Francesco de OrellanaFrancesco de Orellana költőnek 1 privát üzenete van.
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
655. 654.
| 2025.11.16 18:25 | Gerencsér Anna - szerki -- meo | Közhasznú munkakerülgetés (extende
|
| Válasz erre | Kedves Francesco de Orellana!
Ahogy az első verziónál írta, a csalimese-eredetet tényleg fel lehetett ismerni a történetben. :)
Örülök, hogy végül három verziót is olvashattam! Érdekes volt látni, hogy a kritikák alapján merre vitte tovább a történetet. Szerintem a bugfix version lett a legjobb - abban remekül megmaradt a csalimesés abszurditás és a tömörség. Ebben a verzióban a "semmi különös" és az eseménysor kontrasztja tényleg sokkal erősebb lett, viszont az új résszel együtt már túl hosszú a szöveg - ha ez lenne az első, azt mondanám, szuper, de tömörítse össze rövidebbre. Így viszont azt mondom, hagyja ezt, mert megvan a tökéletes változat! :)
Üdvözlettel: Anna | 653. 652. 651.
| 2025.11.16 12:13 | Siska Péter - szerki -- meo | két lábbal ülök a szélén
|
| Válasz erre | A szándékos jelentéselcsúszások, a szemiotikai és fonetikai elmozdítások szervezik a szöveget, a széteső én hadonászva, improvizálva próbál helyet teremteni magának, miközben, ahogy Márk is mondja, már minden fogódzó egyforma távolságra került. Ez kifejezetten hatásos, a cím is telitalálat, de ugyanarra a mechanizmusra tüzel újra és újra a szöveg, ezért egy idő után túl homogén lesz, önismétlővé válik. Rövidebbre venném, húznék rajta, de ettől függetlenül nálam is marad. | 650.
| 2025.11.16 09:51 | Bártfai Attila Márk - szerki -- meo | két lábbal ülök a szélén
|
| Válasz erre | Kedves Francesco!
A szöveg következetesen ábrázolja azt az állapotot, amikor az embertől minden fogodzó egyenlő távolságra kerül, mégpedig az éppen csak elérhetetlen távolságába. Amikor úgy tűnik, hogy egy kicsi nyújtózás után hozzáérhetek, elérhetem ezt vagy azt, de kiderül, hogy nem. Semelyik irányba sem. Ez az egyik legmegdöbbentőbb emberi tapasztalat. Úgy látom, hogy a szöveg alázatosan alárendeli magát ezen élmény feltárásának. A legtalálóbb, és mind bölcseletileg mind szépészetileg meglehetősen súlyos a következő: "a helyzet bizony / a helyzet talan". Verssé azonban az olyan megfogalmazások varázsolják mint a "nem vagyok félkövér" és "a hús a fán alszik". Érzésem szerint megosztó szöveg lesz. Én feltétlenül marasztalom.
Üdv. Márk | 649. 648. 647. 646. 645. 644.
| 2025.11.11 10:55 | Francesco de Orellana -- re: meo | Közhasznú munkakerülgetés
|
Válasz erre Előzmény | Tisztelt Gerencsér Anna!
Köszönöm a meot. Úgy néz ki hogy a központozás miatt valószínűleg a pokolra kerülök, ezt mindenképpen igyekszem javítani. Ami a keret lebontását illeti ileltve a belső rész újrafaragását: ezen mindenképpen morfondírozni fogok,
(Megj: annak örülök hogy a koncepció jó..bár nem emlékszem hogy lett volna :)) | 643.
| 2025.11.11 09:48 | Gerencsér Anna - szerki -- meo | Közhasznú munkakerülgetés
|
| Válasz erre | Tisztelt Francesco de Oreillana!
A koncepció jó, és a szöveg ugyan még kissé csiszolatlan, de nem sok hiányzik ahhoz, hogy remek legyen. A legnagyobb hiba a hanyag központozás - már ennek a kijavítása is sokat lendítene az íráson. Ezen túl két ötletem is van hozzá: 1) Tartsa meg a "soha nem történik semmi különös" keretet, és írja még abszurdabbra, illetve viccesebbre az eseménysort - így az utolsó sor nem csak a keretet zárja be, de egyben ütős csattanó is lesz. 2) Ha nem akar nagyobb javításokat eszközölni a szövegen, vegye le róla a keretet. A szöveg jelenlegi formájában sokkal jobb végszó hozzá a "Reggelre értem vissza. Szerencsém volt, a kávé még forró volt. Gyorsan megittam, nehogy kihűljön."
Üdvözlettel: Gerencsér Anna | | A fenti posztra érkezett válaszok: Francesco de Orellana | 642.
| 2025.11.10 12:47 | Francesco de Orellana -- re: meo | Közhasznú munkakerülgetés
|
Válasz erre Előzmény | Tisztelt Miklóssi Szabó István
Köszönöm a meot, a központozással kapcsolatos kritika jogos, elég slendrián módon szoktam kezelni. Igyekszem ebből a szempontból átfésülni. Ami az elejét és végét illeti, tényleg keretnek voltak szánva, most megpróbáltam párszor végigolvasni azok nélkül...lehet hogy tényleg nem hiányoznának..még morfondírozok rajta kicsit. az agnymenés minősítésnek viszont tényleg örülök mert valóban az (picit aklasszikus csali mesék voltak a minta) :) Úgyhogy a javaslatoknak megfelelően átnézem, kipolírozom, és előbb utóbb felkerül a továbbfejlesztett változat. Mégegyzser köszönöm arámfordított időt | 641. 640.
| 2025.11.10 10:14 | Miklóssi Szabó István - szerki -- meo | Közhasznú munkakerülgetés
|
| Válasz erre | Tisztelt Francesco de Orellana!
Mímelt haraggal írom, a központozás helyességére vigyázzon!
Amúgy szeretem írását, kissé "agymenésnek" tűnik, teljesen jó értelemben. A végéről ezt törölném, mert túlbeszéli az egészet: Gyorsan megittam nehogy kihűljön. Soha nem történik semmi különös.
Bíbelődnék a mondatokkal is, hadd legyen feszesebb. Ha ezeket a változtatásokat végrehajtja, marad.
Köszönöm! | 639.
| 2025.11.10 07:36 | ferencszekely42@gmail.com -- re: meo | (Nem)Lekváros időhúzás (revise
|
Válasz erre Előzmény | Köszönöm a meot.
Ez egy hat éve felrakott (már módosított) verzió, azóta csücsült a szárazdokkban :) Időközben készültek belőle ujabb verziók is, a legfrissebbet ide másolom hátha orvosolja az előző verzió néhány hibájat:
(Nem)Lekváros időhúzás (re-revised, finetuning)(2025.06.09)
Az időt ma összetöröm Amíg néhány porszem marad Az estét magammal töltöm Úgysem kirakati darab
Körbejártam de elkéstem Már nem körülöttem kering Elmúlik pedig bevéstem Az agyamba szabvány szerint
Elkezdem de nem mondom be Nincs vége csak félbehagytam Addig amíg nem dobom be Nem látszik hogy rég feladtam
Húzom tovább időt kérek Csak egyetlen kis darabot Nem fér be és én sem férek Végigülöm a harmadot | 638. 637.
| 2025.11.10 07:28 | ferencszekely42@gmail.com -- re: meo | talán a másik fiókban...
|
Válasz erre Előzmény | Először is köszönöm a meot, es a rámforditott időt. Ami a hárompontosokat illeti, abban valószínűleg nem fogunk egyetérteni. Szerintem ez nem tökéletesség vs. tökéletlenség kérdése, egyszerűen nyitva hagyok dolgokat. Ezzel együtt ez is olyan javaslat amit megfontolok, úgyhogy lehet hogy ritkábban élek vele. Ami a "vers magát írja" megjegyzést illeti az viszont tényleg sokszor így van, én is azt érzem hogy nem én írom hanem íródik. Pontosan ezert van a legtöbbnek, módosított (reszelt) verziója (vagy éppen verziói). A konkret esetben ez a második vagy harmadik verzió (ha segít elő tudom ásni a teljes történetét a Conquistadores naplóból), de ezek szerint még messze nem ez a lehetséges végállapot. Úgyhogy még egyszer köszönöm a meot, es valamikor majd újra reszelő alá kerül ez is. | 636.
| 2025.11.09 23:50 | Tesch Gábor Ferenc - szerki -- meo | talán a másik fiókban...
|
| Válasz erre | Nem szeretem a hárompontokat, sem versben, sem prózában, főleg nem címek után! Ez egy vers akar lenni, egy mű (művészet) vagyis valahol a tökéletességre törekszik. Mindegy mi a téma, ugye jó verset akarunk, igyekszünk írni? Akkor viszont, ha ez nekünk fontos, és igényesek vagyunk magunkkal szemben, nem hagyjuk rá, nem vagyunk hanyagok a megformálás tekintetében. Ez köznapi, nem művészettel kapcsolatos dolgokban is tetten érhető. A pék nem ad megrágott kiflit a kezedbe, a kőműves nem csinál olyan falat, ahol hiányoznak a téglák sarkai. Az első két sor, a felütés izgalmasnak tűnik. De bele tudok kötni. Mi köze az eltévedésnek ahhoz, hogy milyen utakon alszom? Kissé klissészerűen folytatódik. Mintha önmagát írná a szöveg, gondolatfolyam. Nem lett belőle vers. Azonban érdemes próbálkoznod. | | A fenti posztra érkezett válaszok: ferencszekely42@gmail.com | 635. 634.
| 2025.11.09 22:38 | V. Szabó Mátyás - szerki -- meo | (Nem)Lekváros időhúzás (revised)
|
| Válasz erre | A cím nagyon jó. Itt is sikerül hozni azt a nyelvezetet, ami egyszerre metafizikus, avantgárd és soronkénti tagolásában pörgős, hozzáférhető. Nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy mennyire fontos ez a kiszólásókra, aforisztikusságokra tagolhatóság a 21. század hangjának keresésében; ezt bizonyítja a haikumániától kezdve a slam poetryn át Rupi Kaurig minden 'rövid formátumú' poétika hatalmas népszerűsége.
Ebben a versben viszont a sorok nem visznek elég mélyre és bár kétségkívül szellemesen kapcsolódnak, nem eléggé robbanékonyak, illetve van, ami nincs is egészen levezetve ("Körbejár de nem ismétel/Csak ugyanaz jön be megint"). Ezért múlikkal szavazok. | | A fenti posztra érkezett válaszok: ferencszekely42@gmail.com | 633. 632. 631.
| 2025.07.14 18:45 | Francesco de Orellana -- re: meo | Utolsó önarckép szalonnával
|
Válasz erre Előzmény | Köszönöm a véleményt és a rá.fordított időt.
Ugyanakkor úgy tűnik az izék picit összekeveredtek (jobb mintha összeverekedtek volna). Az idezetek az Összevisszafoglalás című képződményből származnak, míg a meo (látszólag) az utolso önarckép ... címűhöz szól. A lényeg hogy tetszett :).. De a bogár most beleült a fülembe: lehet hogy össze kellene fésülni őket? Mashup (vagy inkább smashdown :)) Akkor egyúttal köszönöm a bogarar is :) (nem mintha enélkül nem lennék bogaras :)) | | A fenti posztra érkezett válaszok: V. Szabó Mátyás - szerki | 0 25 50 75 100 125 150 175 200 225 250 275 300 325 350 375 400 425 450 475 500 525 550 575 600 625 650 |
|