törmelék: of

Folytatódnak a Dokk estek, az eseményt a dokk.hu facebook lapján is hirdetjük.

 
2841 szerző 39049 verse
dokk.hu irodalmi kikötő :: alapítva 2000-ben
Bejelentkezés
KIEMELT AJÁNLATUNK

Szilasi Katalin
  Jónás imája - másképp
Új maradandokkok

Tóth Gabriella: Hadd fájjon
Tóth Gabriella: Kérdőjelek okulással
Tóth Gabriella: Katyvasz
Tóth Gabriella: Fohász
Farkas György: cím nélkül (20)
Szabó T. Anna: Portré
Imreh András: KOMPOSZT
Bátai Tibor: a különbözők egyformaságáról
Tamási József: túl az Igazság-zuhatagon
Tamási József: titkaim
FRISS FÓRUMOK

DOKK_FAQ 5 órája
Gyors & Gyilkos 10 órája
Tóth János Janus 14 órája
Pálóczi Antal 15 órája
Szilasi Katalin 15 órája
Paál Marcell 16 órája
Karaffa Gyula 17 órája
Tamási József 19 órája
Farkas György 19 órája
Kosztolányi Mária 1 napja
Duma György 1 napja
Valyon László 1 napja
Ocsovai Ferenc 1 napja
Gyurcsi - Zalán György 1 napja
Vadas Tibor 1 napja
Vezsenyi Ildikó 1 napja
Vasi Ferenc Zoltán 2 napja
Tóth Gabriella 2 napja
Kiss-Teleki Rita 3 napja
Albert Zsolt 4 napja
FRISS NAPLÓK

 Bátai Tibor 4 órája
Hetedíziglen 7 órája
fény árnyék 13 órája
mix 14 órája
Sin 16 órája
ELKÉPZELHETŐ 16 órája
az univerzum szélén 17 órája
Baltazar 19 órája
Párbeszéd egy jobb Dokkról 1 napja
A vádlottak padján 1 napja
négysorosok 1 napja
PÁLÓCZI - SZABADVERSTAN II. 2 napja
Dokk-verspályázat 2 napja
Gyurcsi 4 napja
Zúzmara 4 napja
BECENÉV LEFOGLALÁSA
VERSKERESő

Részlet a versből:
SZERZőKERESő

Szerző névrészletre:
FÓRUMKERESő

Szövegrészlet:
FOTÓK


NAPLÓK: törmelék
Legutóbbi olvasó: 2025-06-01 02:51 Összes olvasás: 31103

Korábbi hozzászólások:  
228. [tulajdonos]: of2023-12-02 14:25
Miután én nem azon a Magyarországon élek, ahol finn színvonalú az egészségügy, amiben most sajnos nyakig érintve vagyok, az oktatás sem hasít, bár el kell ismernem, h építőipari cselekmények szép számban valósultak meg ezen a téren is. Például iskolámban, ahonnan múlt évben racionalizálásra hivatkozva egy angoltanárt elküldtek, egy némettanárt meg passzív agresszíven elüldöztek, továbbá úgy fűtöttek, hogy volt kolléganő, aki plédben tanított, arra nem sajnáltak több milliót elkölteni, hogy a gazdasági vezető, aki egyébként az előbbi intézkedések ötletgazdája volt, beköltözhessen a volt rajz szaktanterem helyére. Jobb volt a világítás, no. Két épületben történtek emiatt jelentős építési munkálatok, a rajztagozat meg azóta a könyvtár hátsó helyiségében van, hiába a közfelháborodás és tanári tiltakozás.

De a hatékonyság azóta is fókuszban: a gazdasági iroda dolgozóinak nemcsak napi szinten le kell adniuk, h mit fognak elvégezni egy adott napon, de azt is, hogy ebből mennyit teljesítettek. Plusz azt is - nem hazudok- hogy mikor és mennyi ideig voltak vécén.

Ez csak a bevezető elkanyarulásom, az az igazság, h kurva sok dolog kavarog bennem megíratlanul, de mivel nagyon ritkán van alkalmam írni, ha egyszer nekifogok, jönne ki az egész.

Szóval most csak azért ültem ide, h leírjam, h a fennálló világrendnek, s ebben Magyarország jelenlegi urainak természetes ellensége a jó pedagógus. Úgyhogy teljesen természetes, h uszítanak ellenük, h már terjed a csúfnevünk is, ahogy liberális helyett is csak libsit köpnek oda hazánk egyes fiai, a Kormányablakban is az jött ki az ügyintéző száján, h tudja ő, h a "pedáknak" se mindig könnyű.

Egy normális pedagógus közösséget épít és bántalmazásellenes. És pl tudja, h legtöbbször az utóbbi nem azzal kezdődik, h megverik a nagyok a kicsit, akit könnyű megverni, hanem, h elkezdik csúfolni. Beszólnak neki. Viccből, ugye. Vagy csúfnéven kezdik hívni. (Ami első lépcső a dehumanizálás felé.) Van, persze, fekete pedagógia, ahol a tanár visszaél a hatalmával. És ő csúfol, pl azzal, h megszégyenít. De aki a gyerekekért lett pedagógus, az ennek megpróbál ellene tenni.

S mivel napi szinten csinálja, csak felismeri, ha látja ugyanezt a hatalom kommunikációjában. Mert az az igazság, h az ember nemcsak a gyerekekért lett pedagógus. Hanem az emberekért. És ha nem azért ment oda, mert csak oda vették fel, hanem gyakorlatilag bárhova felvették volna, de ezt és ezért választotta, akkor nem tudja nem meglátni a párhuzamokat az osztály és a nemzet között. És hogy mit művel a közösséggel az osztályfőnökünk. Csúfol, illetve csúfoltat. És eszében sincs ellene tenni.

És ez csak az egyik. A másik a szabályok betartatása, a gondolkodó, felelősséget vállaló emberré nevelés. Elsősorban példamutatással. Emberszámba venni a gyereket, odafigyelni az igényeire és nem hazudni neki. A tévedések felvállalása. Tök nehéz. De gyönyörű, tényleg. Mindennek ellenére, még mindig sokszor úgy érzem, ez az, aminek van értelme.

De, hogy visszakanyarodjak ahhoz, amiről írni akartam, mert nem ez volt az, nézem a DOKK-esteket, és tényleg nem értem, h nem tűnik föl a nemek aránya. Biztos vagyok benne, h bonyolult összeszervezni és baromi nagy munka, de az utóbbi időben férfi, férfi, férfi, férfi. Nem lehetne kicsit vegyesebb? (Osztályfőnökként biztos így kéne csinálni.)


Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak.
Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!




Kedvenc versek

Egyelőre a lista üres. Bővíteni a listát az egyes versek olvasásakor lehet.
Mások kedvenc versei

2025-05-31 19:06 jók
2024-05-30 08:23 l
2024-01-06 21:31 Sokadik
2023-07-15 16:45 Kosztolányi M. szerint
2023-07-10 12:57 Genovéva ajánlása
2022-10-13 10:07 lilis
2022-05-13 09:03 lili
2021-11-05 08:42 lista
2020-11-27 16:47 Kedvenc verseim
2020-09-25 22:55 furim
ÚJDONSÁGOK a dokkon

2025-05-31 22:23   Napló: Bátai Tibor
2025-05-31 21:55   új fórumbejegyzés: DOKK_FAQ
2025-05-31 19:25   Napló: Hetedíziglen
2025-05-31 19:06   Kedvencek lista: jók
2025-05-31 18:53   új fórumbejegyzés: DOKK_FAQ
2025-05-31 16:47   új fórumbejegyzés: Új Gyors és Gyilkos
2025-05-31 15:37   új fórumbejegyzés: Karaffa Gyula
2025-05-31 14:50   új fórumbejegyzés: DOKK_FAQ
2025-05-31 14:07   új fórumbejegyzés: DOKK_FAQ
2025-05-31 13:25   Napló: fény árnyék