| KIEMELT AJÁNLATUNK | |
| Új maradandokkok | |
| FRISS FÓRUMOK | |
| FRISS NAPLÓK | |
| VERSKERESő | |
| SZERZőKERESő | |
| FÓRUMKERESő | |
|
Siska Péter
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
94. 93. 92.
2019.08.24 11:29 | Ilies Renáta - szerki -- meo | Stációk
|
Válasz erre | Nekem tetszik. Szépen írja le az elmúlást, azt, hogy mennyi is az ember. A végén talán a halál jelenik meg, de lehetséges, hogy csak az én olvasatomban. Mindenképp marad. | | A fenti posztra érkezett válaszok: Siska Péter | 91.
2018.08.01 08:32 | Siska Péter -- re: meo | Hajónapló
|
Válasz erre Előzmény | Köszönöm a meót, Tibi! A koncepció tudatos, még ha nehezíti is a befogadást, a cél éppen az esetlegesség. A hiányos dátumok funkciója is a viszonylagosság közvetítése, a (szűkebb értelemben vett) intertextuális kapcsolatok pedig kapaszkodókat jelenthetnének. Nélkülük, montázsként, strófákra tagolva szerintem a vers egy lényeges mozzanata veszne el. A dátumokat dőlt betűkkel írtam eredetileg, de itt a Dokk felületén még nem jöttem rá, hogyan oldhatnám meg. | 90.
2018.08.01 07:25 | Juhász Tibi - szerki -- meo | Hajónapló
|
Válasz erre | A szöveg nagyon tetszett, a koncepciót illetően lennének megjegyzéseim. Túlságosan szakaszossá teszik az olvasást a dátumok, amik intertextuális viszony nélkül, azaz akkor, ha nem utalnak konkrét műre, esetlegesnek tűnnek. Vagyis a hiányos dátummegjelöléseknek semmi funkciója nincs. A naplóformát eldobnám, a dátumokat kihúznám, és strófákra való tagolással adnám közre a szöveget. Természetesen új címmel ellátva az új változatot, mondjuk ilyenekkel: Montázs hajónaplóból,Egy hajónapló montázsa stb. Egyébként, ahogyan korábban is írtam, tetszett a szöveg, csak a fenti érvek miatt mondom azt, hogy múlik. | | A fenti posztra érkezett válaszok: Siska Péter | 89. 88. 87. 86. 85. 84. 83.
2018.05.10 08:05 | Siska Péter -- re: meo | Magánterület
|
Válasz erre Előzmény | Nagyon érdekes interpretáció, bennem ez az olvasat fel sem merült, de bevallom, jobban tetszik, mint a sajátom :) Köszönöm a meót, Miklós! | 82.
2018.05.08 20:31 | Várkonyi Miklós - szerki -- meo | Magánterület
|
Válasz erre | Nem vagyok jártas sem korábbi korok, sem más országok jogszokásaiban, így aztán lehet, hogy egy olyan magánterületről van szó, ahol a király a halálakor magával viszi a sírba az uralkodása alatt meghozott törvényeket - de akkor mindig elölről kellene kezdeniük... Amúgy emlékeztet a vers arra a rejtvényképre, amely két csontvázat ábrázol, és meg kell jelölni, melyikük volt király és melyikük koldus - vagyis a szöveg tulajdonképpen örök érvényű. | | A fenti posztra érkezett válaszok: Siska Péter | 81.
2018.05.05 20:09 | Siska Péter -- re: meo | Szimmetria
|
Válasz erre Előzmény | Kedves János, köszönöm a meót! Törölném a második strófát, helyette lehetne a harmadik és negyedik összerántásával "A táj elmozdul, / rémült, merev / az ég." a második. A többit én is változatlanul hagynám. Megoldható még így, meó után? | 80. 79. 78. 77. 76. 75. 74. 73. 72.
2018.04.07 16:22 | Várkonyi Miklós - szerki -- meo | Laodiceai töredék
|
Válasz erre | Kedves Péter,
Bár a szöveg lényege erősen elvont, vannak azért benne konkrét információ-töredékek: az például, hogy Istennek mutatós (mindkét értelemben) órája van, és hogy olyan furcsán elforgatva tartja, hogy a 8-as számjegy a végtelen jelének látszik. Annyira gazdag múlttal rendelkező városokban, mint a kis-ázsiai Laodicea, ez nem elképzelhetetlen. Megtudhatjuk még, hogy az ördög a mindenki számára fölöslegesek, a jelen nem lévők begyűjtője. | | A fenti posztra érkezett válaszok: Siska Péter | 71. 70.
2018.04.02 18:58 | Sági Ferenc Dénes -- A kövek még hallgatnak
|
Válasz erre | Kedves Péter!
Nekem nagyon tetszik ez a krisztusi küldetés/emberi félelem párhuzam és az írás letisztult egyszerűsége is. Kötelesség versus én mit szeretnék. Egy bizonyos szempontból a Krisztus utolsó megkísértése c. filmet jutatta eszembe. Csak itt Krisztus kevésbé őrült, sokkal inkább realista. Üdv.:Ferenc | | A fenti posztra érkezett válaszok: Siska Péter | 0 25 50 75 |
|
|