| KIEMELT AJÁNLATUNK | |
| Új maradandokkok | |
| FRISS FÓRUMOK | |
| FRISS NAPLÓK | |
| VERSKERESő | |
| SZERZőKERESő | |
| FÓRUMKERESő | |
|
Zsigmond Eszter
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
249. 248. 247. 246. 245. 244. 243. 242. 241.
2023.07.06 19:28 | Fűri Mária - szerki -- meo | Köszönöm
|
Válasz erre | Jó ez így, valóban. A 'szeretsz' ismétlődése összefogja a verset. A szelíd, épphogy humoros érzelem nem fordul át giccsbe. Hatásos határeset. Marasztalom én is. | 240. 239.
2020.07.07 15:15 | Zsigmond Eszter -- re: meo | Ötven centi
|
Válasz erre Előzmény | Köszönöm a meót és a marasztalást! Számomra annak a sornak nagyon erős érzelmi töltete és funkciója van ott, ezzel érzem teljesnek a verset.Talán cél is volt, hogy ilyen "megakasztó" legyen (bár ilyen tudatos író nem vagyok). | 238. 237. 236. 235.
2018.08.22 16:37 | Juhász Tibi - szerki -- meo | 3. szonett
|
Válasz erre | Rendben, engem megvett ez a szöveg. Könnyed, könnyedén veszi az akadályokat, az intertextusok is szervesülnek, remekül működnek. Maradjon! | 234.
2018.08.20 17:26 | Hepp Béla -- 3. szonett
|
Válasz erre | Tetszik, több okból is: tetszik, hogy a Shakespeare-szonett első quartinájának második két sorába kereteztél saját érzést, gondolatot, és hogy a quartinák rímeltetését milyen szépen hoztad. Nem könnyű a főnévi igenevekkel úgy tartalmat megfogalmazni, hogy ne váljon erőltetetté, unalmas sorolássá; szerintem itt nagyon jól megoldottad. Vártam, hogy a páros sorok is fölfejlődjenek 11 szótagosra a kellemesen tartott ritmusban, ez itt nem történt meg. A terzinák rímeltetésével még dolgozhattál volna, hogy a keresztrímek helyett a kétszer hármas sorok megfelelő sorvégeit rímeltesd össze, de ez olyan finoman, még optikailag is megindokolt eltérítés, ami bennem nem vett le a vers értékéből. A 10 szótagos páros sorok szabályossága viszont meg is tört a záró sornál, hiszen az eredeti beidézett sor 11 szótagú. Mindemellett nagyon nagy örömmel olvastalak, szép kötésű, formai és tartalmi egységű vers. | 233. 232. 231. 230.
2014.07.03 21:14 | Zsigmond Eszter -- re: Az ember hajnalban (jav.)
|
Válasz erre Előzmény | Az "ülnek a hajnali első villanyfényig"-sor a titánokra és a szfinxekre utal vissza. Ők leselkednek a védtelen, síró gyermekre. A harmadik sor pedig valóban nem kapcsolódik szervesen az előzőekhez, ezért is van zárójelben, mintegy hangulati kiegészítésként. Ilyen erővel azon is vitatkozhatnánk, hogy mi köze az alvó szegeknek a plakátmagányban ázó éjjelekhez. Mindazonáltal mindenkinek jogában áll, hogy a maga szája íze szerint értelmezze a verset, és eldöntse, szerinte van-e közölnivalója, vagy sem. :) | 229.
2014.07.03 15:30 | Galló D -- Az ember hajnalban (jav.)
|
Válasz erre | "A síró gyermeket most senkik se védik, ülnek a hajnali első villanyfényig (addig minden kapu: átjáró s tükör). "
Három sor a versből (tetszés szerinti kiemelés csak) aminek egymáshoz semmi köze nincs, mind önálló életet él. Nagyon szabadjára engedett, fegyelmezetlen gondolatsor ez így. Kik is ülnek a villanyfényig, az alany belerejtőzik a semmibe, valami rendet kellene vágni köztük, hogy egységes kép alakulhasson ki a versből szándéka szerint, ha van valami közölni valója az olvasóval. | | A fenti posztra érkezett válaszok: Zsigmond Eszter | 228.
2014.07.03 12:13 | Tesch Gábor Ferenc - szerki -- meo | Templomrablás
|
Válasz erre | Az első két sor ugyan nyelvileg igényesen, és szépen fogalmazott, önmagában a kép mégiscsak túlontúl szürreális, és az első strófa végére képzavarossá is válik. A harang sokat használt, szép szimbólum, ám itt funkciótlanná válik a strófa végére, mert nem lényegül át a jelentés. Egyébként ki az a "valaki", aki harangok nyelvét tépkedi, és miért teszi ezt? Erre nem jöttem rá, és ez a fajta bizonytalanság nem tesz jót a mondanivalónak sem.. Az első versszak utolsó két sora képzavaros, hogy a fel nem csendülő hangok szellemei sikoltozzanak, ez már eléggé sok(k) is volt, egyrészt túlzsúfolt, másrészt, mint említettem, képzavaros. Én nem tudok róla, hogy a hangoknak lennének szellemei például. A harmadik versszak utolsó két sora tiszta, használható, közhelymentes. Talán egy másik versben. | | A fenti posztra érkezett válaszok: Zsigmond Eszter | 227. 226. 225.
2014.06.08 14:10 | Zsigmond Eszter -- re: Semmi és
|
Válasz erre Előzmény | Köszönöm! :) Nem is nagyon tudnék más lenni. De szerintem nincs is erre szükség, mert aki hűtlen önmagához, az hiteltelen, ergo elveszi önmagától az esélyt is, hogy legalább néha valami igazán jót alkosson. Persze így is ír az ember egy csomó rosszul sikerült verset, nadehát ki nem. :) Örülök, hogy itt jártál, és olvastál! | 0 25 50 75 100 125 150 175 200 225 |
|
|