Részletekben rejti el
Alkonyatkor érzi magát leginkább 
elégikus hangulatban az ember.
Egészen könnyedén nézve szembe 
a nyitott ablakból, az aranyló, 
az éppen hanyatlóban lévő nappal, 
ahogy maga mögé bukik le lassan.
Elkésett Daidaloszként reméli,
jón s rosszon túl van, szemhéja résnyi, 
nincs nő, modell, kit meg kéne nézni,
tanulmányozni kicsit a rejtett részeket,
félni a vélt vagy valós lényeget.
Hús-vér asszonyként szorítani magához 
a tájat. Pajzsként magát a vágyat,
valami hangulatot a halál ellen.
(Sajnos ennyire közhelyesen.)
A fáradtságtól feje félrebillen, 
figyelme elszáll a tó fölött,
a pillanatnak egy sirály is része, örök.
És nem fog belenézni a víz törött
tükrébe, szilánkokból egy képet összerakni.
Egyszerűen nem érdekli, 
aki onnan visszanézne. Hezitál egy kicsit, úgy érzi, 
mintha egy nagy, kivörösödött szem fókuszálná
fáradt tekintetét a tükrön át.
Mintha csak éjjeli olvasás után mondaná:
a dolgok elvesztették értéküket 
Már csak a régi festők tudnak úgy ránézni egy tájra, 
mintha egész életükben erre vártak volna,
mintha a látvány a megfesthető képpel, 
egy pillantásra legalább, azonos lehetne.
Belesimítja érzékenységét a háttérbe, 
mintha nem is lenne, eltüntet minden ismert
gondolatszilánkot a felszínen.
Önmagát a fák közötti részletekben rejti el.
Az ostorlámpák halvány fénye jelzi, 
ezt a képet már nem festi meg senki.
Amúgy is csupán egy árnyék
bizonytalan kontúrja látszik épp,
egy magányos sétáló, ahogy visszanéz.
A csukott szem, a nap most pihen, 
hogy a reggel ott találja majd ismét, 
újult erővel 
a színház nézőterének megfestése,
félig kész arcok mellett.
Az elvárás dekoratív horizontján, 
mindig a nézőkkel szemben.
Lám, egy ártatlannak tűnő ablaknyitás is
mennyi vágyakozást kelthet, 
elterelheti a figyelmet,
meséli majd másnap a hercegnek,
miközben a kastélyudvaron reggeliznek 
Önmagam tájban, arcban, testben ismerem fel.
	
    
	
Hagyjon üzenetet a szerzőnek!Csak ehhez a vershez tartozó hozzászólásokHozzáadás a KEDVENC VERSEK listájához.Publikálva: Új Forrás, 2000