ID |
Szerző
Cím |
Kategória |
Kiadó |
Kiadás éve |
Olvasó |
Olvasói vélemény |
215 |
Carsten Stroud
Különös vádalku |
regény |
Generalpress |
2004 | Soproni Mária | Zseniális meseszövés, nagyszerű dramaturgiai érzék, folytonos feszültség. Irodalom, krimi álruhában. |
342 |
Calvino, Italo
Ha egy téli éjszakán egy utazó |
regény |
Európa |
1985 | lézerszív | Posztmodern regényelmélet regényben, 10 pastiche mint 10 regény-Auftakt olvasó- plusz írókukkolós keretben. Teoretice csúcs revelatív, egyébként összvissz tök izgi kísérlet. (Hobbi)esztétáknak desszertként javallott. (Giulio Einaudi, 1979) |
84 |
Bret Easton Ellis
A vonzás szabályai |
regény |
Európa |
2001 | Jeges Ferenc | Camden,az amerikai művészegyetem világát bemutató könyvet vehet kezébe az olvasó. fiatalok, akik képtelenek egyműással kapcsolatot teremteni. Párhuzamosan egymás mellet elsuhanó életsorsok. Ehhez társul az író rövid mondatos, szaggatott,tényszerű leírása.Roger Avary érdekes filmet gyúrt össze belőle |
88 |
Bret Easton Ellis
A vonzás szabályai |
regény |
Európa |
2001 | -g- | Újabb önsanyargató olvasás. Tökéletesen üres könyv tökéletesen üres emberekről, én pedig gyanítom, a kultkönyv valójában nem más, mint egy kupac díszlet (szeretkezések, drogok, agresszivitás), amely előtt elüldögél az olvasó, ha már kifizette a borsos jegyárat. Nem ajánlom. Ennyi. |
353 |
Bret Easton Ellis
Az informátorok |
novelláskönyv |
Európa |
1996 | mellon collie. | Feltehetően nem bestsellernek szánt elbeszéléskötet, az amerikai (ezredvégi?) "Zeitgeist" kutatóinak azonban "kincsesbánya" lehet. Nem ítélkezik, csak megmutat. (Nem tehet értük semmit.) |
240 |
Bret Easton Ellis
Holdpark |
regény |
Európa Könyvkiadó |
2005 | Mészáros Balázs | A nagy felhördülést keltő, irodalmi értékéről sok vitát indító Amerikai Psycho közvetett folytatása. Korábbi művekhez képest kétséges módon lecsúszott lektűr, mégis retteneteses szórakoztató és igényesen fogalmazott; a szerző saját életét mélyen belevonva a történetbe. Kikapcsoláshoz soha rosszabbat |
495 |
Böszörményi Zoltán
Vanda örök |
regény |
Ulpius-ház |
2006 | zathureczky | Nyugati - talán amerikai - minták alapján íródott én-elbeszélés, felületes gondolatiságával inkább taszítja olvasóját. Gyenge fércmű. |
67 |
Borbély Szilárd
Berlin-Hamlet |
verskötet |
Jelenkor |
2003 | Bajtai András | "Semmi sem múlik el oly visszahozhatatlanul, mint a reggel", felkészülés egy utazásra, bolyongás Berlin utcáin, múzeumokban, reptereken, levelek és allegóriák, az otthontalanság szorongó élményének pontos, érzékien lírai megvalósulása egyetlen kötetben. |
23 |
Bohumil Hrabal
Harlekin milliói |
regény |
Európa Kiadó |
1998 | Oros Eszter | Az öregség titkai, az elmúlás minden fájdalma és szépsége gyönyörű mondatokba foglalva! |
140 |
Bodor Béla
Városablak |
regény |
Noran |
2003 | Regula | Amolyan "Hol kezdődik az ecset, és hol a festő?" féle könyv ez. Szentkuthy Prae-je jut eszembe, melyben a mester felveti, vajon mi volna, ha a Rómeó és Júlia cselekményszála a történet egyik szereplőjévé válnék. (vagy hogy is van ez) |