsajátítottunk akkor, alapvető fontosságúak, de ahogy ez a tantestületen keresztül lett verve, az botrányos volt. Volt ellenállás, aminek az élén egyszer csak, magamat találtam röpke pillanatig még azt is elérve, h a hagyományból ellenünk kampányoló általános iskola is beálljon mögénk. Petíció megírva, aláíratva, igazgató úr jó fej, ő megért, amit tud, ugye....

Abban az évben láttam meg először,h ki az, aki egyetlen továbbképzésen sem volt jelen testben (lehet, h a névsorban igen), furcsa volt észrevenni, h igen, ő.
Az is furcsa volt, mikor valamelyik teljesítés kapcsán mondott valamit, mire ránéztem, h de azt nem lehet, mert az csalás. Mire visszanézett hitetlenkedve. Én meg napokig kattogtam rajta, mert előtte - 16 éve dolgoztunk már akkor együtt- nem tételeztem fel róla, fel sem merült bennem, h képes lenne csalni.

Az évzáró értekezleten nem tudtam részt venni, mert a műtétet 3 hét kórház követte, mert begyulladt minden, aminek nem kellett volna, de elmondták hogy az elcsigázott tantestület fásult közönnyel tűrte, h igazgató úr egekbe magasztalta az évet, h ismerjük el, jó volt ez kollégák. Mindezt úgy, h a terhekből egyedül ő nem vette ki a részét, ő csak hajcsárkodott és törte le az ellenállást. (Ami, mondom, nem a tartalomnak szólt, hanem a hogyannak, a tömény zúdulásnak, ami az egész értelmét számolta fel, legalábbis abban az évben.)

Na, írom tegnap a szakmai életutam, s ez módszertanilag jelentős állomás, de nem emlékeztem pontosan a pályázat kódjára, ezért rámentem volt iskolám honlapjára, hiszen tudom, h közzétételi kötelezettségünk volt, h majd onnan kinézem. Nincs sehol. Kínomban rámegyek az iskolatörténetre, ami szinte évekre lebontva közli az eseményeket és azt látom, h az intézményben 2006 és 2015 között nem történt semmi. Azok a pályázatok (ami ismerjük el, mégis csak jó volt, kollégák!), azok az évek nem történtek meg.

(Mindig túltolta szegény. Azt is összestréberkedte, amit el se vártak tőle. A gazdi még meg sem született kívánságát is teljesítve. Az a pályázat még egy másik kormányhoz fűződött.)

113. [tulajdonos]: once a liar ...2020-08-07 11:16
Az igazgatónőm hazudott.

Benn voltam jövedelemigazolást kérni, mert Áronnak koleszt pályázunk, amit ha nem kap meg, dunszom nincs, hogyan finanszírozzuk a lakhatását, és elkapott, h ugye hatodikban vagyok osztályfőnök. Mert hogy felhívta őt egy édesanya, h idehozná egy környéki településről a gyermekét, és hogy találkoznék-e szülővel, gyermekkel, h eldöntsük, jöhet-e. A gyermek SNI-s, de mikor a szülő rákérdezett, ő mondta, h az nem baj. És így tovább, hangsúlyozva, h ő még nem mndott igent, és szépen körítve, h ilyenkor az ő iskolájukban az osztályfőnök a találkozó után még dönthet úgy, h szerinte ne.

Annyi kiegészítés, h ebbe az iskolába felvételivel kerülnek be a kisdiákok, szűrve vannak és rettenetesen jók az osztályátlagok. Az én osztályomban, ha jól emlékszem, 4,8 körül volt év végén. Utólag viszont fűt-fát felvesznek felvételi nélkül, ahogy hallom. Mindenesetre a gyermeknek nem kell átesnie azon, amin a jövendő osztálytársai átestek anno a bekerülésért.

Azt is hallottam a volt pótofőmtől, jövendő ötödikes osztályfőnöktől, h ez, h az osztályfőnök dönthet, duma. Ő is elhitte, de még a találkozó előtt megtudta, h a rendszergazda már készíti az új gyermek email címét.

De lássuk élesben. Végül nem én beszélgettem szülőkkel, gyerekkel, hanem I, a másik hatodikos osztályfőnök. Aztán felhívott és elmesélte, h a kisfiúval nagyon komoly gondok lesznek, mert 'csak' az írás és az olvasás okoz neki gondot, nagyon nehezen fejezte ki magát szóban is, és azért jön ide, mert azt reméli, h a duplaórás rendszer miatt kevesebbet kell tanulnia. A sorsa viszont úgy dőlt el, h a beszélgetés végén az igazgatónő mosolyogva közölte a jelenlevőkkel, h azt hiszem, mindkettőnknek az a véleménye, h X jöhet hozzánk tanulni. Amire I. nem mondhatta, h úgy volt, h ezt még megbeszéljük.

Ez a tehetséges gyerekek szűrése egy összetett téma, egyszer majd írok is róla, de ami nyilvánvaló, h ig. nő már akkor tudta, h felveszi, mikor fennen állította, h még az oszt főnök vétózhat. Aztán meg tett róla, h ne tehesse.

Amiből annyi a tanulság, h a nő szavának nem lehet hinni. Ha érdekei megkívánják, nem mond igazat, illetve nem játszik tisztességesen. Szóval így veendő bármi, amit mond. Nem szabad benne megbízni.

****

Tegnap bé lett jelentve országos lapban, h a pedagógusok már megint 10%-os béremelést kaptak, aminek következtében idézem:

"egy főiskolai végzettségű, húsz éve tanító, pedagógus II. besorolású tanár 2010-ben kevesebb mint 150 ezer forintot keresett, júliust megelőzően 301 ezer forint volt a fizetése, augusztustól 331 ezer forintot VIHET HAZA.

Egy szintén pedagógus II. besorolású, húsz éve tanító, egyetemi végzettségű tanár bére 2010-ben 172 ezer forint volt, a múlt hónapban 334 ezer forintot VIHETETT HAZA, augusztustól viszont már 368 ezer forint ÉRKEZIK A BANKSZÁMLÁJÁRA."

A cikkben említett összegek bruttó számok, ezeket senki nem viszi haza, a bankszámlák sem látják. Hogy nem tévedésről, hanem valószínűleg tudatos kommunikációs húzásról van szó, az látszik alátámasztani, h mikor tavaly a fiatal tanárok posztolgatták 130-150 ezer közé eső béreiket a közösségi médiában, az Emmi ugyanígy reagált, a bruttó bérekkel cáfolt, úgyanígy, h 'ennyit vihetnek haza'.



Olvasói hozzászólások nélkül
112. törmelék: mégis[tulajdonos]: esélyegyenlőség2020-07-23 21:37
Mégis felvették.


Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak.
Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!




Kedvenc versek

Egyelőre a lista üres. Bővíteni a listát az egyes versek olvasásakor lehet.
Mások kedvenc versei

2020-09-25 22:55 furim
2020-02-26 09:25 lista
2019-11-21 14:36 nélküled
2019-11-01 10:46 Francesco de Orellana
2019-10-28 10:21 Kosztolányi Mária
2019-10-07 16:11 paricska
2018-12-07 20:19 u.a.
2018-12-07 14:21 szép
2018-11-14 11:19 Bara
2018-08-27 10:16 Vajdics Anikó -- kedvencek
ÚJDONSÁGOK a dokkon

2020-10-26 18:08   új fórumbejegyzés: Konta Ildikó
2020-10-26 17:37   új fórumbejegyzés: Kiss-Teleki Rita
2020-10-26 17:35   új fórumbejegyzés: Konta Ildikó
2020-10-26 17:32   új fórumbejegyzés: Gyurcsi - Zalán György
2020-10-26 16:20   Napló: Ötvös Németh Edit naplója
2020-10-26 14:40       ÚJ bírálandokk-VERS: Franczen Bea Létkérdés
2020-10-26 12:55   Napló: A VERS LEGYEN VELETEK
2020-10-26 12:25   új fórumbejegyzés: Pálóczi Antal
2020-10-26 12:24   Új fórumbejegyzés: Pálóczi Antal
2020-10-26 10:58   új fórumbejegyzés: Cservinka Dávid