Visnyei Ferenc László
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
16.
2010.08.19 18:46 | Mülléder Mari - szerki -- meo | Szonett I.
|
Válasz erre | Kedves László, Szeretnék most belelátni az ön fejébe. Milyen indíttatással ír valaki egy ilyen verset? A szonettet szeretné kifigurázni, vagy csak lírai módon humorizálni akar? Mindegy is. Ez humornak-versnek egyaránt gyenge. Ismerkedési oldalak chat-falára való firka. | 15.
2010.08.17 10:07 | Dokk Szerki -- meo-üzenet | Könnyû kis ujjgyakorla
|
Válasz erre | Úgy tűnik, ujjgyakorlatnak is kevés. A rímek nagyon laposak, és önmagában nem is elég, még ujjgyakorlat szintjén sem, hogy ezekben a háromsoros strófákban vigye a verset. Aztán modoros gesztus nagybetűvel írni a "véget", ettől nem lesz több, nem jelent többet. Teljesen érthetetlen számomra, hogy mire utal ez az "ólomsúly-ceruza", vagy hogy mitől bolond a zseni. | 14.
2010.08.17 01:13 | Dokk Szerki -- meo-üzenet | Nem szeretlek m
|
Válasz erre | Kedves Ferenc László,
ezek az érzések mindig megviselik az embert, és jó dolgok is születnek sokszor belőlük. De ha igaz, ön még a 18-as éve körül jár, és bizony még nincsenek meg a költői eszközei, hogy pontosan ki tudja fejezni az érzelmeit. Több dolgra kell figyelni ilyenkor. Figyelni kell mit érzek, figyelni kell, hogy milyen eszközt választok a kifejezésére, és meg is kell tudni maradni benne, hogy ne legyen stílustörés, széttartás. Jó módszer, ha valamit meg akarok fogalmazni, nem rögtön az első beugró dolgot írom le, hanem esetleg több változatot is megpróbálok. A második, harmadik változat, már sokkaltöbb kristályosságot mutat, mint egyneműséget, ami inkább a költészet sajátja. Rögtön az első két sor ilyen."Itt az idő, hogy vége legyen, Annak, mi sosem kezdődött el;" Ez inkább, így megfogalmazva, ha ránéz külön, sláger gyanús:) nem hiszem, hogy slágert szeretett volna írni. Túl általános, közhelybe futó. Gondolkozzon, hogy tudná ezt msképp kifejezni, akár pl. egy tárgy beemelésével, mondjuk egy késsel? Sajnos az egész vers, ilyenekbe szalad. Viszont pozitív, hogy a végén variált visszatérés jön az első versszakra. Ez nagyon jó. Látszik, hogy tud írás közben gondolkozni, konstruktív képes lenni, rendszert működtetni. Sok gyakorlást kívánok. Izgalmas kísérletezéseket. Kókai J. | 13.
2010.04.27 12:02 | Dokk Szerki -- meo-üzenet | Szonett II.
|
Válasz erre | Annál azért legyen igényesebb a verssel való munka, hogy a rím (rossz rím) kedvéért muszáj legyen felcserélni, nyakatekertté tenni a mondatot. Tessék kikísérletezni a szonett formáját (ilyen és hasonló formájú szonetteket Bertók László használ(t), maga meg használhatja mintának az övéit elsõ kísérleteihez Ferenc) Bántja a fülemet a "mennybe menni akart". | 12.
2010.04.25 09:34 | csega -- ...
|
Válasz erre | Ha jól érzem, most vagy azon a ponton, hogy keresed, mi a jó téma egy vershez. Szerintem kicsit összébb kellene húzni a határokat, amik között mozogsz, mert elmész túlságosan szélsõséges helyzetekbe. A "Se nélküled. / Se veled." jellegû sorok pl. ma már nagyon "nyálasak", a "modern életképed" meg túl groteszk. Az olyanokon, mint "Lapos vagy és kicsi, de ez nem zavar; " meg az "Az ujjam drágább, mint az arany. / S a sírversben én vagyok az alany," sorokon felröhögtem, de a végbeles vers - bocs - szánalmasan rossz. A második szonett szerintem az, ami kezd líra lenni, ezek közül az írások közül szerintem az a legjobb, de azért szerintem legyél kicsit óvatosabb, mielõtt feltöltesz egy nyilvános, gyakran látogatott oldalra olyat, mint az utolsó két sor. | 11.
2010.04.16 03:57 | Dokk Szerki -- meo-üzenet | Nem láttalak rég...
|
Válasz erre | Bár természetes emberi alapösztön, hogy társak között éljünk, nincs közhelyesebb üzenet versben annál, hogy "nem tudok nélküled élni". Pláne, ha ez szó szerint, mintegy "kivirít" a szövegbõl. Se veled-se nélküled. Talán Dupla kávé? | 10. 9.
2010.03.29 17:59 | Frank Tyrell -- xyz
|
Válasz erre | Most komolyan egy olyan "versrõl" vitázunk, ami egyikünknek sem tetszik? | 8.
2010.03.29 17:47 | Frank Tyrell -- re: Barangolások a végbelemben
|
Válasz erre Előzmény | Viszont ez itt a durva "humor" akar lenni, akármennyire is sikertelen fércmû. Kb. ugyanaz a ritmusa, mint Cseh Tamás Illegalitásának, de így fejbõl nem biztos. | 7.
2010.03.29 17:03 | viga -- re: Barangolások a végbelemben
|
Válasz erre Előzmény | szerintem alapvetõen félreértesz valamit. lehet komolyan is derülni, derûsen komolynak lenni. a könnyûnek lehet súlya ésatöbbi. amúgy ennek a szösznek egyébként még valódi ritmusa sincs, szerintem, de érdekelne, te miért tartod legalább ezt izgalmasnak, mert egyelõre nincs fülem rá, pedig azt hiszem, nincsen botból. | | A fenti posztra érkezett válaszok: Frank Tyrell | 6.
2010.03.29 16:48 | Frank Tyrell -- re: Barangolások a végbelemben
|
Válasz erre Előzmény | Nem kell mindent komolyan venni. A legtöbb emberrel pont az a baj, hogy túl komolyan veszi magát. Egyébként én sem tartom túl kiforrott "versnek", sõt igazából egy nagy semminek, egyedül a ritmusa miatt került fel. | | A fenti posztra érkezett válaszok: viga | 5.
2010.03.29 10:38 | viga -- Barangolások a végbelemben
|
Válasz erre | ez a szöveg a maga kamaszos és éretlen provokációjával végtelenül unalmas és hiteltelen. a Lajos – bajos rímpár után aligha akad olvasó, aki egy kicsit is komolyan veszi. minek játszani a tûzzel, ha nem tudja eloltani. | | A fenti posztra érkezett válaszok: Frank Tyrell | 4. 3.
2010.03.27 15:16 | Dokk Szerki -- meo-üzenet | Modern életkép - stílu
|
Válasz erre | Abba a hibába esik a szöveg, hogy nem csak a stílust parodizálja, hanem ezáltal a gesztus által önmaga paródiájává válik. ( a tartalom és a stílus nem feltétlenül jelent egyet, sõt nem jelent egyet!) Mindenesetre a választékos stílus, a fesztelen hangvétel örömmel tölt el. Bár ez a szöveg még nem ér annyit, hogy maradós legyen, néhány értékes elemet felfedezni benne. (mint hatás: talán Faludy Gyuri bácsi kaján pimaszsága) Üdvözlet a dokkon. | 2.
2010.03.27 14:51 | Dokk Szerki -- meo-üzenet | Álmos epigramma
|
Válasz erre | Szösszenetnek elmegy. Kell az ilyen, de próbára tenni még itt sem érdemes. | 1. 0 |
|