A lírai én és a projektált nõ esete
Márciusvégi vásárlós nap volt. Én rá néztem és ő
vissza rám.
Márciusvégi zsémbes közhelyekkel néma jeleket rajzolt a
délután.
(nem tartott tovább tíz másodpercnél. Tíz másodperc egy zsémbes
nő vége.
Tíz másodpercig minden pórusommal beleláttam unott
életébe:
- egy közhelyes, sivár, jártányi nő volt. Emlékeiben csak
tört helyek,
hol néma jeleket álmodik a hajnal s szárnyak nélkül repülnek a
fellegek,
hol elgurult üveggolyó a pillanat és a várakozás már
untig unt,
hol egymás összetört álmainak csupán pillantásnyi tükrei
vagyunk.
Hol áll egy otthon kis kerttel, kutyával, mely hozzáolvadt a
kis házhoz.
Hol áll egy otthon kis kerítéssel, mely kizárja ezt a nagy, rohadt
világot.
Hol minden nyugodt, közhelyes, sivár de
különben,
mint az otthonokkal lenni szokott, minden jó helyen van csak a
küszöb nem.-
s a tört helyek sűrűjében egy zsémbes nő, aki tényleg vágyik valami
jobbra,
és tesz és harcol és szenved és éjjelente kifekszik a nagyobb
csillagokra.
Ki unott derüvel szemléli az időt. Kire minden kisebb változás
rá vall.
Kinek egy üveg vodka néha egyenlő a filozófi-
ával.
Ki felsír, sirat, majd sírba fekszik. Kinek pillantását látni minden
boltban.
S kinek én tíz másodpercig egy egész hónapot betöltő reménysége
voltam).
Várta hogy szóljak, szájon csókolt, majd szörnyű sértődött
arcot vágott.
S én - mint akinek igaza van - összegeztem: már csak ilyenek ezek az márciusvégi, zsémbes
délutánok.
Hagyjon üzenetet a szerzőnek!Csak ehhez a vershez tartozó hozzászólásokHozzáadás a KEDVENC VERSEK listájához.