Temesi Adél
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
13. 12.
2010.08.19 23:27 | csega -- Elmúlt A dél
|
Válasz erre | Az Adél versekben az nem tetszik, hogy egyértelműen rámegy a "20 éves aranyos kislány vagyok és meztelenkedésről és izgatásról verselek" stílusra, és vár, hogy vajon a férfi olvasók ettől jobb versnek ítélik-e az írást. Nők ilyet általában nem tesznek, de kitudja. | 11.
2010.08.19 20:41 | Cservinka Dávid -- x
|
Válasz erre | nem is tudom. szeretek jóhiszemű lenni, ameddig lehetek, persze aztán mindenkiről kiderül valami. hétköznapi pesszimizmus. hogy adél adél-e vagy sem, nem érdekel; az sem, hogy nő vagy férfi, nem érdekel hány éves, nem tételezek föl róla semmi negatívumot, semmi pozitívumot, nem ítélkezem fölötte; nem érdekel, milyen a melle valójában; az érdekel, hogy a versében milyen. érdekel a lírája, már csak azért is, mert ennyire megoszt minket; érdekel, mert következetesen biceg, hallgat el mondat közepén; ugyanilyen következetességgel sulykolja minden versszakában ugyanazt, de mindig kisebb változtatásokkal máshogy. nem érdekel, hogy álneves profi, vagy tehetséges amatőr. ha tanulni akar itt, tanulni fog, ha nem, az is kiderül. kiderül majd, hogy nő, vagy férfi, kiderül, hogy hány éves, kiderül adél-e, vagy sem, ha várunk. | 10.
2010.08.19 20:04 | Korányi Mátyás -- Adél
|
Válasz erre | Igen, akárhogy ízlelgetem, Adél nem Adél. Ez majdnem egyértelmű. Ért a költészethez, viszonylag ezt is egyszerű észrevenni. Azonban versei jelentős része írói tapasztalatból származó ügyes(kedő) blöffök. 1-2 óra (perc?) alatt írhatta őket (összesen). Gondolom én. "Az elveszett szín" és az "Elmetszett történés" azonban még így is eltalált versek. Talán ezekkel foglalkozott is valamennyit.
| 9.
2010.08.19 19:57 | Mülléder Mari -- re: meo | Elvesztett szín
|
Válasz erre Előzmény | Mindhárom versszakot (Testvirágzás) manírosnak érzem. Csináltnak, szerepjátéknak. Én meg éppen a másodiknál érzem a legnagyobb képi füllentést. A tervezettséget, a beszerkesztett gondolatiságot. A harmadikat nagyon feldobja az eltalált zárlat. | 8.
2010.08.19 19:52 | Molnár H. Magor - szerki -- meo | Elvesztett szín
|
Válasz erre | Adél,
elhalmozzuk üzenetekkel. Szerintem a második sor felesleges. Anya vért hányt - ez kellően szemléletes, azt hiszem, láttunk már ilyesmit jó néhányan, tudjuk, hogy milyen az. Az efféle hasonlítástól kissé "sekély" lesz az dolog, ha szabad (a vers kontextusában) ilyet mondanom. Nem mellesleg a festékkel festünk, nem pedig rajzolunk. S különben ez a negyedik sor is zavaró valamelyest, az utalás számomra eléggé direkt (a test körberajzolása). Ha már festéket említ: kenje el egy kissé a képet!
A "de" valóban problémás, viszont anélkül meg mintha a kelleténél "impresszionistábbá" válna a szöveg. Konkrét javaslatom volna, ha meg nem haragszik:
"És apa bejött, és a vécébe öntött mindent."
A záróversszakot még egy darabig ízlelgetem. Egyelőre csak annyit jegyeznék meg, hogy az "előtt" és a "fedetlen" közé mindenképpen tegyen bár egy vesszőt, és nem csak az ortográfia miatt. Jót tesz a szöveg ritmusának egy apró levegővétel itt. Szóval még egy kicsit ezzel ecseteljen, pepecseljen, van miért.
Üdv,
MHM | 7.
2010.08.19 19:44 | Izsó Zita - szerki -- meo | Elvesztett szín
|
Válasz erre | A testiséget a legtöbb versében én is hatásvadásznak, túlzónak érzem. Ebben a szövegben azonban nem zavar annyira, mint Balázst- a mell az anyaság szimbólumaként itt számomra működik.
A Testvirágzás c. versben nekem pont a középső szakasz tetszik. Infantilisnak infantilis, de éppen így sikerült egy olyan manír nélküli, gyermeki hangot megragadni, ami az Elveszett szín c. verset is jellemzi.
A Testvirágzás elejét és végét színpadiasnak találom, ahogy a Természet szorítását és a Cukros őrületet is. | | A fenti posztra érkezett válaszok: Mülléder Mari | 6.
2010.08.19 18:01 | Korányi Mátyás - szerki -- meo | Elvesztett szín
|
Válasz erre | Kedves Adél! Kiváló ez a vers, azonnal maradan-dokkosítanám, azonban a 2. vsz. első szava, ez a "De" nagyon böki a fülem. Nem lehetne esetleg kihagyni? Nincsen funkciója aennek a szónak. Hiszen a lepedőn-körberajzolás csak amolyan vágy és képzelődés. Tehát amúgy se tette volna meg. Emiatt ez az ellentétbe-állítás csalóka. Hallgassa meg a saját szövegét "de" nélkül. Sokkal folyékonyabb, és durvábban hat. Kár ezért a felesleges felütésért. üdv | 5.
2010.08.19 17:41 | Mülléder Mari - szerki -- meo | Testvirágzás
|
Válasz erre | Kedves Adél, elkaptál egy fonalat itt, amit ha erősen kézben és észben tartasz - jó irányba visz a versírás lényegéhez. Ez a vers még nem áll. Lebeg, mint az a labda ott, a házatok felett, s amitől félsz is, hogy valaki rád dobja. Kicsit fáradt, álomszerű kép ez a felütés, nehezen elképzelhető a félelem mögötte, mert a hasonlat egy játékszer, kerek és vidám emlékképeket tükröztet.
A második versszak úgy rossz, ahogy. Tudniillik meglehetősen infantilis, miközben gyilkos természetű.
A harmadik versszak már szinte önállóan is megállná a saját lábán, felnőtt, jó kombinációs készséggel gondolkodik, megoldásokat keres és talál-süllyed.
Összességében mondanám el, hogy a hangod már kialakult, csak a hangszínt kellene hozzá még kitalálnod, a mélyebb és magasabb fekvésű hangokat, azok árnyalatait, hogy ne keltse bennünk, olvasókban a vers a mozdulatlanság látszatát. A vers a svéd gyerekversek naivitásának és a felnőtt versek szemérmetlen nyíltságának keveréke. Ilyet, vagy hasonlót írtam középkamasz koromban, amikor titokban bagóztam a WC-n és a család beleegyezésével otthon is, de az utcán még nem mertem bevállalni a felnőttek előtt. Sok lehetőséget rejt ez a köztes létezés, köztes kor-korszak. Ez a versed most nálam múlik, de tudnod kell: szurkolód, sőt! rajongód is lehetnék és ennek eshetősége rajtad áll, vagy bukik. | 4.
2010.08.19 17:14 | Kántás Balázs - szerki -- meo | Cukros őrület
|
Válasz erre | Kedves Adél,
Ami az előző versében működött, az itt nem működik, véleményem szerint itt a naturalizmus és a vallomásosság - illetve az újszenzibilitás, nevezzük így ezt a poétikai irányzatot, túlzottan elmegy a hatásvadászat irányába. Megbocsásson, de az önkielégítés versbeli leírására senki sem kíváncsi, ez lehet költői bizonyos kontextusban. Petrinek például egészen jól ment a dolog, hogy az obszcenitásból és közönségességből költészetet csináljon, teszem azt a Napsütötte sáv című versében, ahol egy prostituálttal szeretkezik a lírai beszélő, ráadásul profán módon margarint használnak síkosítónak, de a vers vége egy olyan lírai atmoszférát teremt, ami megmenti az egész verset, áthangolja a szakralitásra. Itt azonban erről nincs szó, ha esetleg lenne még néhány másfelé elhajló sor a zárlat után, talán ezt is megmentené, de nagyon jól kellene megírni. Bár a kortárs "feminista" költészet is kedveli ezt a témát, hangulatot, itt a poétikai megvalósítással erős problémák vannak.
Kántás Balázs | 3.
2010.08.19 17:07 | Kántás Balázs - szerki -- meo | Elvesztett szín
|
Válasz erre | Kedves Adél,
Le kell szögeznem, hogy ez a talán családi élményből, talán fiktív vers nagyon nyomasztó. Éppen ezért mindenképpen hatást vált ki az olvasóból, van atmoszférája, szervesen illeszkednek egymás mellé a szavak, mondatok. Bármennyire színpadias is egy kissé - például mikor a költői beszélő fedetlen mellel nézi magát a tükörben, ez a fajta naturalizmus nem tűnik teljesen indokoltnak, ezzel együtt nálam maradandó szöveg.
Kántás Balázs | 2.
2010.08.18 20:36 | kovacske -- Elmetszett történés
|
Válasz erre | egyik szerki azt mondta, jó vers, és tényleg. esetleg a "miközben néztem" -féle (utolsóelőtti sor) szerkezeteket lehetne miközben-teleníteni, anélköl is az ami. zóval néha a kicsit szikárabb erősebb is egyben. | 1.
2010.08.18 18:48 | Cservinka Dávid - szerki -- meo | Elmetszett történés
|
Válasz erre | Nem ragozom, jó vers, mi több, nagyon jó. Viszont kérem, javítsa a vesszőhibát a negyedik sorban.
A másik verse már (még) nem annyira kiforrott, fogalmazási zavart érzek a 3. versszakban; a hárompontokat eleve felejtse el, modorosak (ergo modortalanok).
Isten hozta nálunk. | 0 |
|