Hodász AndrásHodász András költőnek 2 feldolgozatlan üzenete van.
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
131. 130. 129.
2022.07.25 21:51 | Fűri Mária - szerki -- meo | húsz perc
|
Válasz erre | Kedves András! Én ezt egy 4 versszakos versnek látom, amelynek az első két versszaka jól sikerült, egy lélegzetvételes hosszú mondat, és amelynek a második két versszaka hiányzik. A jelenlegi harmadik versszak megtöri a vers ívét, a gondolat ívét; amit persze nem mindig könnyű megtartani és végigvinni, de megérné! | 128.
2022.07.25 21:29 | Bak Rita - szerki -- meo | húsz perc
|
Válasz erre | Kedves András! A vers első felében a versíró kijelenti, mit érez, függetlenül a partner érzéseitől, a vers utolsó két sorában mégis partnerétől vár bizonyosságot. A marionettbábu állhat a színpadon és közben lóghat is- éppen a kettősséget, labilitást mutatja meg, amelynek nincs feloldása számomra a vers,végén. | 127.
2022.07.25 21:25 | Bak Rita - szerki -- meo | húsz perc
|
Válasz erre | Kedves András! Nem érzem koherensnek a verset. Labilitást érzek. A versíró határozza meg a felbukkanó érzést, vagy a partner? A marionettbábu hasonlat is a bizonytalanság érzését erősíti bennem. | 126. 125.
2022.07.23 14:38 | Ilies Renáta - szerki -- meo | húsz perc
|
Válasz erre | Kedves András!
Áll vagy lóg? Nem mindegy…Az picit zavaros (számomra), ezt leszámítva tetszik az írása. Egyelőre nem szavazok. Várom a többiek véleményét. | 124. 123.
2018.04.30 21:32 | Várkonyi Miklós - szerki -- meo | Nagypéntek
|
Válasz erre | Az első benyomásom az, mintha egy jegyzetfüzetben összegyűjtött töredékek kerültek volna ide egy oldalra; természetesen összetarthatja őket, hogy mindez akár meg is történhetett egy nevezetes napon, és hogy többször említődik a halál, meghalás. Megformálásukban is eltérnek az egyes versszakok; van közöttük teljesen szabadon áradó, van félrímes, és korrekt keresztrímes is. Az utóbbiban érdekes nézőpont található: "aranyérmék alatt egy-egy szem"; ritkán említik így a túlvilági csónakosnak szánt fizetséget. Az összetevők végül is érvényes verssé állnak össze. | 122. 121. 120. 119.
2017.06.10 20:12 | Filip Tamás - szerki -- meo | ha megszeretlek (JA után)
|
Válasz erre | Kedves András!
Engem megérintett,köszönöm. A versed József Attila-i előképének is az a legcsodásabb része, hogy mindenben benne van a saját elmúlása. A veszteség. És ez olyan sajgóan fájdalmassá teszi az emberi létezést, hogy csak a vers lehet a gyógyír. Miközben a vers a veszteségről beszél. Már én sem értem, hogy is van ez, de működik.
Üdvözlettel, Filip Tamás | 118. 117. 116.
2013.04.16 11:07 | Tesch Gábor Ferenc - szerki -- meo | betakar
|
Válasz erre | Vannak érvényes, és költészet szempontjából is szépen fogalmazott sorok, gondolatok a versben, de összességében talán lenne munka még ezzel András. Ugyanis mindjárt egy fals gondolattal indít a vers, a hajléktalanok ritkán hordanak minden ruhadarabot magukon, inkább egy szatyorban magukkal, és ugyanmár, emlyik az a hajléktalan, amelyik inkább magára húz egy télipulóvert a 35 fokos nyári melegben például? Ez egyszerűen életszerűtlen. Legalább ez a komfortérzete legyen meg egy hajléktalannak, ha már nincs rendben az élete, nem fogja magát kínozni, sanyargatni, szóval ez a hasonlat nem ül. Önmagában az analógia azonban működőképes, mely a hajláktalan-léttel von párhuzamot a kedves elvesztésével. Egy javítást szerintem megérne. Kicsit szigorúbban! | 115.
2013.01.16 18:25 | 11.D -- :)
|
Válasz erre | Laudetur Jesus Christus
Nagyon Jók a verseid "Tanár Úr! :)
(11.D-ből egy valaki :P) Kivagyok? Titok ;) (nem a titok vagyok, csak titok, hogy ki vagyok :D) | 114. 113.
2012.07.25 22:09 | Dékány Dávid -- [hajnalban]
|
Válasz erre | a versekben a sirályok mindig lármáznak, a szobák mindig üresek vagy megtelnek, a gyerekek mindig sírnak (esetleg ártatatlanok), a nyár pedig mindig jön vagy épp elmúlik. az ilyet hívják közhelynek? | 112.
2012.06.05 19:32 | Korányi Mátyás - szerki -- meo | apa el
|
Válasz erre | Nehezen tudom elképzelni hajszálpontosan illeszkedőnek a magányt, talán a legkevésbé jellemző tulajdonság ez ennél a fogalomnál. A magány kényelmetlen és destruktív, az elvonulás magánya pedig másról szól sztem, főleg az elmélyülésről, de ha a szerző ragaszkodik hozzá, ki vagyok én, hogy megkérdőjelezzem. De ha a vers puzzle, egy biztos, nem egy ilyen képet szeretnék kirakni belőle, aminek elemei: a magány, a csend, az árnyék, a fény, a hiány, a halál léptei, az ima, a sóhajtás, a gyertyák, lassan hűlő test, lélekben lévő lélek helye... Meglehetősen közhelyes puzzle-darabkák ezek, nem csoda, ha a teljes kép is elég giccses és banális. "végül kopogtatás nélkül beenged az Isten"- ez egy nagyon jó mondat, parafrázis, főleg, ha J. A. Istennel való kapcsolatát is hozzávesszük. Nos, innen kéne indítani, (belül, a szerzőben) a verset, ebből fel lehetne építeni valami újszerűt és érdekfeszítőt. A nyitó sor is jó, kár, hogy rögtön szétvered ezzel az üres felsorolással. A téma érzékenysége miatt lehetnék talán kíméletesebb, de a szöveget kell elemeznem, nem a tartalmi síkokat, jót tenne a szerzőnek is, ha saját írásaival szemben sokkal kíméletlenebbül állna, és nem hagyná, ha az érzelmi indulatok elragadnák, mert a legkomolyabb témák is negédessé, csöpögőssé válhatnak ilyenkor, ami nagyon nem tesz jót egy versnek. | 111. 110. 109. 108.
2011.03.09 23:42 | Sz.E. -- re: panaszkodó
|
Válasz erre Előzmény | Lehet, hogy maga hatalmas költő, nekem meg más a foglalkozásom, de azt minimum elvárnám, hogy ne hülyézzen le. (És most ne magyarázkodjon, hogy nem rám mondta, hanem a leírt véleményemre, mert az egykutya.) | 107. 0 25 50 75 100 125 |
|