NAPLÓK: odetamo (V. A.)
Legutóbbi olvasó: 2024-11-23 12:24 Összes olvasás: 22574. | [tulajdonos]: ... | 2021-03-04 23:14 |
TARTALOM
Köszönetnyilvánítás 4 Bevezetés 5 A dolgozat rövid összefoglalása 6 1. Az ambivalenciáról általában 7 1.1. Ambivalencia hétköznapi, nyelvi, irodalmi, képi megnyilvánulásairól 7 1.2. Az ambivalencia fogalom- és tárgyköre 9 2. Elméleti háttér 11 2.1. A pszichoanalízis mint az ambivalencia elmélete 11 2.2. Az ambivalencia fejlődéslélektani alapmodellje: az újraközeledési szakasz 13 2.3. Az ambivalencia fogalma a tárgykapcsolatelméletben 14 2.3.1. A tárgykapcsolatelméletről dióhéjban 14 2.3.2. A fejlődési pozíciók és az ambivalencia fogalma Melanie Klein elméletében 15 2.4. Az ambivalencia elhárításának mechanizmusai 17 2.5. Az "árnyék" fogalma C. G. Jung elméletében 22 2.6. Az ambivalencia kóros megnyilvánulásairól 22 2.7. A szülői "delegációk" ambivalencia-képző hatása 23 3. A pszichodráma elmélete és eszköztára 26 3.1. Moreno személyiségmodellje 26 3.2. A pszichodráma módszere 27 3.3. Ambivalens tendenciák a pszichodráma színpadán 29 3.3.1. A tudatosság szintjei 29 3.3.2 Az ambivalens érzések feltárásának és megjelenítésének pszichodramatikus eszközei 31 3.4. A továbblépés irányai 39 4. "Kell a gyereknek a korlát (?)" - esetmegbeszélő pszichodráma csoport a XII. kerületi Nevelési Tanácsadóban 43 4.1. A csoport keretei 43 4.2. A csoport tagjainak bemutatása 45 4.3. Esettanulmány 48 4.3.1. Piroska 49 4.3.2. Rózsa 65 4.4. A csoporfolyamat szakaszai, csoportdinamika 72 4.5. A csoport életútjának egybevetése az énazonosság kialakulásának szakaszaival 74 Záró gondolatok 79 Jegyzetek 80 Irodalomjegyzék 82 FÜGGELÉK: A csoportülések leírása (jegyzőkönyv) 83
|
|
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak.
Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!