NAPLÓK: törmelék Legutóbbi olvasó: 2024-11-21 14:10 Összes olvasás: 28019228. | [tulajdonos]: of | 2023-12-02 14:25 | Miután én nem azon a Magyarországon élek, ahol finn színvonalú az egészségügy, amiben most sajnos nyakig érintve vagyok, az oktatás sem hasít, bár el kell ismernem, h építőipari cselekmények szép számban valósultak meg ezen a téren is. Például iskolámban, ahonnan múlt évben racionalizálásra hivatkozva egy angoltanárt elküldtek, egy némettanárt meg passzív agresszíven elüldöztek, továbbá úgy fűtöttek, hogy volt kolléganő, aki plédben tanított, arra nem sajnáltak több milliót elkölteni, hogy a gazdasági vezető, aki egyébként az előbbi intézkedések ötletgazdája volt, beköltözhessen a volt rajz szaktanterem helyére. Jobb volt a világítás, no. Két épületben történtek emiatt jelentős építési munkálatok, a rajztagozat meg azóta a könyvtár hátsó helyiségében van, hiába a közfelháborodás és tanári tiltakozás.
De a hatékonyság azóta is fókuszban: a gazdasági iroda dolgozóinak nemcsak napi szinten le kell adniuk, h mit fognak elvégezni egy adott napon, de azt is, hogy ebből mennyit teljesítettek. Plusz azt is - nem hazudok- hogy mikor és mennyi ideig voltak vécén.
Ez csak a bevezető elkanyarulásom, az az igazság, h kurva sok dolog kavarog bennem megíratlanul, de mivel nagyon ritkán van alkalmam írni, ha egyszer nekifogok, jönne ki az egész.
Szóval most csak azért ültem ide, h leírjam, h a fennálló világrendnek, s ebben Magyarország jelenlegi urainak természetes ellensége a jó pedagógus. Úgyhogy teljesen természetes, h uszítanak ellenük, h már terjed a csúfnevünk is, ahogy liberális helyett is csak libsit köpnek oda hazánk egyes fiai, a Kormányablakban is az jött ki az ügyintéző száján, h tudja ő, h a "pedáknak" se mindig könnyű.
Egy normális pedagógus közösséget épít és bántalmazásellenes. És pl tudja, h legtöbbször az utóbbi nem azzal kezdődik, h megverik a nagyok a kicsit, akit könnyű megverni, hanem, h elkezdik csúfolni. Beszólnak neki. Viccből, ugye. Vagy csúfnéven kezdik hívni. (Ami első lépcső a dehumanizálás felé.) Van, persze, fekete pedagógia, ahol a tanár visszaél a hatalmával. És ő csúfol, pl azzal, h megszégyenít. De aki a gyerekekért lett pedagógus, az ennek megpróbál ellene tenni.
S mivel napi szinten csinálja, csak felismeri, ha látja ugyanezt a hatalom kommunikációjában. Mert az az igazság, h az ember nemcsak a gyerekekért lett pedagógus. Hanem az emberekért. És ha nem azért ment oda, mert csak oda vették fel, hanem gyakorlatilag bárhova felvették volna, de ezt és ezért választotta, akkor nem tudja nem meglátni a párhuzamokat az osztály és a nemzet között. És hogy mit művel a közösséggel az osztályfőnökünk. Csúfol, illetve csúfoltat. És eszében sincs ellene tenni.
És ez csak az egyik. A másik a szabályok betartatása, a gondolkodó, felelősséget vállaló emberré nevelés. Elsősorban példamutatással. Emberszámba venni a gyereket, odafigyelni az igényeire és nem hazudni neki. A tévedések felvállalása. Tök nehéz. De gyönyörű, tényleg. Mindennek ellenére, még mindig sokszor úgy érzem, ez az, aminek van értelme.
De, hogy visszakanyarodjak ahhoz, amiről írni akartam, mert nem ez volt az, nézem a DOKK-esteket, és tényleg nem értem, h nem tűnik föl a nemek aránya. Biztos vagyok benne, h bonyolult összeszervezni és baromi nagy munka, de az utóbbi időben férfi, férfi, férfi, férfi. Nem lehetne kicsit vegyesebb? (Osztályfőnökként biztos így kéne csinálni.) | |
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
|
|