Bíró RudolfBíró Rudolf költőnek 16 feldolgozatlan és 1 privát üzenete van.
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
72.
2018.06.29 17:22 | Papp-Für János - szerki -- meo | Mosolygödör
|
Válasz erre | Kedves Rudolf, nem lenne rossz, ha épp ekkora képzavar nem lenne benne:
mint egy falhoz támasztott, kávé-nélküli tekintet.
és kissé ilyen giccses:
Leszakadt égbolt folyik a kitaposott papucsom elé,
és ennyire csöpögősen szépelgő:
vihar utáni csend csöpög lassan a párkány nevető ajkán.
pfj | 71.
2018.06.20 12:30 | Bíró Rudolf -- re: Mosolygödör
|
Válasz erre Előzmény | Köszönöm kedves Miklós az észrevételeket és a véleményezést! Gondolkodni fogok rajtuk, bár nekem még így egész, de természetesen többszöri olvasás után még bennem is formálódhat! | 70.
2018.06.20 10:01 | Várkonyi Miklós -- Mosolygödör
|
Válasz erre | Jó az ötlet, a cím, jó a forma, a szokatlan rímstruktúra azonban nagy kihívás. Nem mondom, hogy nem sikerül megfelelni neki, de szerintem csak erős kompromisszumok árán. A megoldás (egyik esélye) az lehetne, ha a kifejezetten jó első és utolsó versszak közé csak egy, legfeljebb kettő jól kimunkált további ékelődne. (Ha az állszőrzet megmarad, végződjék "szakáll" formában, bármennyire rövid is.) | | A fenti posztra érkezett válaszok: Bíró Rudolf | 69.
2018.05.29 18:41 | Papp-Szalai Sándor - szerki -- meo | B.R.
|
Válasz erre | Kedves Rudolf, azért voltak benne jó sorok, nekem az indítás kifejezetten tetszett, s a legerősebbet Jancsi ki is emelte. Engem bevallom, kicsit zavart ez a rengeteg kötőjeles költői szóösszetétel (Adyt idézte), amik sokszor zavarosak is. Az utolsó két sorban pedig mintha lenne valami egyeztetési hiba, mert elég furán hangzik. Szerintem azért érdemes lenne dolgozni a szövegen, lehet nem kevés munkával jár, de bízom benne, hogy találkozom a javított változattal! | 68.
2018.05.29 17:43 | Papp-Für János - szerki -- meo | B.R.
|
Válasz erre | Kedves Rudolf, íme, ezek a jó sorok, a többit el messzire...
Két részeg asztal között
Már csak a földön csörömpölő üveg-tekinteteddel vitatkozom.
pfj | 67.
2018.05.27 14:35 | Bíró Rudolf -- re: B.R.
|
Válasz erre Előzmény | Nagyon köszönöm kedves György az észrevételeket, a dicséretet és azt, hogy olvastad a versem! :) Szép hétvégét! | 66.
2018.05.27 12:40 | Duma György -- B.R.
|
Válasz erre | Szépen ível a történet generációkon át. A "mi" elé feleslegesnek tartom az aposztrófot, úgyis használható vonatkozó névmásként. A "rekesz-érvelés", bár magyarázható, de számomra nagyon erőltetettnek tűnik. A szöveget egyébként is "forgatni" kell, míg emészthetővé érik, de ezt inkább dicséretnek szánom, mint bírálatnak. | | A fenti posztra érkezett válaszok: Bíró Rudolf | 65. 64. 63. 62.
2018.05.17 21:55 | Vajdics Anikó -- Kanapé
|
Válasz erre | Kányádi "Kuplé a veres villamosról" című verse jutott eszembe, és a kérdés: "eljárt-e az idő fölötte".
Nagyon jó vers.
A. | 61.
2018.05.17 20:15 | Várkonyi Miklós - szerki -- meo | Telefonfülke
|
Válasz erre | Már az is felüdülés, hogy a cím nagybetűvel kezdődik, és azután tovább is normális minden karakter, a központozók is. Lám, miféle részletekben nyilvánulnak meg a generációs különbségek: az én gyerekkoromban a vonalas telefon sem volt gyakori. Amúgy szeretjük-e vagy sem, a kommunikáció személyes eszközei velünk élnek, mi pedig élünk velük. Olykor, igen: párkapcsolatot. Egy apróság: egy telefonfülkébe akkor is fölösleges volna érmeket dobálni, ha a vonalak nem lennének üresek. Megtartós szöveg. | | A fenti posztra érkezett válaszok: Bíró Rudolf | 60.
2018.05.10 12:54 | Bíró Rudolf -- re: meo | Kanapé
|
Válasz erre Előzmény | köszönöm kedves Miklós a meo-t! Nos a kiemelt részt én az utóbbinak szántam és bár az Ön által felfedett másik lehetőség is sejtet némi igazságot, amire én személy szerint nem is gondoltam. | 59.
2018.05.10 10:42 | Várkonyi Miklós - szerki -- meo | Kanapé
|
Válasz erre | Több szempontból is felvetődik szerintem a műfaji kérdés, és nem csupán a "vers kontra próza" értelemben. Teljesül az antik görög drámákra érvényes hármas egység kitétele is: a cselekmény egyetlen térben, lineáris időben, azonos cselekvő személyekkel játszódik le - amikor az utóbbi megtörik, az egyben már a záró katarzis is. Érdekes sor "Az ágy alá söpört problémákkal", ahol két motívum keveredik: az ágy alatt megbúvó betörő vagy szerető és a szőnyeg alá söpört problémák.
És akkor a műfajról: az ismert definíció szerint versről van szó, hiszen szerzője versnek szánta. | | A fenti posztra érkezett válaszok: Bíró Rudolf | 58. 57. 56. 55.
2018.05.09 15:03 | Frady Endre -- Kanapé
|
Válasz erre | Bár ezt a versformát (versforma hiányt) nem szeretem, az utolsó sor mégis meghozza a kijózanító katarzis érzést. | | A fenti posztra érkezett válaszok: Bíró Rudolf | 54.
2018.05.09 14:14 | Bíró Rudolf -- re: egy ív egy morzejel..és követhető...
|
Válasz erre Előzmény | Kedves Imre! Nem akartam megbántani a re-hozzászólásommal, és lényegében az Ön meo-ja tartalmi része minimális részét képezte annak. Elsősorban Krisztina hozzászólására reagáltam. Mindenesetre,;továbbra is fennáll az, hogy elfogadom az ellenérveket! Így az Önét is! Szép napot! | 53.
2018.05.09 06:32 | Busznyák Imre - szerki -- re: egy ív egy morzejel..és követhető...
|
Válasz erre Előzmény | Kedves Rudolf! Amit írtam, az a szövegről szóló kritika volt, merthogy a versideálom szerint nem rejtvény, hanem a megvilágítás lenne a cél. Bocsáss meg, kérlek, ha nem fogalmaztam volna elég pontosan, de egyetlen versszakba belezsúfolni ennyi képet szerintem nem esztétikus! Kérdéseket tettem föl, miután elgondolkoztam az olvasottakon. Ha a versről akarnál párbeszédet folytatni, abban partner lennék, szívesen kifejteném az indokaimat. A minimalizmusra szerintem nem jellemző a képek burjánzása. Hogy szabadvers, azzal nem volt bajom. Az elhallgatott némaság elletéte valóban lehetne a beszédes némaság is (hogy ismét ellentétpárral éreztessem a problémát), de azzal is van egy kis bibi, hogy közhely, s igy "égre kelne az éji folyó csillaga". | | A fenti posztra érkezett válaszok: Bíró Rudolf | 52.
2018.05.08 13:38 | Bíró Rudolf -- re: titkolnivalók?
|
Válasz erre Előzmény | Kedves Krisztina! Szerintem ezt most hagyjuk abba, nincs titkolni valóm, csak azok olyan magánbeszelgetések. Megmondom őszintén ezeket sem tenném ki, miért tartozna másra két ember privát beszélgetése.? Hagyjuk abba ezt a gyerekes vitát, ok? Amúgy megkérdezném, miért szálltál rám ennyire? | 51.
2018.05.07 21:25 | Bíró Rudolf -- re: egy ív egy morzejel..és követhető...
|
Válasz erre Előzmény | Kedves Imre és Krisztina! Először is köszönöm, hogy foglalkoztatok a versemmel! Ugyanakkor az sem bánt, ha nem tetszett, hiszen nem tetszhet mindenkinek minden vers. Viszont pár dologgal nem értek egyet: A vers szándékosan minimál, és szabad. Sokszor nem kell kimondani minden gondolatot, mert magyarázós lesz a vers. Szeretem, ha a vers megmozgatja a gondolatokat, viszont, ha túl van magyarázva, akkor veszít az értékéből. Azért mondom ezeket most így, mert sok olyan embernek megmutattam, akiknek a véleménye fontos és értenek a lírához. Ők egyetértettek velem, és a versem szerkesztésével, tartalmával. Nem tartom magam nagy költőnek vagy ilyesmi, távol álljon tőlem, nem is azért írtam ezeket, hisz nagyon is adok mások véleményére, de hogy "gyengének" titulálni úgy a verset, hogy szerintem még a címen sem gondolkozott el az illető, az kiveri a biztosítékot. (Amit viszont nagyon köszönök Miklósnak, hisz ott látom, hogy igen is utána nézett, elgondolkozott a miérteken és következtetéseket vont le!) Baromság az "elhallgatott némaság"??? Elgondolkoztál a szóösszetételen, a szószerkezeten? Miért van így? De rendben van. Mások vagyunk. Elfogadom a nem tetszést. De azt is lehet olyan formába, hogy normális keretek között maradjunk, megválogatva a szavakat és jelzőket. Majd kiderül a vers sorsa, rábízom a többi szerkesztőre! Szép napot! | | A fenti posztra érkezett válaszok: Busznyák Imre - szerki | 50.
2018.05.06 15:24 | Mórotz Krisztina -- egy ív egy morzejel..és követhető...
|
Válasz erre | de vajon elég-e egy ív meg egy morzejel, meg az, hogy követhető a vers, ami gyenge? múltidőben első versszak a fájdalom. De akkor miért használ töltelékszavakat, miért képes leírni egy akkora baromságot, hogy elhallgatott némaság? miért költőieskedik, hiteltelenné téve azt az újságpapírt... ami amúgy a fuldoklást a visszafojtott, ki nem mondott meg nem beszélt igazságot takarja? Írja le nyersen nekem, hol akadtak el a ki nem mondott szavak! De ne így... csili nélkül.
... ráadásul mégcsak nem is szép külalakra... szóval ezt a tördelés dolgot Károly már szóvá tette volna! Imre mulasztotta, Ő szerkesztő, én mint olvasó halandokkot olvastam. Imrének azért sok igazsága van.. nem tudok mit mondani, csak azt hogy vakarom az agyam..( mivel? kötőtűvel? tetűfésüvel a homloklebenyt?
egyébként erősebb mondatok ezek:
...Hazugságok, minden ki nem mondott szó hazugsággá aljasul.Prostituálódik.. Nem tudom mikor akadt el bennem, hol rekedt meg, fásultság aztán már az sem. öklöm a számban, körülöttem. törött tükrök mikbe nem merek belenézni álarcaink.rég lehullott papírmasék ---- nem marad más csak a csend zsibbadt az agy. éjjel két óra hétfő. már örökké.
persze ez csak példa. példák...
| | A fenti posztra érkezett válaszok: Bíró Rudolf | 49.
2018.05.06 09:45 | Várkonyi Miklós - szerki -- meo | -. ..-.. -- .-
|
Válasz erre | A cím négy Morze-jelet tartalmaz, visszaalakítva a NÉMA karaktersort kapjuk, amely valóban egyik kulcsszava a szövegnek. Azt hiszem, a benne szereplő "elhallgatott némaság" nagyjából ugyanazt jelenti, mint az el nem hallgatott, bár azért lehet egyfajta fokozó funkciója a jelzőnek. A vers íve szerintem jól követhető, a gondolatfoszlányok logikusan követik egymást. Az a tény, hogy két olvasóban vagy bírálóban eltérő hatást generál, azt valószínűsíti, hogy egy harmadik lehet érvényes... | 48. 0 25 50 |
|