NAPLÓK: PÁLÓCZI - SZABADVERSTAN
Legutóbbi olvasó: 2024-03-29 06:19 Összes olvasás: 2690986. | [tulajdonos]: PARTY | 2018-10-14 07:03 |
Rendkívül fontos, hogy a modern költészetben a tartalom határozza meg a formát nem pedig (f)ordítva. Ebben téved minden formalista. Nem a formát kell gyakorolni előbb, hanem a tartalom kifejezését. De hogyan? Bárhogyan. Legyen szabadvers. Annak felismerése már egy későbbi lépcsőfok, hogy a szabadvers valójában szintén "kötött" . Mert a megkezdett hangütés előírja az összes többit. A jó szabadvers ennek szigorú (csak fel nem ismert, mert annyira az ösztönösen gyakorolt "mindennapi"beszédből fakadó) törvényei szerint működik. A rossz szabadvers nem. Ezért olyan sok a kortárs fércmű! Ennek a szabadvers "gyakorlótérnek" nem az a célja, hogy fellazítsa a kötött formákat, épp ellenkezőleg! Be kívánom bizonyítani, hogy a szabadvers - a maga titkos és kellően fel nem ismert módján - valójában nagyon is "kötött". S egyben rá akarok mutatni azoknak az esztétikai vétségeire (főleg rímes költők követik el, ha átruccannak szabadverset írni), akik túlírt, rosszul komponált - vagy csak unalmas (ez a legnagyobb poétikai vétség) - szöveget tesznek fel. De most - a jövőre kiadandó Kutyát karácsonyra című kötetem véglegesítése előtt - előbb át kell néznem a saját szövegeimet. Kezdjük ezzel. Azt hiszem, rendben van. (S ezen is látni, mennyire "kötött". Hogy késpengényi hely sincs a szavak között, mert "egymással vannak egymásra csiszolva", mint a maják támfalkövei.)
PARTY
talán megbocsátható egy ilyen vén szamárnak ha még elbolondozgatom itt mondta Élő Klasszikus a miniszternek amikor az köszöntötte őt és fiatal nejét akivel a Playboy fotózta a miniszter felragyogott és a testőrére nézett láttad mennyire tisztel "hát ilyen fiú vagyok én?" de tévedett a mosolygó költő valójában lesajnálta őt és éber tekintettel raktározta el mindezt hogy majd megírja csak közben meghalt |
|
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak.
Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!