NAPLÓK: odetamo (V. A.) 
Legutóbbi olvasó: 2025-10-30 20:12 Összes olvasás: 2977| 4. | [tulajdonos]: ... | 2021-03-04 23:14 | 
| TARTALOM
 
 
 Köszönetnyilvánítás    4
 Bevezetés    5
 A dolgozat rövid összefoglalása    6
 1. Az ambivalenciáról általában    7
 1.1. Ambivalencia hétköznapi, nyelvi, irodalmi, képi megnyilvánulásairól    7
 1.2. Az ambivalencia fogalom- és tárgyköre    9
 2. Elméleti háttér    11
 2.1. A pszichoanalízis mint az ambivalencia elmélete    11
 2.2. Az ambivalencia fejlődéslélektani alapmodellje: az újraközeledési szakasz    13
 2.3. Az ambivalencia fogalma a tárgykapcsolatelméletben    14
 2.3.1. A tárgykapcsolatelméletről dióhéjban    14
 2.3.2. A fejlődési pozíciók és az ambivalencia fogalma Melanie Klein elméletében    15
 2.4. Az ambivalencia elhárításának mechanizmusai    17
 2.5. Az "árnyék" fogalma C. G. Jung elméletében    22
 2.6. Az ambivalencia kóros megnyilvánulásairól    22
 2.7. A szülői "delegációk" ambivalencia-képző hatása    23
 3. A pszichodráma elmélete és eszköztára    26
 3.1. Moreno személyiségmodellje    26
 3.2. A pszichodráma módszere    27
 3.3. Ambivalens tendenciák a pszichodráma színpadán    29
 3.3.1. A tudatosság szintjei    29
 3.3.2 Az ambivalens érzések feltárásának és megjelenítésének pszichodramatikus eszközei    31
 3.4. A továbblépés irányai    39
 4. "Kell a gyereknek a korlát (?)"  - esetmegbeszélő pszichodráma csoport
 a XII. kerületi Nevelési Tanácsadóban    43
 4.1. A csoport keretei    43
 4.2. A csoport tagjainak bemutatása    45
 4.3. Esettanulmány    48
 4.3.1. Piroska    49
 4.3.2. Rózsa    65
 4.4. A csoporfolyamat szakaszai, csoportdinamika    72
 4.5. A csoport életútjának egybevetése az énazonosság kialakulásának szakaszaival    74
 Záró gondolatok    79
 Jegyzetek    80
 Irodalomjegyzék    82
 FÜGGELÉK: A csoportülések leírása (jegyzőkönyv)    83
 
 
 | 
|  | 
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak.
Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!