NAPLÓK: Cetlik, fecnik, félcédulák... Legutóbbi olvasó: 2024-04-24 19:06 Összes olvasás: 1232817. | [tulajdonos]: t | 2018-02-16 10:24 | Van úgy hogy nincsen sehogy Többnyire így van
Telnek-múlnak a napok s ki tudja miért de maradok Jó ily csendben mozdulatlanul Csak észre ne vegyenek Még elbőgném magam és akkor minden hiába volt Mehetnék Mennem kéne mert itt csak érzelem nélkül lehet megmaradni Ez a törvény
A négy deszka törvénye –
| |
16. | [tulajdonos]: t | 2018-02-13 12:20 | Olykor néha feltör az emberből valami fura izé Nem tudja hogy mi az gőze nincs róla de érzi szájában ahogy gyűlik egyre csak gyűlik az a keserű furcsa íz és
Utána lehiggad Megnyugszik amíg –
| |
15. | [tulajdonos]: t | 2018-02-09 12:50 | Bárányok gombok konga
Kiengedve a gőzt csak egy pillanatra akarni a befékezést a megtorpanást talán ideje eljátszani a gondolattal mert hátha mégis lehetséges az sőt nem reménytelenül kilátástalan hogy
Ugyanis a kimondatlan olyan hangtalan tud lenni mint a meglepődés amikor az ember teljesen váratlanul hasraesik vagy a megszólítás varázsa ahogy egy halk válaszról ábrándozva reménykedik
Ezen agyalt Ilyesmik jártak a fejében miközben szapora öltésekkel gombokat varrt a feje fölött szüntelenül vonuló gomolyfelhőkre és megnyugtatta a tudat hogy tudja őket hiába is kérdezné mert a –
| |
14. | [tulajdonos]: t | 2018-02-08 12:46 | Éber álom Vagy nem Még jó hogy ész leled mert abba belegondolni is mi lenne ha nem amint észvesztő sebességgel száguldva megállít hatatlanul közeledik feléd és te gyökeret eresztve csak állsz ott tehetetlenül reszkető lábbal szeder jes szájszéllel tudatod összes valóját mozdulatod ba merevítve ahogy ernyedt egészed átadod bele törődsz a kész ám mégis abszurd helyzetbe hogy akkor most jöjjön az aminek jönnie kell s átgázol rajtad kíméletet nem ismerve majd megállás nél kül folytatja gátlástalan vesszőfutását a teljesen értelmetlen fölösleges –
| |
13. | [tulajdonos]: t | 2018-02-04 19:03 | "– Mennyire fontos, hogy megjelenjen az a vers, amit a költő ír?
– Szerintem a költő több embernek ír. Ha csak ő maga látja a verseit, akkor azok csak egy magányos ember feljegyzései, még akkor is, ha történetesen a legnagyobb remekművek. Szóval kell a nyilvánosság. Ma ez nem probléma, mert bárki kitesz egy verset a netre, egyszerűen lehetetlen, hogy ne olvassák el.
Mert a költészetben szerintem az a legjobb dolog, hogy mindenről szólhat. A világon mindenről! Ezért ő a költészet, és pont azért van költészet a Földön, mert kell valami az embereknek, ami mindenről szól. Egy igazi versben bármi megtörténhet. Szembejöhet sírás, nevetés, tragédia, giccs. A költészet szabadságélményben részesíti az embert. Kevés dolog tud úgy felbosszantani, mint az, ha valakik, akár bölcsészek, akár politikusok, akár kritikusok, akár papok, akár filozófusok, megmondják, hogy mit lehet, és mit nem lehet beleírni egy versbe 1982-ben és ’98-ban és 2007 ben és ’17-ben.
…azért az irodalom bizony szakma is. És nem minden mű egyenértékű. Ahogy az olvasói vélemények se egyenértékűek egymással. Fontos a többség ízlése, de vannak silány, rossz, kamu versek is, és igen¬is meg lehet tanulni jó arányban felismerni ezeket.
– Megmondanád, hogy kell verset írni? De komolyan.
– Úgy, hogy kell írni egy verset, és másnap reggel el kell olvasni. Ha nem jó, akkor ki kell javítani. Ha nem sikerül, akkor harmadnap reggel tovább kell javítani. És így tovább, amíg jó nem lesz. Közben ki is lehet dobni, vagy meg lehet mutatni valakinek, akiben bízunk, hogy hátha csak mi nem látjuk, mi a probléma. Ha ez se segít, akkor valószínűleg rossz a vers. Ha eleve rossz verset akartunk írni, akkor mindez fölösleges, kivéve a legelejét, hogy kell írni egy verset. De azt, hogy azt a verset hogyan kell megírni, komolyan nem tudom."
Károlyi Csaba „Nem biztos, hogy no future” Beszélgetés Kemény Istvánnal INTERJÚ - LXI. évfolyam, 51-52. szám, 2017. december 20.
http://www.es.hu/cikk/2017-12-20/karolyi-csaba/nem-biztos-hogy-no-future.html
| |
12. | [tulajdonos]: t | 2018-02-02 19:22 | M.P. Reflex
Tekintetében veretes aranymetszés Néha félrenéz Olyankor elcsúszik a rész az arány Fókuszált pillanat villan s huny is ki azon nyomban Vala mi rozsdállik Úgy pereg száll alá Le a sárga földig Szűkül a látószög Túl sok a felszín Beláthatatlan távolság lengedez Nyájaskodó felhők mögött tűnődő narancs Az idő mint megfázott orrból a takony Olvad a máz Méz emléke csordul Nyúlik a nyál Gátlástalanul rakódik a tájra Magasodik az álság barikádja Égig ér a makacs tény Szűkül a torok Csillagok csillagok Ragyog a sötétség Mintha csak moziban Cola popkorn Celluloid álom illuminált ébrenlét Egy egészen más tészta Vastagon rétegelt Bunuel-süti Kinyújtva szakad lyukad A szövetértelmezés metaforája Asszociációs két ség Léket kapott gyúródeszka Alatta Dali és Miro szűr reált Lautréamont föltámad nyelvével jóízűen csettint Boncasztalon újfent a nagyszerű felis merés Reklámszünet nélkül nincstelenszavak közt szimultán hídverés Fél szem és hangyák Borotvaélen szteppel a kín Kopik a memória-kártya Uni kum szűz ánizsillat A szomszédban mindig zöldebbek a szanzavérák Lóg az eső lába Vörös az ég alja Ma sem kell locsolni Már senki nem szomjas –
| |
11. | [tulajdonos]: t | 2018-01-31 20:58 | „Gnóthi szeauton! Ahogy a delphoi jósdára volt írva, ismerd meg önmagadat!
Aki tudja, hogy mit jelent megérteni saját daimónunkat, ezt a Szókratész által elsőként felfedezett, vagy inkább megfogalmazott, ám az egész emberiséget, egyenként és külön-külön a kezdetektől kísérő belső hangot, az pontosan tudja, hogy ez nem csekélység.
Mit meg nem tesznek az emberek, hogy daimónjukat, vagy ha úgy tetszik lelki- ismeretüket elhallgattassák!
Elsősorban folyamatosan, állandóan, szüntelenül, megállás nélkül fecsegnek. Fecsegnek mindenről, ami nem lényeges, képtelenek csöndben maradni és megfigyelni a természetet úgy ahogy az van. Megfigyelni, akár csak saját lélegzetvételüket, majd pedig gondolatikat, tetteiket tudatosan, úgy ahogy azok vannak.
Saját daimónunk megértése azt jelenti, hogy megértjük saját magunkat. Miért vagyunk azok, akik vagyunk? Kik vagyunk mi? Mit kell és mit nem kell tennünk?
Törekedni kell a belső és külső harmonizálására, vagyis, hogy gondolat és tett egy legyen. Ha megértjük, hogy képesek vagyunk gondolatunkkal és tettünkkel ártani és használni másoknak és önmagunknak, ha megértjük, hogy ez az ártás mennyire éppen az ellentettje annak, amit daimónunk sugall, akkor nem csak el- sajátítjuk az ahímsza, avagy a nem ártás elvét is, hanem csakhamar magunkévá is tesszük azt. Részünk lesz, hogy nem ártunk, hanem hasznára leszünk elsősor- ban magunknak, majd másoknak és végső soron a közösségnek, amiben élünk és a világnak. Daimónunk ellenére cselekedni örökös konfliktust eredményez nem csak a világgal, hanem ami súlyosabb: konfliktust teremt magunkkal és a bennünk rejtező teremtő erővel. Éppen ezért nem érdemes mindenféle pótcselekvésekkel és zajokkal elfedni lelkiismeretünk halk suttogását, sokkal jobb e suttogásra odafülelni. Nincs jobb tanácsadónk, mint saját lelkiismeretünk.
Ahhoz azonban, hogy meghalljuk mit suttog a belső hang, meg kell ismernünk önmagunkat, hogy ne keverjük össze az egó és vágyaink kiabálását a daimón suttogásával.” (Hamvas Béla - Magyar Hüperión)
| |
10. | [tulajdonos]: t | 2018-01-29 21:28 | Szepesi Attilla (1942–2017): Napló
„ÖSZTÖN ÉS TUDÁS. Az igaz, hogy minden élőlény „az őssejtig viselős” , de „emberi formánkban” fiatalabbak vagyunk a többieknél; a csigáknál és páfrányoknál, füveknél és pillangóknál. Amiben különbözünk tőlük, az a sokat harsogott tudás. A világ érzékelésének legfiatalabbik módja, s épp ezért legkétesebbje. Kiforratlan és min- den ellenkező híreszteléssel szemben, naiv. Csupa té- tovaság, bizonytalanság. Az ösztön, amely szintén sokat emlegetett s nem egé- szen pontosan ismert fogalom, ősibb és bizonyosabb. Élőlénytársaink egyetlen és ritkán tévedő mérőműsze- re. Bennünk viszont, mivel összekeveredik a tudással, egyre hibásabban működik.
ŐSMARADVÁNYOK. A bojtosúszós halról meg a kínai mammutfenyőről azt hitték, hogy sok millió éve kihaltak, és csak ős- maradványaikat ismeri a tudomány. Azután századunk közepe táján mindkettőnek eleven példányaira bukkantak. Dél-Afrika partjai közelében vígan lubickolnak a habokban az őshalak. Kelet-Kína hegyei közt pedig hatalmas erdőket alkotnak a mam- mutfenyők. Mi minden rejtőzhet még a tengerek és a hegyek mélyén az őskorból, amiképpen a történelem meg az emberi lélek homályos bugyraiban?”
| |
9. | [tulajdonos]: t | 2018-01-28 19:19 | Szlembe Por Szem
Szóval van ez a száj Hagyomány meg őrzés Hét évszázad mi egy más s a többi csak úgy zúdul árad slambe feléd Tanácstalanul az egyszerűség sem határtalan Benned van a lehetőség Élsz is vele Lábad elé nézve rendíthetetlen öntudattal hátrálsz Mechanikus terv ez és Nobel-díj Mindenáron kerülni akarod a találkozást Köszönöd szépen pedikűrt nem kérsz Ráérősen araszolva a tondach gerinctörés mentén elérkezel ahhoz a ponthoz ahonnan már nincs tovább Ahol a szünetelés folyamatosan üzemel Zárva a hajvágó szalon is Elmarad a fazonigazítás Fölötted magas feszültség Olykor kisül Sistergő matéria körülötted Le bámulsz a mélybe Baumgartnerre gondolsz Az ugrásra Elképzeled a becsapódás pillanatát ahogy 39 000 m-ről szkafander zuhan egy épp arra bóklászó óriási szarvas hibára Ez nyomós érv Megdörzsölöd a szemed Élsz a benned lévő lehetőséggel Rendíthetetlen öntudattal elindulsz visszafelé és már vénülő szemeddel látod a bokrot a rászálló madárkát érzed a reszketést és tudod hogy soha többé nem mondod el senkinek sem azt amit elmondtak már mindenkinek és égve hagyod –
| |
8. | [tulajdonos]: t | 2018-01-25 10:03 | Valami tartás Vagy mi
Minden(ki)ből az ami benne van A semmi is fel színre tör csak az ész lelhetetlen – *
Amikor a nyikorgó kék ég a rózsaszín tócsákban összegyűlt nappal oldódik mély-lila illat dobban és a fák földön lapító árnyai lassan elosonnak Olyankor az utcán ha megyek bandukolok úgy érzem magam hogy ott az éppen nem én vagyok Lépteim közt a szünettel lépek s ha elvétem is azt néha-néha visznek a lábaim haladok szépen Csak a fejem A fejem az valahogy függetlenül tőlem üresen kóvályog valahol egy egész más térben – *
Olyankor segít a képzelet és akkor már nem is olyan nehéz Megtartani azt ami nincs –
| |
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
|
|